• پنجشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99113022495
  • خبرنگار : 50233

سیر فزاینده موارد سرپایی کرونا/ سمنانی‌ها به خارج از استان سفر نکنند

سیر فزاینده موارد سرپایی کرونا/ سمنانی‌ها به خارج از استان سفر نکنند

ایسنا/سمنان  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه خواست با توجه به شیوع کرونای جهش‌یافته موسوم به کرونای انگلیسی در برخی استان‌ها از سفر به خارج از استان پرهیز کنند.

دکتر نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شناسایی مواردی از گونه‌های جهش یافته کووید19 در برخی شهرهای کشور از عموم شهروندان تحت پوشش این دالنشگاه انتظار می‌رود علاوه بر پرهیز جدی از سفر به دیگر نقاط، برگزاری اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی را به طور کامل قطع کنند.

وی از سیر فزاینده موارد مثبت شناسایی شده به صورت سرپایی در 6 شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی سمنان خبر داد و افزود: روند شناسایی مبتلایان سرپایی در جمعیت تحت پوشش دانشگاه رو به گسترش است به گونه‌ای که در روز گذشته 52 مورد مبتلای کرونا به صورت سرپایی در بیمارستان‌های این دانشگاه شناسایی شدند.

این پزشک فوق‌تخصص خاطرنشان کرد: البته اجرای مناسب طرح سردار سلیمانی در استان در افزایش موارد شناسایی شده سرپایی نقش مهمی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه با وجود سیر صعودی موارد سرپایی شمار بستری‌ها تقریبا در استان ثابت است اضافه کرد: با شناسایی و بستری شدن ۱۷ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در 48 ساعت گذشته ، مجموع مبتلایان قطعی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به چهار هزار و ۵۳۸ نفر رسید. ضمن اینکه روز گذشته نیز 6 بستری جدید در بیمارستان‌های استان داشتیم.

دبیر ستاد مقابله با کروناویروس استان یادآوری کرد:از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون افزون بر 16 هزار و 950 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه استان سمنان شناسایی شده که بخش عمده آنها به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دکتر دانائی با اشاره به روند افزایشی مبتلایان در برخی نقاط کشور از عموم مردم خواست در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به خصوص استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها جدی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یاداآوری کرد: شدت بیمارزایی و انتقال ویروس در گونه جهش‌یافته کووید19 به مراتب بیشتر است لذا از عموم هم استانی‌ها و هم‌وطنان انتظار می‌رود که به طور جدی به توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کروناویروس و کارشناسان حوزه سلامت توجه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha