• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 99120200527
  • خبرنگار : 71607

عکس روز ناسا

تصاویر جدید فوق‌العاده واضح کاوشگر "استقامت" از مریخ

تصاویر جدید فوق‌العاده واضح کاوشگر "استقامت" از مریخ

ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصاویر جدیدی از سیاره سرخ که اخیرا میزبان مریخ نورد "استقامت" است، منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، مریخ‌نورد استقامت(perseverance) در تاریخ ۱۸ فوریه ساعت ۴ بعدازظهر به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی و ۲۱ گرینویچ(۰۰:۳۰ بامداد ایران) به آرامی در دهانه‌ی جزرو سیاره مریخ فرود آمد. ناسا نیز ساعاتی پیش با انتشار تصاویری نوشت: مریخ نورد استقامت به تازگی بر روی سیاره سرخ فرود آمده و اکنون نیز تصاویری از مریخ به دست ما رسیده است.

کمتر از یک روز پس از فرود مریخ نورد استقامت روی سطح سیاره سرخ، تیم‌های مسئول این ماموریت در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا اولین تصاویر مربوط به فرود مریخ نورد مذکور و همچنین اولین تصاویر ثبت شده توسط آن از خانه جدیدش در دهانه جزرو منتشر کردند.

نکاتی درباره تصاویر منتشر شده

تصویر اول

تصویر  فوق، تصویری با وضوح بالا از لحظه فرود مریخ نورد استقامت بر روی سطح سیاره سرخ با کمک سیستم اسکای کرین(skycrane) است.

تصویر فوق نخستین تصویر تمام رنگی مریخ نورد استقامت از مریخ است که توسط دوربین‌های هازارد(Hazard Cameras) که در قسمت زیرین مریخ نورد تعبیه شده ، ارسال شده است.

تصویر سوم

تصویر بالا عکس یکی از شش چرخ بزرگ مریخ نورد استقامت در خاک مریخ است.

تصویر چهارم

تصویر بالا تصویر مرحله ورود مریخ نورد استقامت به جو مریخ است که توسط دوربین "های رایز" ثبت شده است، این دوربین بر روی مدارگرد شناسایی مریخ تعبیه شده است.

هدف اصلی ماموریت مریخ نورد استقامت در مریخ انجام تحقیقات اخترزیست‌شناسی از جمله جستجوی علائم حیات میکروبی باستانی است. این مریخ نورد همچنین اولین مأموریت جمع آوری نمونه‌ نیز خواهد بود، نمونه‌های جمع آوری شده طی یک مأموریت در آینده به زمین بازگردانده خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۱۲:۵۹

با آرزوی توفیقات روزافزون برای ناسا

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۲۲:۵۳

الهی آمین🙏🙏🙏🙏👏👏👏👏👏👏⚘

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۲۱:۱۴

سلام علیکم خسته نباشید به تیم خبر امیدوارم که در راستای کارهای خود پیشرفت داشته باشند انسان ابوالبشر است و هرچه بخواهد می‌تواند برسد با عنایت به خدا یا علی مدد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۲۱:۳۶

ارزوی موفقیت میکنم براتون ایشالا که هر روز به تجربیاتتون افزوده بشه و هر روز از پیشرفت های چشمگیرتون ببینیم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۲۲:۳۷

سلام..ایول..ماشاله..امیدوارم همیشه موفق و‌سربلند باشن تیم پرتلاش و پر زحمت ناسا...واقعا احسنت..آدم لذت میبره بقرآن وقتی میبینیم اینچنین خالق هستی بیش از بیش بهمون از دوردستها چیزهایی هم داره واسه نشون‌دادن که باعث و بانیش ناسا هست

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۲۲:۵۰

فکر کنید شرایط زندگی در آنجا مهیا شود هر کی زودتر رسید بیشتر سهم برای خودش بر می دارد ....کرات سر گردان !! دست انسان اگر برسد قیمت به فلک خواهد رسید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۲۳:۲۷

تبریک میگم به دانشمندان و صنعت گران واقعا لیاقت بیشتر از اینها رو دارین .

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۰۰:۰۱

خیلی خوبه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۰۹:۵۲

سپاس از تلاش‌های ناسا برای شناخت دنیای اطرافمان