• شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99120201137
  • خبرنگار : 71451

باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان نیازمند اعتبار است

باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان نیازمند اعتبار است

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت:با توجه به شرایط موجود بهره‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان نیازمند اعتبارات بیشتری است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ ابوالفضل طهماسبی  با اشاره به اینکه برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان با حمایت فرماندهی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، توضیح داد:کمیته‌بندی این کنگره انجام و وظایف کمیته‌ها مشخص شده است. در راس شورای سیاستگذاری کنگره شهدای استان زنجان آیت‌الله خاتمی، نماینده، ولی فقیه در استان زنجان، حقیقی استاندار زنجان و سردار کرمی فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها نیز به ریاست فرمانداران جلسات این کنگره برگزار و هماهنگی لازم برای اجرای آن انجام شده است.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: عمده‌ترین برنامه این کنگره جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس از جمله وصایا و زندگینامه رزمندگان، شهدا و آزادگان به صورت مکتوب و تالیفات مختلف است. مصاحبه از رزمندگان و سرداران انجام شده و اسناد مربوط به رزمندگان زنجان در لشکرهای ۱۷ علی بن ابیطالب (ع)، لشکر ۸ نجف و لشکر ۳۱ عاشورا در مرکز جمع‌آوری می‌شود.

طهماسبی یادآور شد: بیشترین فعالیت‌ها در خصوص انجام مقدمات کار برای برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان و امیدواریم با ریشه کن شدن ویروس کرونا، اجلاسیه اصلی در سال ۱۴۰۰ برگزار شود. اقشار مختلف بسیج و هیئت های مذهبی هم یادواره هایی برگزار خواهند کرد.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از انعقاد قراردادهایی با نویسندگان برای نگارش کتاب‌های کنگره شهدا خبرداد و گفت: نویسندگان استان در زمینه نگارش کتب دفاع مقدس استان فعالیت می‌کنند.

طهماسبی  در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پیشرفت احداث باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان، یادآور شد: با توجه به شرایط موجود بهره‌برداری از این موزه نیازمند اعتبارات بیشتری است که از استاندار خواستاریم به موضوع باغ موزه ورود جدی داشته باشد تا این باغ موزه همزمان با برگزاری اجلاسیه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: برای افتتاح باغ موزه دفاع مقدس نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی هستیم و از طریق تهران و استان نیز پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha