• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 99120200527

عکس روز ناسا

تصاویر جدید فوق‌العاده واضح کاوشگر "استقامت" از مریخ

ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصاویر جدیدی از سیاره سرخ که اخیرا میزبان مریخ نورد "استقامت" است، منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، مریخ‌نورد استقامت(perseverance) در تاریخ ۱۸ فوریه ساعت ۴ بعدازظهر به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی و ۲۱ گرینویچ(۰۰:۳۰ بامداد ایران) به آرامی در دهانه‌ی جزرو سیاره مریخ فرود آمد. ناسا نیز ساعاتی پیش با انتشار تصاویری نوشت: مریخ نورد استقامت به تازگی بر روی سیاره سرخ فرود آمده و اکنون نیز تصاویری از مریخ به دست ما رسیده است.

کمتر از یک روز پس از فرود مریخ نورد استقامت روی سطح سیاره سرخ، تیم‌های مسئول این ماموریت در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا اولین تصاویر مربوط به فرود مریخ نورد مذکور و همچنین اولین تصاویر ثبت شده توسط آن از خانه جدیدش در دهانه جزرو منتشر کردند.

نکاتی درباره تصاویر منتشر شده

تصویر اول

تصویر  فوق، تصویری با وضوح بالا از لحظه فرود مریخ نورد استقامت بر روی سطح سیاره سرخ با کمک سیستم اسکای کرین(skycrane) است.

تصویر فوق نخستین تصویر تمام رنگی مریخ نورد استقامت از مریخ است که توسط دوربین‌های هازارد(Hazard Cameras) که در قسمت زیرین مریخ نورد تعبیه شده ، ارسال شده است.

تصویر سوم

تصویر بالا عکس یکی از شش چرخ بزرگ مریخ نورد استقامت در خاک مریخ است.

تصویر چهارم

تصویر بالا تصویر مرحله ورود مریخ نورد استقامت به جو مریخ است که توسط دوربین "های رایز" ثبت شده است، این دوربین بر روی مدارگرد شناسایی مریخ تعبیه شده است.

هدف اصلی ماموریت مریخ نورد استقامت در مریخ انجام تحقیقات اخترزیست‌شناسی از جمله جستجوی علائم حیات میکروبی باستانی است. این مریخ نورد همچنین اولین مأموریت جمع آوری نمونه‌ نیز خواهد بود، نمونه‌های جمع آوری شده طی یک مأموریت در آینده به زمین بازگردانده خواهند شد.

۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۱۲:۵۹

با آرزوی توفیقات روزافزون برای ناسا

۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۲۲:۵۳

الهی آمین🙏🙏🙏🙏👏👏👏👏👏👏⚘

۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۲۱:۱۴

سلام علیکم خسته نباشید به تیم خبر امیدوارم که در راستای کارهای خود پیشرفت داشته باشند انسان ابوالبشر است و هرچه بخواهد می‌تواند برسد با عنایت به خدا یا علی مدد

۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۲۱:۳۶

ارزوی موفقیت میکنم براتون ایشالا که هر روز به تجربیاتتون افزوده بشه و هر روز از پیشرفت های چشمگیرتون ببینیم

۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۲۲:۳۷

۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۲۲:۵۰

فکر کنید شرایط زندگی در آنجا مهیا شود هر کی زودتر رسید بیشتر سهم برای خودش بر می دارد ....کرات سر گردان !! دست انسان اگر برسد قیمت به فلک خواهد رسید

۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۲۳:۲۷

تبریک میگم به دانشمندان و صنعت گران واقعا لیاقت بیشتر از اینها رو دارین .

۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۰۰:۰۱