• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99120200521
  • خبرنگار : 50167

پس از حذف دفترچه‌های کاغذی تامین‌اجتماعی چه کنیم؟

پس از حذف دفترچه‌های کاغذی تامین‌اجتماعی چه کنیم؟

ایسنا/زنجان مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: خدمت‌بگیران از سازمان تامین‌اجتماعی پس از حذف دفترچه‌های کاغذی تامین‌اجتماعی می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان پس از تکمیل مشخصات هویتی، شماره تلفن خود را برای مشاهده سوابق درمانی وارد کنند.

مسعود علیاری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی تامین‌اجتماعی در استان، اظهار کرد: طرح حذف دفترچه درمانی به هنگام مراجعه برای دریافت خدمت از اول اسفند برای همه دریافت‌کنندگان خدمت از تامین‌اجتماعی اجرا خواهد شد.

وی مدارک لازم برای احراز هویت بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در مراکز درمانی را کارت ملی، شناسنامه و جلد دفترچه درمانی اعلام کرد و افزود: اتباع بیگانه با استفاده از کد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه درمانی (۱۰ رقم اول شماره سریال دفترچه) احراز هویت می‌شوند، ضمن اینکه هویت اتباع خارجی جدیدالورود با استفاده از شماره اختصاصی (فیدا) انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (اصلی و تبعی) مشمول طرح حذف دفترچه برای دریافت خدمات درمانی می‌شوند، تصریح کرد: شرط بهره‌مندی از این امکان مراجعه و ثبت‌نام بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در سایت سازمان به نشانی tamin.ir و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه خود در درگاه مذکور مشاهده خلاصه سوابق درمانی در es.tamin.ir در منوی بیمه‌شدگان، خدمات سلامت الکترونیک و پرونده سلامت الکترونیک من است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان با تاکید بر اینکه همه بیمه‌شدگان اصلی و تبعی قبل از مراجعه به مراکز درمانی نسبت به استعلام استحقاق درمان اقدام و از پوشش بیمه‌ای خود اطمینان حاصل کنند، گفت: مراجعه به درگاه es.tamin.ir و مشاهده وضعیت پوشش درمان، شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴*، انتخاب گزینه یک؛ (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش درمان، شماره‌گیری #۱۶۶۶* انتخاب گزینه یک؛ (استحقاق سنجی)، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه سه روش تامین اعتبار درمان (استحقاق درمان) محسوب می‌شود.

وی ارائه دفترچه درمانی برای برخورداری خدمات تشخیصی و درمانی توسط اتباع ضروری است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به نوزادان فاقد کدملی تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کدملی از طریق کدملی مادر حداکثر تا یک ماه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha