• جمعه / ۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99120100252
  • خبرنگار : 71038

بهشتی‌پور: ایران گامی متناسب با اقدامات مثبت آمریکا بردارد

بهشتی‌پور: ایران گامی متناسب با اقدامات مثبت آمریکا بردارد

یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در ارتباط با ایران و موضوع برجام اظهار کرد: با توجه به اینکه سیاست ایران اقدام در برابر اقدام است، ما نیز می توانیم در برابر این اقدامات آمریکا، قدم متناسبی برداریم.

حسن بهشتی‌پور، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدام آمریکا در پس گرفتن نامه دولت قبلی این کشور از سازمان ملل در ارتباط با فعال شدن مکانیسم ماشه، گفت: براساس ضرب المثلی که در ایران رایج است می توانیم بگوییم آمریکایی‌ها با این اقدام روغن ریخته را نذر امامزاده کرده‌اند چرا که اصلا مکانیسم ماشه علیه ایران فعال نشد و آنچه که آمریکایی ها انجام داده بودند غیرقانونی بود و مورد پذیرش دیگر کشورها هم قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد آمریکایی ها با این اقدام در تلاش بوده‌اند که به نوعی حسن نیت خود را نشان دهند، افزود: آن ها در همین چارچوب نامه پیشین خود در مورد اجرای مکانیزم ماشه را پس گرفته اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: در برابر این اقدام، ایران می تواند به صورت موقت نامه‌ای که به آژانس بین المللی انرژی اتمی در ارتباط با توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی داده است را به صورت موقت پس بگیرد تا ببیند شرایط و اقدامات بعدی آمریکا چه خواهد بود. آقای گروسی دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز قرار است فردا به تهران بیاید و در روز یکشنبه با مقامات ایران دیدار و رایزنی کند و می توان در جریان این ملاقات در ارتباط با این شرایط رایزنی و گفت و گو کرد.

وی همچنین با اشاره به پاسخ مثبت آمریکایی ها به درخواست اروپا برای شرکت در مذاکرات 1+5 گفت: به نظر می رسد که اروپایی ها در پاسخ به پیشنهاد آقای ظریف به آقای لورل  چنین موضوعی را مطرح کرده اند و شاید این اقدام بتواند گره‌ای را باز کند چرا که باید کار از یک جایی شروع شود.
 
بهشتی پور تأکید کرد: اگر قرار است مذاکراتی انجام شود این مذاکرات باید در چارچوب اجرای برجام باشد نه اینکه طرف های مقابل بخواهند تعهدات و شروط جدیدی را به ایران تحمیل کنند.


وی همچنین اقدام آمریکایی ها در رفع محدودیت های اعمال شده برای دیپلمات های ایرانی مستقر در نیویورک برای رفت و آمد را اقدام مثبتی عنوان کرد و گفت: در زمان دولت ترامپ وقتی این محدودیت ها اعمال شد این موضوع مورد اعتراض سازمان ملل و دیگر کشورها نیز قرار گرفت. رفع این محدودیت ها اقدامی مثبت است و می تواند اقدام مثبتی برای مذاکرات و مسائل پیرامون آن باشد و مناسب است که ایران از این اقدامات استقبال کند و در برابر اقدامات صورت گرفته با توجه به استراتژی اقدام در برابر اقدام، اقدامی را انجام دهد و در ادامه براساس دیگر اقدامات بعدی آمریکا و شرایطی که پیش می آید تصمیم گیری های متناسب صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۵:۲۸

دوهفته ضرب العجل را به تاخیر بیاندازید همین مقدار بسشان است

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۵:۴۱

آدم های ترسو نباید وارد میدان بشوند واظهار نظر کنند این آدم ها همیشه چاکر و مخلص غرب بودند و هستند ایران همیشه ضربه های حسن نیت های خودرو می خورد، حسن نیت کافی و امثال شما خفه خون بگیرند

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۵:۴۶

امیدواریم روش قانونی و تعقل به هر دو طرف برگردد.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۵:۵۴

پیشنهاد خوبی است. باید به دنیا نشان دهیم که جواب احترام را با احترام می‌دهیم.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۶:۱۳

درود بر عقلانيت

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۶:۲۸

آقایان باز هم می خواهند راه رفته رو امتحان کنند! این چه حسن نیتی است وقتی به قول خود شما روغن ریخته را نذر امام زاده کرده اند!!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۷:۱۲

دقیقا علت مشکلات ما همین جاست،،که بعضی یا شجاعت کافی ندارند،،یا غربی ها را نمی شناسند،،غربی ها مثل سایه اند،،نزدیک شوی،،دور میشن

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۷:۳۷

کاملا درسته!! تو رو به عنوان گروگان بدیم دست امریکا،تا اونا ی گام خیالیه دیگه بردارن!!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۷:۵۲

آخه ... آمریکا چ گام مثبتی برداشته؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۸:۲۸

چه نظر آبکی آقای کارشناس ،انصافا که امثال شما موقعیت مارو تضعیف میکنید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۹:۲۱

ممکن است اراده را به روش دیگری بدست آورید ، سر را با پنبه برش دهید. هیچ راه میانه ای وجود ندارد ، یا ما باید بمب اتم بسازیم و به همه دنیا بگوییم که ما آن را انجام داده ایم یا باید به برجام برگردیم ، نمی توانیم در وسط بایستیم و هزینه بالایی بپردازیم!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۹:۲۱

عجب بازم ایران امتیاز حقیقی بده در برابر هیچ اونها لطفا لطفا لطفا کمتر به گدایی همراه با شعف فکر کنید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۹:۴۶

ایران مناسب است که خروج از پروتکل الحاقی را به تاخیر بیاندازد و سریعا مذاکرات مستقیم را شروع کند. شاید در مجلس مخالفت های بدلیل فضای انتخاباتی شود ولی دولت نباید اعتنا کند و حداقل در چند ماه متفعل نباشد و با قدرت جلو برود

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۲۰:۱۳

يك پرسش ممكن است از اين كارشناس مهم بين المللي بپرسيد كه در عرف بين الملل ساده لوح و احمق به چه كسي مي گويند؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۲۰:۱۵

ایران سریعادربرابراقدام مؤثرآمریکاه قدم مثبت برداردومتقابلاحسن نیت خودش رانشان دهدنامه ارسالی به آژانس راپس بگیرد......

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۲۰:۱۶

کدام گام مثبت منظورت مکانیزم ماشه است که بایکود شد یا اجازه تردد در خیابان نیویوک ، هنوز شکلات هم نداده شما غش و ضعف کردید .

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۲۰:۲۵

جناب کارشناس : شما از کدام اقدام مثبت امریکا حرف میزنید ؟ شما ما را چی فرض کردید؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۲۰:۵۵

مثلاآمریکائیهاچکارکردندفقط برای دیپلماتهاایران درآمریکاخوب شدکه راحت به گشت وگذارشون درخیابانهای منهتن بپردازند!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۲۱:۳۰

آقای مثلا کارشناس . نظریه امثال شما ها بود که با تصویب برجام ایران را به این روز انداختید.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۲۱:۳۱

این بی‌خردی واعتماد بی مورد باعث پررو شدن دشمن شده هنوز فقط حرف میزنند وعملی در کار نیست خسارت هشت ساله ایران چطوری میخواهند جبران کنند با شیرین کردن دهان افرادی چون حسن بهشتی پور که کاسه داغتر از اش است تازه اینهم حاصل مجلس است وگرنه هنوز مثل مصدق ....

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۲۱:۳۶

مگر امریکا اقدام مثبتی برداشته است ؟ کدام تحریم برداشته شده است؟ 15 سال مگه مذاکره نکردیم نتیجش شد برجام همین را هم قبول ندارند.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۲۳:۰۷

کدام قدم مثبت ، پس گرفتن نامه ناموفق ترامپ به شورای امنیت برای راه اندازی مکانیسم ماشه نمی دونم شماها کجا مدرک علوم سیاسی گرفتید اروپا و آمریکا تا دقیقه ۹۱ در برابر خواسته های به حق ما مقاومت می کنند اگر مجبور به دادن امتیاز بشن مطمئن باشید به شما دروغ گفتند

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۰۰:۲۷

فصل الخطاب فقط و فقط سخنان رهبری

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۱۲:۴۴

این دوستان که این چنین نظرات بهشتی پور را نقد می کنند بفرمایند با طولانی شدن تحریم ها چه کسی ضرر می کند؟ وقتی مشخص است سیاست مذاکره نکردن نتیجه نمی دهد چرا می خواهیم باز هم اشتباه های گذشته را تکرار کنیم؟ اقای محترم برجام ما را به اینجا نکشاند سیاست های غلط خود ما ما را به این روز رسانده است