• پنجشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99113022464
  • منبع : نمایندگی گیلان

معاون فنی علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

رعایت شدیدتر پروتکل های بهداشتی؛ راه پیشگیری از کرونای انگلیسی

رعایت شدیدتر پروتکل های بهداشتی؛ راه پیشگیری از کرونای انگلیسی

ایسنا/گیلان معاون فنی علوم پزشکی گیلان، راه های پیشگیری از کرونای انگلیسی را مشابه قبل دانست و یادآور شد: افراد برای مبتلا نشدن به کرونای انگلیسی باید پروتکل های بهداشتی را شدیدتر رعایت کنند.

دکتر مسعود نوروزی، با اشاره به تفاوت های کرونای انگلیسی با کرونای قبلی، اظهار کرد: این ویروس جهش یافته شدت سرایت بیشتری دارد و افراد در سنین پایین تر مانند کودک، نوجوان و جوان را بیشتر گرفتار می کند.

وی با بیان اینکه علائم بیماری در افراد مبتلا به کرونای انگلیسی سریع تر و شدیدتر بروز می کند، افزود: متاسفانه این بیماری بیشتر منجر به مرگ و میر می شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم جلوگیری از گسترش کرونای انگلیسی در استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مورد مثبت از این بیماری در استان مشاهده نشده، اما همچنان این امکان وجود دارد و باید دقت بیشتری کنیم.

نوروزی در گفت وگو با خبر شبکه باران، راه های پیشگیری از کرونای انگلیسی را مشابه قبل دانست و یادآور شد: افراد برای مبتلا نشدن به کرونای انگلیسی باید دستورالعمل های بهداشتی را شدیدتر رعایت کنند.

وی از مردم خواست از ترددهای غیر ضروری و شرکت در دورهمی ها و میهمانی ها پرهیز کنند و گفت: اشخاص آسیب پذیر مانند سالمندان، مادران باردار و بیماران زمینه ای حتما در خانه بمانند.

معاون فنی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری یک و نیم متری همچنان بهترین روش مقابله با کروناست، اضافه کرد: افراد علاوه بر شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون، گندزدایی سطوح را جدی بگیرند و از تجمع در مکان های فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.

وی از بستری شدن ۵۹ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۳۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند که حال ۶۵ نفر وخیم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha