• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99120200587
  • خبرنگار : 50005

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

توجه به نماز و مسائل معنوی، به زندگی انسان آرامش می‌بخشد

توجه به نماز و مسائل معنوی، به زندگی انسان آرامش می‌بخشد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه توجه به نماز و مسائل معنوی به زندگی انسان آرامش می‌بخشد، اضافه کرد: صرفا ثروت نمی‌تواند آرامش را در زندگی انسان پیاده کند، بلکه اساس آرامش در معنویات و اعمالی چون نماز نهفته شده که انسان را به درگاه الهی متصل می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در نشست ویدیوکنفرانسی با فعالان اجرایی اقامه نماز ویژه ائمه جماعات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان، با اشاره به ویژگی‌های نماز مطلوب از دیدگاه قرآن کریم، اظهار کرد: به لسان قرآن کریم، نمازی ثمربخش است که دائمی باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سومین شرط نماز مطلوب نیز حفاظت از نماز بوده و انسان باید به قرائت نماز اول وقت و حفاظت در نماز بسیار توجه کند، افزود: سومین ویژگی نماز مطلوب نیز داشتن خشوع در نماز است.

وی با اشاره به اهمیت جاری شدن معنویت در زندگی بشری، گفت: نماز، آن عمل واجبی است که راه اتصال به پرودگار متعال بوده و یکی از نشانه‌های ایمان انسان است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی با تاکید بر اینکه یکی از نشانه‌های اهل ایمان نیز همان خشوع در نماز است، ادامه داد: نماز، ستون دین و تعیین کننده فاصله بین ایمان و کفر است که باید در عمل به این فریضه دینی نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه تشویق بهترین شیوه ترغیب فرزندان، کودکان و جوانان به نماز است، گفت: در سیره بزرگان دین پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، ائمه اطهار(ع) و علمای دین، این سیره همواره مد نظر بوده است.

وی، ایجاد محبت در بین خانواده را یکی دیگر از شیوه‌های دعوت به نماز عنوان کرد و گفت:‌ با محبت و مهرورزی فرزندان را به نماز دعوت کنیم، چراکه این شیوه، بهترین شیوه برای دعوت به نماز است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: سعی کنیم با محبت بذر نماز، نیایش و عبادت را در دل فرزندان خود بکاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha