• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99120200731
  • منبع : نمایندگی سمنان

زمینه‌سازی برای"پایتختی کتاب" با افزایش چندین برابری باشگاه‌های کتابخوان در سمنان

زمینه‌سازی برای"پایتختی کتاب" با افزایش چندین برابری باشگاه‌های کتابخوان در سمنان

ایسنا/سمنان معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تشکیل بیش از 650 باشگاه کتابخوان کودک و نوجوان در این استان در سالجاری خبر داد.

ابوالفضل صادقی نژاد در نشست بررسی تشکیل باشگاه‌های کتابخوان سالمندان در دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: ایجاد این تعداد باشگاه در حالی است که در سال گذشته شمار باشگاه‌های کتابخوان در این استان، تنها 44 باشگاه بوده گام بزرگی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است شمار باشگاه‌های کتابخوان با تلاش دستگاه‌های مختلف فرهنگی در این استان به بیش از دو هزار باشگاه برسد.

وی با اشاره به روحیه و شرایط سالمندان و بازنشستگان در جامعه گفت: دستگاه‌های متولی نظیر بهزیستی، تامین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط با امور سالمندان نیز باید برای تشکیل باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی برای این قشر تلاش و اقدام کنند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تلاش سمنان برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران، مهمترین هدف در این برنامه را ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه بیان کرد.

صادقی نژاد با تبیین برنامه ها و اقدامات مهم و شاخص این اداره کل در زمینه‌های فرهنگی به تشریح طرح بزرگ پایتخت کتاب استان پرداخت و با تاکید بر ظرفیت های بسیار استان در زمینه های فرهنگی و کتاب خواستار تعامل و همکاری حداکثری بخش های مختلف این استان برای اجرای مطلوب این برنامه شد.

رضا شمس خانی مسوول دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان نیز در این نشست به تبیین اهداف و برنامه های مرتبط با طرح پایتخت کتاب پرداخت و از تدوین و برنامه ریزی اجرای بیش از 20 طرح ابتکاری و خلاقانه مرتبط با کتاب و کتابخوانی در این دبیرخانه خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha