• پنجشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99113022378
  • خبرنگار : 50167

علت توزیع نشدن واکسن کرونا در طارم و ماه‌نشان چیست؟

علت توزیع نشدن واکسن کرونا در طارم و ماه‌نشان چیست؟

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: به دلیل نبود بخش ICU فعال که بیمار کرونایی در آنجا بستری شود، واکسن کرونا در شهرستان‌های طارم و ماه‌نشان توزیع نشده است.

پرویز قزلباش شامگاه دیروز (۲۹ بهمن‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه واکسن کووید - ۱۹ اختصاص یافته به استان، صرفاً برای پرسنل بخش ICU کرونا بوده که خوشبختانه تاکنون ۹۰ درصد تزریق انجام شده است، اظهار کرد: توزیع این واکسن در مرکز استان، مناطق محروم مانند خدابنده و مراکز غیردولتی انجام شده و این در حالی است که در شهرستان‌هایی مانند ماه‌نشان و طارم که بخش ICU فعال که بیمار کرونایی در آنجا بستری شود نداشتیم، توزیع نشده است.

وی با بیان اینکه ابهر تنها شهرستان استان زنجان است که روند بیماری کرونا در آن نسبتاً افزایشی بوده و نیازمند رهگیری بیشتری است، افزود: تعداد کل نمونه‌های اخذ شده طی چهار روز گذشته در استان ۳۳۰۲ مورد و درصد مثبت شدن از ۶.۸ درصد به ۸.۹ درصد رسیده است،

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان یادآور شد: به طور کلی گردش ویروس کرونا در استان نسبت به هفته گذشته افزایش پیدا کرده ولی همچنان یک روند ثابتی داریم؛ گفتنی است رهگیری به ازای هر فرد مثبت مبتلا به کرونا نیز از ۱۱.۴ درصد به ۹.۵ درصد کاهش پیدا کرده است، بنابراین در سطح استان نیازمند پیگیری و رهگیری جدی هستیم.

این مسئول در رابطه با ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی، افزود: قدرت سرایت کرونای جهش‌یافته بسیار افزایش پیدا کرده و طبق گزارش‌های اخیر، جوانان را نیز درگیر می‌کند و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری را افزایش داده است. اکنون با شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی در برخی از استان‌ها همانند آغاز شیوع کووید - ۱۹، با بیماری جدیدی درگیر می‌شویم که در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی، طغیان می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه بیمار مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان قزوین ابتدا دارای علائم سرماخوردگی بوده و به سرعت روند بیماری را طی کرده و متاسفانه طی ۴۸ ساعت پس از بروز علائم، جان خود را از دست داده است، تصریح کرد: رفتار نوع جهش‌یافته ویروس کرونا جدید بوده و عمق رفتار آن مشخصی نیست؛ بنابراین رهگیری و قرنطینه افراد باید با حساسیت بسیار زیادی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، از کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خبر داد و گفت: فعالیت و نقش اتحادیه‌ها در نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار کمرنگ شده و میزان انجام بازدیدها نیز کاهش یافته است، بنابراین باید برای پیشگیری از آغاز پیک چهارم کرونا، نظارت و بازدید از اماکن و مراکز بسیار جدی گرفته شده و انجام شود.

وی با بیان اینکه نباید منتظر تغییر رنگ شهرستان‌ها برای اعمال محدودیت‌های کرونایی باشیم، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم با توجه به شلوغی بازار و پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در استان، مغازه‌ها از ساعت ۲۱ تا ۲۲ تعطیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha