• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99120201079
  • خبرنگار : 71616

با حضور مدیرعامل ایران خودرو صورت گرفت

افتتاح خط تولید جدید ۴ قطعه خودرو

افتتاح خط تولید جدید ۴ قطعه خودرو

بعد از ظهر امروز، خط تولید جدید چهار قطعه خودرو با حضور مدیرعامل ایران‌خودرو و اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی و نیرو محرکه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، دو قطعه "تقویت عرضی درب‌های جانبی"  و "نگه دارنده اکسل" مربوط به محصول ایرانی و جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو (تارا) است که در تولید این محصول ملی استفاده خواهد شد و بعد ازظهر امروز (شنبه) با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی و نیرو محرکه در شرکت سازنده این قطعات، خط تولید آن‌ها افتتاح شد. همچنین دو قطعه، مجموعه سرشاسی دنا و خط تولید امباس نیز در این شرکت به بهره‌برداری رسید.

همزمان با بازدید مدیرعامل ایران خودرو از تعدادی از کارخانه‌های تولیدی قطعات، خطوط تولید قطعات جدید در شش شرکت عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی به بهره‌برداری رسید.

مهدی مطلب‌زاده- نایب‌ رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان در مراسم افتتاح این خطوط تولید، گزارشی از پیشرفت پروژه فرمان برقی خودرو تارا نیز ارائه کرد.

به گفته وی، خطوطی که امروز افتتاح شدند برای تولید برخی قطعات خودرو جدید تارا همچون خط اِمباسینگ آلومینیوم که جایگزین ورق های آلومینایز است، بوده‌اند.

ظرفیت‌سازی بالاتر از هدف‌گذاری ایران‌خودرو در تولید تارا

فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز پس از بازدید از این شرکت و افتتاح خط تولید قطعات جدید، اظهار کرد: استان البرز یکی از استان‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود و بخش قابل توجهی از زنجیره تامین قطعات ایران‌خودرو در این استان قرار گرفته است.

به گفته وی، بازدید و افتتاح خط تولید امروز بیشتر پیرامون خودرو تارا بوده که در این بخش، علاوه‌بر اینکه به مرحله تولید رسیده‌اند، بیش از آنچه که ما برای تولید تارا در سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری کرده‌ایم، ظرفیت‌سازی شده است.

کاهش ۱۰ کیلوگرمی و ۳۰ درصدی قیمت قطعه تارا با محافظ‌های حرارتی در دست تولید

وی افزود: شرکت آذرموتور مبین در بخش محافظ‌های حرارتی نیز ورود کرده و محصولاتی که تولید می کند، وزن خودرو تارا را ۱۰ کیلوگرم کمتر می‌کند؛ بنابراین در برنامه‌های ما برای کاهش مصرف سوخت محصولات بسیار تاثیر مثبتی خواهند داشت. علاوه‌بر کاهش وزن خودرو، محافظ‌های حرارتی که در دست تولید است،  ۳۰درصد قیمت تمام شده قطعه را کاهش می‌دهد که سبب می‌شود در طول سال، فقط در همین قطعه حدود شش میلیارد تومان کاهش هزینه داشته باشیم که عدد قابل توجهی است.

بهره‌برداری از خط تولید مجموعه پدال ترمز "تارا"

در ادامه جریان بازدیدهای امروز این مدیرعامل خودروساز، خط تولید مجموعه پدال ترمز خودرو تارا با حضور دبیر انجمن همگن قطعه‌سازان، مدیرعامل ساپکو و تعدادی از مسئولان استان البرز به بهره‌برداری کرد تا گام دیگری در زمینه خودکفائی صنعت خودرو کشور برداشته شود.

مقیمی پس از بازدید از این شرکت قطعه‌ساز و افتتاح خط تولید قطعات جدید، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از کد قطعات زنجیره تامین ایران‌خودرو به همین مجموعه قطعه‌سازی سازنده پدال ترمز خودرو تعلق دارد و دو مجموعه همکاری‌های خوبی با هم داشته‌اند. ضمن اینکه در بحث تولید بسط پلی کلاج ظرفیت‌سازی خوبی انجام شده است. براساس ویژگی‌های خودرو تارا و با تکیه بر توان مهندسی داخلی، موفق به دریافت تائیدیه‌های کیفی نیز شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ادامه داد: اقداماتی از این دست باعث ایجاد این امیدواری می‌شود که خودرو جدید تارا هر چه سریعتر تولید و به بازار عرضه شود؛ مردم نیز یقینا ازکیفیت قطعات و خودرو تارا رضایت خواهند داشت.

علی منتظمی- مدیرعامل این شرکت قطعه‌سازی - نیز ضمن اشاره به مکاری‌های دو مجموعه از سال ۱۳۷۲ تاکنون، اظهار کرد: این گروه صنعتی مشتری اصلی ما به شمار آمده است. طی تمام این سال‌ها، هر زمان که ایران خودرو تولید محصول جدیدی را در دستور کار قرار داده، همکاری‌های لازم برای تولید و تامین قطعات مورد نیاز نیز انجام شده است؛ بطوریکه سالانه چندین قطعه جدید با همکاری هم تکوین و تولید شده است.

افتتاح 5 خط تولید عایق درب موتور، عایق صداگیر محفظه‌های بالا و پائین موتور، عایق سینه داشبورد و کفپوش 

آرش محبی نژاد- دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی و رئیس هیات مدیره سازنده این پنج قطعه برای خودرو تارا، در حاشیه افتتاح این خطوط تولید، گزارشی از وضعیت موجود و توانمندی‌های صنعت قطعه‌سازی در استان البرز ارائه کرد.

همچنین در یکی دیگر از شرکت‌های قطعه‌سازی استان البرز، خطوط تولید سقف داخلی تارا و سایبان پانورامای ۲۰۷ هاچ‌بک و صندوق دار نیز در جریان بازدید امروز افتتاح شد که به گفته سعیده رضائی -مدیرعامل این شرکت قطعه‌ساز- شرکت از ۲۰سال پیش شروع به کار کرده و همواره بر پایه دانش و نیروهای مهارت‌محور و با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها و ماشین‌آلات صنعتی فعالیت داشته و هر ساله آن را به روز کرده است.

وی ضمن اشاره به همکاری‌های موثر با ایران‌خودرو طی سال‌های گذشته و ایفای تمام تعهدات در زمینه‌های تامین، کیفیت و قیمت را به بهترین شکل ممکن، افزود: در راستای برنامه‌های توسعه‌ای نیز آماده‌ایم تا همکاری‌ها با ایران‌خودرو را به‌ویژه در زمینه تامین قطعات محصول جدید تارا افزایش دهیم.

افتتاح خطوط مجموعه ۲۳ قطعه فلزی و بدنه

در ادامه جریان بازدید فرشاد مقیمی از شرکت‌های تامین‌کننده قطعات گروه صنعتی ایران‌خودرو، خطوط تولید مجموعه ۲۳ قطعه فلزی و بدنه خودرو  به بهره‌برداری رسید و با افتتاح این خطوط جدید، سهم بیشتری از زنجیره تامین صنعت خودرو برعهده این قطعه‌ساز داخلی که به صورت تخصصی مجموعه‌های فلزی خودرو را تولید می‌کند، قرار گرفت.

سیامک مقتدری با بیان اینکه صنعت خودرو ایران از حالت مونتاژی تا حدودی فاصله گرفته و به سمت تولید محصولات داخلی حرکت کرده است، گفت: در نزدیک به سه دهه  همکاری در تمامی پروژه‌های تولیدی ایران‌خودرو از پیکان گرفته تا سمند، انواع پژو، رانا، دنا، آریسان و اخیرا تارا که با ایران‌خودرو مشارکت داشته‌ایم، براساس این سابقه درخشان، علاقه‌مند هستیم سطح همکاری‌ها در دو مجموعه را در آینده افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha