• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99120200702
  • منبع : نمایندگی ایلام

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما:

کرونا فرصتی مناسب برای تصحیح رفتارهای غلط است

کرونا فرصتی مناسب برای تصحیح رفتارهای غلط است

ایسنا/ایلام عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: توجه مردم به رسانه‌ها در ایام کرونا فرصتی مناسب برای تبلیغ سبک درست زندگی و تصحیح رفتارهای غلط در دوران پساکرونا است.

دکتر « جهاندار امیری»  در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شیوع کرونا  میزان توجه به رسانه و پیام‌های رسانه‌ای رابه طور قابل توجهی افزایش داده است چون مطلع شدن از نحوه بیماری و نحوه درمان و  آگاهی از آماربرای مردم مهم است.

وی گفت:  در این شرایط  رسانه‌ها  باید نیازهای مخاطبان را مدنظر قرار بدهند و به  نیازها و سوالات مردم پاسخ های شفاف بدهند چون کرونا توجه عمومی نسبت به رسانه ها از انواع مختلف، مخصوصا رسانه ملی جلب کرده و رسانه‌ها باید در کنار اخبار، آگاهی‌بخشی لازم را به مردم انتقال بدهند.

استادیار دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: به طور طبیعی نیاز و توجه  مردم به رسانه بیشتر شده و این توجه یک فرصت استثنایی برای رسانه ملی جهت برنامه ریزی برای تبلیغ سبک زندگی درست در  دوران پساکرونا است و میتوان با  استفاده از پتانسیل‌ها ، سلیقه مردم در روابط اجتماعی در برخی زمینه‌ها  را برای همیشه تغییر داد و به تصحیح رفتارهای غلط در جامعه پرداخت.

امیری در رابطه با ارزیابی نقش رسانه در پرداختن به موضوع کرونا ، ادامه داد: اگر رسانه بیشتر از حد معمول به موضوع بپردازد ، موجب دلسردی مردم می‌شود. اگر هم کمتر از حد معمول موضوع بررسی گردد، میزان توجه مردم به رسانه کم شده و آمار بیماری افزایش می ‌یابد.بنابراین کارشناسان مربوط به این امر باید یک حد مشخص و یک‌سری برنامه مشخص را برای این موضوع تعیین کنند .

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: از ایام شیوع کرونا در جهان و ایران،  به طور طبیعی میزان گرایش و توجه مردم به رسانه‌ها مخصوصا رسانه ملی به دلیل احساس نیاز و همچنین ضرورت توجه به اخبار بیشتر شده و همین امر اعتبار و اعتماد به رسانه ‌ها را بالا برده و بار دیگر ، نقش رسانه ‌ها را در اطلاع‌رسانی در جامعه زنده کرده است که باید متولیان رسانه این توجه را قدر بدانند و در این آزمون سربلند بیرون بیایند.

مدیر گروه روزنامه‌نگاری دانشگاه صداوسیما ، با تاکید بر لزوم  ارتقا سواد رسانه ای در جامعه ، تصریح کرد: سواد رسانه‌ای منجر به شناسایی پیام‌های دقیق رسانه‌ای می‌شود و اصولا سواد رسانه‌ای به ما می‌گوید که نباید به هر پیامی توجه کرد و باید پیام یا خبررا  منبع رسمی و قابل اعتماد گرفت.

امیری گفت: شناخت پیام های غلط در بحث کرونا، افزایش آگاهی مخاطب ، افرایش قدرت تحلیل و دقت ، شناسایی و عملیاتی کردن راه‌های مقابله با کرونا، از جمله فواید سواد رسانه‌ای در بحث کرونا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha