• پنجشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99113022591

اعلام برنامه‌های لیلةالرغائب در حرم مطهر رضوی

اعلام برنامه‌های لیلةالرغائب در حرم مطهر رضوی

ایسنا/خراسان رضوی ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب لیلةالرغائب اعلام شد.

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌‍‌های نخستین شب جمعه ماه رجب موسوم به لیلة‌الرغائب در حرم مطهر رضوی را اعلام کرد.

بر این اساس، برنامه محوری این شب، امشب، ۳۰ بهمن ماه از ساعت ۲۱ با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد باقر حیدری کاشانی، موسس ﮐﺎﻧﻮﻥ ﻣﻬﺪﻭﯾﺖ ﻃﻠﯿﻌﻪ‌ ﻇﻬﻮﺭ و مناجات خوانی حاج سعید حدادیان در رواق بزرگ امام خمینی(ره) با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

ویژه برنامه مناجات‌خوانی نیز که ویژه ایام ماه رجب‌المرجب تدارک دیده شده است، هر شب ساعت ۲۳:۳۰ در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

همچنین در ویژه‌برنامه مخصوص بانوان «شبی که بی‌حساب می‌بخشد» دکتر نیلچی‌زاده از ساعت ۱۵:۳۰ در رواق حضرت زهرا(س) به سخنرانی خواهد پرداخت. قرائت فرازهایی از مناجات خمس عشر و مدیحه‌سرایی نیز از دیگر برنامه‌هایی این مراسم معنوی است کهبرگزار خواهد شد.

ویژه‌برنامه «جمعه‌های مهدوی» نیز از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی است که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان پس از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) برگزارخواهد شد.

شب جمعه اول ماه رجب المرجب را لیلةالرغائب می‌گویند. شبی که به خاطر پاداش‌ها و فضیلت‌های فراوانی که خداوند در این شب به بندگان عنایت می‌کند، مردم به آن فضیلت‌ها، ثواب‌ها و پاداش‌ها وعده داده شده، رغبت‌ زیادی پیدا می‌کنند. رغائب جمع رغبت و به معنای میل و کاری بیان شده که پاداش و فضیلت بسیار زیادی در آن آمده‌است و از این جهت به لیله‌الرغائب معروف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha