• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99120201133
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار اردستان:

نرخ بیکاری اردستان نصف شده است

نرخ بیکاری اردستان نصف شده است

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: نرخ بیکاری شهرستان اردستان در سه سال گذشته با وجود همه مشکلات ملی و منطقه‌ای نصف شده است.

حمیدرضا تأملی، امروز (شنبه- ۲ اسفندماه) در دیدار با بانوان کارآفرین شهرستان در فرمانداری اردستان اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند وارد یک فعالیت شغلی شوند باید با علم بر آن اقدام کنند، در غیر این صورت نمی‌توانند در ادامه در آن حرفه موفق باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به تسهیلاتی که در بخش‌های مختلف برای فعالان اقتصادی وجود دارد مانع جدی برای افرادی که ایده درستی داشته باشد در مسیر ایجاد کارآفرینی وجود ندارد، افزود: باید به قوانین و مقررات همه مجموعه‌های درگیر کسب و کار احترام بگذاریم تا در ادامه به مشکل برخورد نکنیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان تصریح کرد: متأسفانه برخی دستگاه‌ها نسبت به امکانات و خدماتی که به کارآفرینان ارائه می‌کنند در عرصه عمومی خوب اطلاع‌رسانی نمی‌کنند و باعث می‌شوند خدمات آن اداره در شهرستان از بین برود و کسی از آن استفاده نکند.

تأملی با بیان اینکه آخرین لیست بیمه شده اجباری تأمین اجتماعی شهرستان اردستان بیش از ۶۷۳۰ نفر است، گفت: این آمار در ابتدای سال ۱۳۹۷ کمتر از شش هزار نفر بود که نشان می‌دهد نرخ بیکاری شهرستان اردستان در سه سال گذشته با وجود همه مشکلات ملی و منطقه‌ای نصف شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که برای ایجاد اشتغال در شهرستان شده است، مطمئناً در سال‌های گذشته با بحران نیروی کار در اردستان مواجه خواهیم بود که می‌تواند چالش جدی برای مسئولان شهرستان باشد. در تلاش هستیم مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان را تجهیز کنیم تا آن‌ها بتوانند نیروی فنی و نیازمند بنگاه‌های اقتصادی را پرورش دهند.

فرماندار اردستان با بیان اینکه پروژه مشاغل خانگی از زمانی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد با یکسری تهدیدات از سوی دستگاه‌ها روبرو بود، گفت: نگاهی که با هدف ایجاد واحدهای مشاغل خانگی است متأسفانه با مقررات وزارت بهداشت و درمان در تعارض است و تمام کسانی که در بخش کارآفرینی و بخش مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند با قوانین و سختگیری‌های این وزارت خانه با مشکل مواجه هستند.

اتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha