• پنجشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99113022423
  • منبع : نمایندگی قزوین

اسلامی:

با افتتاح آزادراه «غدیر» گره ترافیکی تهران- البرز حل می‌شود

با افتتاح آزادراه «غدیر» گره ترافیکی تهران- البرز حل می‌شود

ایسنا/قزوین وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادراه غدیر یکی از پروژه‌های بزرگ گره‌گشای ترافیک مردم تهران و البرز خواهد بود؛ گفت: آزادراه غدیر در زمان‌بندی فشرده و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان در عرض پنج سال ساخته شده است.

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه آزاد راه غدیر در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: آزادراه غدیر یکی از پروژه‌های بزرگ گره‌گشای ترافیک مردم تهران و البرز در آستانه افتتاح قرار دارد.

وی افزود: امروز با حضور تمامی مسئولان امر و فرمانده راهور ناجا آخرین بازدید از پروژه صورت گرفت تا کم و کاستی‌ها شناسایی و حل شود تا برای روز افتتاح آماده باشیم. این آزادراه یکی از پروژه‌های متفاوت توسعه آزادراهی کشور است که با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: آزادراه غدیر در زمان‌بندی فشرده و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان در عرض پنج سال تأسیس شده است و می‌توان گفت اولین پروژه بزرگ در مقیاس ملی است که فرایند آن از ایده تا بهره‌برداری در یک دولت انجام شده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: راندمان این پروژه سالی ۲۰ درصد بود در حالی که در پروژه‌های مشابه راندمان ۳ تا ۵ درصد و در نهایت ۹ درصد بود، راندمان بالای پروژه نشان می‌دهد که توان مهندسی کشور، ضریب هماهنگی بین دستگاه‌ها، توان مدیریتی کشور و اتحاد بخش خصوصی بسیار بالا است. ‌

وی بیان کرد: به محض این که پروژه به بهره‌برداری برسد مردم حداکثر استفاده از این آزادراه را خواهند داشت و بار سنگین و خسته‌کننده ترافیک اتوبان تهران، کرج، قزوین کاسته می‌شود، امیدواریم با کاهش این ترافیک راه روانی برای مردم فراهم کنیم.

این مسئول تأکید کرد: این آزادراه در راه ابریشم و راه آزادراهی که از بازرگان شروع می‌شود و به مرزهای افغانستان و ترکمنستان می‌رسد، قرار دارد، همچنین ارتباط با پنج آزادراه و بزرگراه شمالی و جنوبی کشور باعث می‌شود این آزادراه به یک قطعه استراتژیک و مؤثر در حمل و نقل و ترانزیت تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که با سرمایه‌گذاری مکمل که برای مجتمع‌های مورد نیاز این مسیر صورت می‌گیرد، در آینده شاهد نقش‌آفرینی روزافزون این آزادراه باشیم‌.

اسلامی یادآور شد: ابتدای دولت ما ۲۱۰۰ کیلومتر آزادراه داشتیم که با تلاش‌های صورت گرفته تا پایان سال آینده به ۳۱۰۰ کیلومتر می‌رسیم و با ۵۰ درصد افزایش روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha