• جمعه / ۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99120100231
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

/خبر بروز رسانی می‌شود/

اتمام اسکان اضطراری در دنا تا فردا/ارسال و توزیع اقلام غذایی و اضطراری بین زلزله‌زدگان

اتمام اسکان اضطراری در دنا تا فردا/ارسال و توزیع اقلام غذایی و اضطراری بین زلزله‌زدگان

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد زلزله 5.6 ریشتری سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد، شامگاه چهارشنبه 29 بهمن 1399 توسط مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران(IRSC) ثبت و اعلام شد که ساعت 22:05:34 در عمق 10.0 کیلومتری و به فاصله 11 کیلومتری سی‌سخت (کهگیلویه وبویراحمد)، 19 کیلومتری مادوان (کهگیلویه وبویراحمد) و 20 کیلومتری کمه (اصفهان) و در فاصله مستقیم 534 کیلومتری تهران روی داده است.

این زلزله که خساراتی مالی برجا گذاشت و بیشتر مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند، خوشبختانه تلفات جانی نداشت. اما بارش برف و باران امدادرسانی به مردم زلزله زده را سخت کرده است.

امدادرسانی و اسکان از همان ساعت اولیه آغاز شد و هم‌چنان ادامه دارد.

امروز جمعه در سومین روز زلزله وزیر راه در منطقه حضور یافت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور:
تا بازسازی آخرین خانه آسیب‌ دیده در کنار مردم زلزله‌ زده دنا هستیم

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، گفت: تا بازسازی آخرین خانه آسیب‌ دیده در کنار مردم زلزله‌ زده دنا هستیم.

"علیرضا تابش" در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دنا، افزود: از همان ساعات اولیه تیم های ارزیابی با حضور در مناطق به ارزیابی خسارات پرداختند.
وی با تاکید بر اینکه سعی خواهیم کرد خانه به خانه حادثه را بازسازی کنیم، تصریح کرد: مردم نسبت به تامین اعتبار در هیئت دولت نگران نباشند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تاکید بر اینکه تسهیلات لازم به مردم پرداخت می شود، اظهار کرد: هرچه جمع بندی و مورد تایید وزارت کشور باشد آن را عملیاتی می کنیم.
تابش با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات بنیاد مسکن برای مردم زلزله زده رایگان است، تاکید کرد: تا آخرین خانه را بازسازی می کنیم.
وی با اشاره به کمک های مردمی در زلزله کرمانشاه، بیان کرد: مردم، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ساختن دوباره دنا ما را یاری می کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:
دولت تا آخر کنار مردم زلزله زده دنا خواهد بود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه همه امکانات دولت برای بازسازی، ترمیم، مرمت و تجهیز خانه‌ های زلزله زده بسیج می‌ شود، گفت: تا آخر پای مردم زلزله زده دنا ایستاده‌ ایم.

"اسماعیل نجار" در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دنا، افزود: وزیرکشور به جد پیگیر وضعیت مردم زلزله زده شهرستان دناست.
وی با تاکید بر اینکه مردم با مشکل رو به رو هستند، تصریح کرد: خداوند را شاکریم که هیچ جانباخته ای نداشته ایم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:
مردم زلزله زده سی سخت بدانند که همه ارگان‌ها آماده و در کنارشان هستند

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه امکانات در دید مردم و در کنار هم قرار گیرند مردم زلزله زده سی سخت بدانند که همه ارگان ها آماده هستند.

"حمید خرمدل" در نشست ستاد بحران سپاه فتح که در شهرستان دنا برگزار شد افزود: در ابتدا تقدیر تشکر ویژه دارم از همه افرادی و ارگان هایی که همراهی داشتند قطعا این حرکات و حضور هم به خود فرد آرامش می دهد و ان‌شاءلله منشا خیر و برکت برای مردم زلزله زده سی سخت خواهد بود.
وی تصریح کرد: خدا را شکر ما یک نفر کشته نداده ایم این جای شکر دارد، آب، برق گاز قطع نشده ما اکنون مشکل آب، برق و گاز نداریم، تلفن وصل است اگر در شهر زلزله زده سی سخت این ها هم وجود نداشت واقعا کار سخت می شد
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در مرحله اول باید هر اقدامی که انجام می دهیم موجب آرامش مردم شود مردم می خواهند مسئولان کنارشان باشند، این حس آرامش با حضور مسئولان در کنار مردم به آن ها منتقل می شود .
خرمدل تاکید کرد: مجموعه بسیج سازندگی بزودی نانوایی سیار را مستقر میکند و هر چه امکانات داریم وارد صحنه می کنیم، وقتی مردم این ها را می بینند احساس آرامش می کنند.
وی ادامه داد: همه امکانات در دید مردم و در کنار هم قرار گیرند مردم زلزله زده سی سخت بدانند که همه ارگان ها آماده هستند.

معاون رییس جمهور خبر داد
رسیدگی فوری و رفع مشکلات ایثارگران آسیب‌دیده در زلزله سی سخت کهگیلویه و بویراحمد

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور رسیدگی فوری و رفع مشکلات خانواده‌های ایثارگران عزیز آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده را صادر کرد.

" مهندس سعید اوحدی" در نامه‌ای به "سید منصور موسوی" مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویر احمد افزود: مقتضی است سریعاً نسبت به رفع مشکلات خانواده‌های عزیز آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده اقدام فرمایید.
وی در نامه جداگانه‌ای خطاب به "ملک محمد نجفی" معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت و وضعیت آب و هوای منطقه، هر گونه کمک و مساعدت مورد نیاز هم با هماهنگی مدیر محترم استان بدون تأخیر عملیاتی و در اختیار استان قرار گیرد.
معاون رییس جمهور اظهار کرد: مدیریت بنیاد استان کهگیلویه و بویر احمد در مناطق آسیب دیده حضور داشته و از نزدیک وضعیت خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان آسیب‌دیده را بررسی و نسبت به رفع مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، اوحدی همچنین همه معاونت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف به همکاری کامل برای رفع سریع مشکلات ایثارگران آسیب‌دیده اعلام کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
توزیع ۲ هزار چادر در بین مردم دنا/ هیچ خانه ای بدون ارزیابی نمی ماند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه لکه گیری تمام مناطق انجام می شود، گفت: وضعیت تمام خانه ها ارزیابی می شود.

"حسین کلانتری" در نشست ستاد مدیریت بحران با اشاره به اینکه مردم با نجابت به ما اعتماد کردند، افزود: دیروز ۷ ساعت و نیم خانه به خانه گشتیم و در این بازدید ها مشخص شد که اکثر خانه ها به صورت جدی خسارت دیدند.
وی تصریح کرد: تیم های ارزیاب مشغول هستند و هیچ خانه ای بدون ارزیابی نمی ماند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر جایی متوجه عدم ارزیابی شویم مجددا ممیزی می شود تا حقی ضایع نشود.
کلانتری تاکید کرد: تمام مناطق توسط هلال احمر و نیروهای امدادی لکه گیری می شود.
وی با اشاره به اینکه رئیس جمعیت هلال احمر محموله هایی را با خود به استان آورده است، بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کمک کرده است و وزارت تعاون محموله هایی به استان ارسال کرده و بنیاد علوی و ستاد امام قول کمک دادند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اصول نظام مهندسی در ساخت و سازهای جدید رعایت شود.
کلانتری با اشاره به اینکه این شهر بر روی کمربند زلزله قرار دارد، اظهار کرد: برخی از نقاط شهر تخریب شده است و نشان دهنده این بوده که نقاطی روی گسل است.

فرماندار:
۱۹۲۰ واحد مسکونی شهر سی سخت و ۳۸ روستا شهرستان زلزله زده دنا خسارت دیده اند

فرماندار شهرستان دنا گفت: طبق برآورد اولیه هزار و ۹۲۰ واحد مسکونی در شهر سی سخت و ۳۵ روستای شهرستان زلزله زده دنا خسارت دیده اند.

"عبدالحمید پناهی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: طبق برآورد اولیه ۴۲۰ واحد مسکونی شهری و ۳۸۰ واحد روستایی باید ساخته و احداث شوند.
وی تصریح کرد: همچنین ۱۵۰۰ واحد مسکونی شهری و ۱۴۰۰ واحد مسکونی روستایی نیاز یه تعمیر و بازسازی دارند.
فرماندار شهرستان دنا اظهار کرد: تمام خانه های مردم که از یک درصد تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند توسط تیم‌های بنیاد مسکن، هلال احمر و شهرداری شناسایی می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی:
تخریب ۶۰ تا ۱۰۰درصدی منازل مسکونی در شهرستان زلزله زده دنا

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: شدت تخریب طوری است که منازل مسکونی و ساختمان های این شهرستان از۶۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدند.

"مهدی روشنفکر" در نشست ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه یکم اسفندماه در فرمانداری شهرستان دنا با حضور وزیر راه، رئیس بنیاد مسکن، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس ستاد بحران کشور افزود: مبلمان شهری شهر سی‌سخت، مرکز شهرستان زلزله‌زده دنا قرار دارد.
وی تصریح کرد: در شرایط کرونایی دمای هوا در شهرستان دنا پایین است و دیروز نیز شاهد بارش برف و باران بوده ایم و هم اکنون این منطقه زلزله زده در شرایط استثنایی و خاص قرار دارد.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نیاز است که اقلام اولیه در اختیار زلزله زدگان شهر سی‌سخت و روستاهای شهرستان دنا قرار داده شود.
روشنفکر تاکید کرد: شدت تخریب طوری است که منازل مسکونی و ساختمان های این شهرستان از۶۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدند.

وزیر راه و شهرسازی:
بافت شهر سی سخت بهتر از گذشته بازآفرینی می شود/ احداث بیمارستان سی سخت را شخصاً پیگیری می کنم

وزیر راه و شهرسازی بر بازآفرینی و احیاء بافت شهر گردشگری سی سخت تاکید کرد و گفت: عملیات بازسازی و ساخت و ساز روستاهای اطراف نیز به جد پیگیری می شود.

"محمد اسلامی" در نشست مدیریت بحران شهرستان دنا، افزود: باید خدا را شاکر باشیم که تلفات انسانی نداشتیم و هموطنان در سلامت به سر می برند.
وی با اشاره به اینکه موضوع بلایای طبیعی در کشور ما مسئله پرتکراری است، تصریح کرد: باید در هنگام بلایا بتوانیم با انسجام و یکپارچگی و مدیریت و همراه با اقتدار در صحنه حاضر شویم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این هنگام باید ضمن اقدامات بهنگام و ایجاد آرامش با روحیه دادن به مردم آنها را در مدار زندگی قرار دهیم.
اسلامی با اشاره به اینکه در این مواقع مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نخستین عکس العمل را نشان داده و تماس برقرار می کنند، تاکید کرد: استانداران و فرمانداران طبق ساز و کار اقدامات اولیه را بدون درنگ انجام داده و ضمن رسیدگی به وضعیت مردم نسبت به شناسایی مشکلات و امداد و نجات اقدام می کنند.
وی بیان کرد: به همت مسئولان، مردم و هلال احمر در زمان لازم و بدون فوت وقت عملیات امداد و نجات انجام شد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: رئیس جمهور به بنده دستور دادند به جز وظیفه ساختاری حامل سلام و پیام ایشان به مردم دنا باشم.

تخصیص ١٠ میلیارد تومان تنخواه فوری برای رفع نیازهای ضروری زلزله زدگان سی سخت

مبلغ ١٠ میلیارد تومان تنخواه فوری به استان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع نیازهای ضروری زلزله زدگان تخصیص یافت.

در پی زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر  چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدباقر نوبخت - رییس سازمان برنامه و بودجه کشور - دستور ارسال ١٠٠ میلیارد ریال تنخواه فوری به استانداری برای رفع نیازهای ضروری زلزله زدگان را صادر کرد.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، نوبخت همچنین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت بحران مأموریت داد سریعا خسارات مردمی و زیرساخت‌ها را جهت تامین اعتبار و شروع عملیات اسکان اضطراری زلزله‌زدگان به صورت موقت و دایم برآورد کنند.

گفتنی است؛ زلزله اخیر به ابنیه و منازل مسکونی و ساختمان‌های ۸۷ روستای شهرستانهای بویراحمد و دنا خسارت وارد کرده است.

پیام رئیس جمهور برای مردم زلزله زده دنا:
دولت تمام قد پشت مردم دنا می ایستد

تاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رئیس جمهور در تماس تلفنی پیامی به مردم دنا صادر کرد.

"حسین کلانتری" در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دنا، افزود: ریاست جمهور در تماس تلفنی مهندس اسلامی را نماینده ویژه خود معرفی کرد و هر تصمیمی که بگیرند در دولت به صورت خاص تصویب می شود.
وی تصریح کرد: ریاست جمهور سلام گرم خود را به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد رساندند و از اینکه حتی یک نفر در این زلزله جان خود را از دست نداد خدا را شاکر هستند.

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به مردم زلزله زده دنا/ از سرگیری عملیات اجرایی محور یاسوج_سی سخت

وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از ارزیابی دقیق خسارات تسهیلات ارزان قیمت به مناطق زلزله زده دنا تخصیص می یابد.

"محمد اسلامی" در جمع مردم سی سخت بر یکپارچگی در بحث خدمات رسانی به مردم تاکید کرد و افزود: بنده از طرف رئیس جمهور حامل سلام ویژه و پیام به مردم عزیز و با کفایت استان کهگیلویه و بویراحمد هستم.

وی هدف از این سفر را ارزیابی وضعیت برای برنامه ریزی جهت تخصیص اعتبار به مناطق زلزله عنوان و تصریح کرد: خسارات باید به صورت دقیق ارزیابی شود تا بتوانیم تسهیلات ارزان قیمت تخصیص دهیم‌.

اسلامی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت قبوض آب، برق و گاز، اظهار کرد: تا زمان اسکان دائم مردم و جایگزینی منازل آن ها پرداخت آن ها به تعویق می افتد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیگیر مشکلات زیست محیطی محور سی سخت_یاسوج هستم، تاکید کرد: عملیات پروژه جاده محور سی سخت_یاسوج از سر گرفته می شود.

پیگیر ایجاد ردیف بودجه‌ای برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دنا هستیم

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: پیگیر ردیف بودجه‌ای مشخص در بودجه سال آینده برای مناطق زلزله زده دنا هستیم.

"مهدی روشنفکر" در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان دنا از ثبت پیشنهاد ردیف بودجه‌ای به شماره ۸۸-۵۵۰۰۰۰ با عنوان بازسازی مناطق زلزله زده دنا خبر داد و تصریح کرد: به دلیل حضور در مناطق زلزله زده این پیشنهاد با هماهنگی انجام شده به نام یکی از همکاران نماینده مجلس ثبت شده است.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس با اشاره به تماس تلفنی شب گذشته "محمدباقر قالیباف" رئیس مجلس شورای اسلامی با وی، اظهار کرد: مسائل و مشکلات مناطق زلزله زده به اطلاع رئیس مجلس رسانده شده و درخواست داشتیم برای کمک به این مناطق تصمیم درست و به موقع اتخاذ شود.

اسکان اضطراری در منطقه زلزله زده دنا تا فردا ظهر به اتمام می رسد

رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم اسکان اضطراری در منطقه زلزله زده دنا تا فردا ظهر به اتمام برسد.

"کریم همتی" در این نشست با تاکید بر اینکه در صورت نیاز امکانات و کمک های لازم از استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و فارس به این شهرستان ارسال می شود، افزود: تمام تلاش خود را برای تسریع در ارزیابی خسارت به کار می گیریم.

وی تصریح کرد: تا ظهر فردا اسکان اضطراری در این شهرستان باید به اتمام برسد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به درخواست مردم محلی برای تخلیه خانه‌ها، اظهار کرد: در این راستا نیروهای امدادی و خدماتی اقدامات لازم را انجام می دهند.

نیاز هلال احمر به تقویت انبارهای امدادی/ اقلام کافی برای امدادرسانی در زلزله سی سخت

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان این‌که برای توزیع اقلام امدادی در حوزه زمین لرزه ۵.۶ ریشتری مرز بین اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد مشکل خاصی نداریم، گفت: در گذشته هم اعلام کردیم که در خصوص انبارهای امدادی سراسر کشور نیاز به تجهیز و تقویت داریم.

دکتر محمد حسن قدسیان مقدم در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت انبارهای امدادی هلال احمر برای امدادرسانی به زلزله زدگان سی سخت، اظهار کرد: برای انجام عملیات امدادی اقلام متفاوتی مورد نیاز است.

وی گفت: در این مرحله، اسکان اضطراری چادر و احتمالا توزیع بسته های غذایی به عهده جمعیت هلال احمر است که در خصوص توزیع اقلام امدادی در حوزه زمین لرزه ۵.۶ ریشتری مرز بین اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد مشکل خاصی نداریم.

استان‌های معین به زلزله‌زدگان سی‌سخت بیشتر کمک کنند

رییس جمعیت هلال احمر در بازدید از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت تاکید کرد: استان‌های معین با توان بیشتری کمک کنند.

به گزارش ایسنا، کریم همتی امروز صبح با حضور در محله های آسیب دیده ناشی از زلزله در شهر سی سخت از خانه‌های تخریب شده بازدید و به‌صورت مستقیم وچهره به چهره با مردم زلزله زده گفت وگو کرد و اقدامات انجام شده از ابتدای حادثه تا کنون مطلع شد.

ارسال و توزیع اقلام غذایی و اضطراری بین زلزله‌زدگان سی‌سخت

به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، نخستین محموله امدادی شامل پنج هزار بسته غذایی و اضطراری و اقلام بهداشتی و ضدکرونایی به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت ارسال و توزیع شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری شب گذشته در منطقه سی‌سخت، نیروهای امدادی ستاد اجرایی فرمان امام در محل حضور یافتند و ضمن‌ امدادرسانی، اقدام به راه‌اندازی قرارگاه جهادی و امدادی ستاد به منظور تامین اسکان اضطراری، تغذیه و بررسی سلامت آسیب‌دیدگان کردند.

شایان نادری افزود: امروز هم‌چنین با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نخستین محموله امدادی شامل ۵۰۰۰ بسته اقلام غذایی و بهداشتی به این منطقه ارسال و توزیع آن آغاز شد.

توزیع بیش از ۲ هزار عدد مواد غذایی کنسرو شده در سطح شهر سی سخت

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: بیش از ۲ هزار عدد مواد غذای کنسرو شده در سطح شهر سی سخت و روستاهای اطراف در پی زلزله شب گذشته توزیع شد.

"جبار کیانی پور" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: پس از بررسی شرایط و نیازسنجی‌های اولیه در ساعات ابتدایی پس از زلزله، اعضای اتاق بازرگانی صبح امروز با تهیه بیش از ۹۰۰۰ متر نایلون جهت پوشش وسایل خانواده‌ها در مقابل باران و برف و بیش از ۲۰۰۰ عدد مواد غذایی کنسرو شده؛ این اقلام را با هماهنگی نیروهای امدادی در سطح شهر سی‌سخت و روستاهای اطراف توزیع کردند.

آسیب به بخشی از تاسیسات و زیرساخت های آب و فاضلاب شهرستان دنا بر اثر زلزله

مدیر امورآب و فاضلاب شهرستان دنا از آسیب به بخشی از تاسیسات و زیرساخت های آب و فاضلاب شهرستان دنا بر اثر زلزله ۵.۶ ریشتری در این شهرستان خبر داد.

"علی خوشنودی" با اشاره به شکستگی های به وجود آمده در خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب شهر سی سخت و روستاهای شهرستان دنا بر اثر زلزله ۵.۶ در مقیاس ریشتری چهارشنبه شب گذشته افزود: شکستگی خطوط انتقال آب شرب روستاهای دارشاهی، گزدون و خمینی آباد و تخریب بعضی از نقاط خطوط انتقال آب روستاهای کریک، تنگ پوتک و ده شیرین از جمله این خسارت ها بود.

وی تصریح کرد: بر اثر زلزله تابلو برق ایستگاه پمپاژ روستای چناربرم دچار سوختگی و آب شرب روستا های سمرون وگورگنجو نیز گل آلود شد.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha