• یکشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99120301826
  • خبرنگار : 71443

ساندی تایمز در گزارشی نوشت

بایدن در حال بررسی لغو تحریم‌های ایران

بایدن در حال بررسی لغو تحریم‌های ایران

نشریه ساندی تایمز در گزارشی مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی لغو تحریم های وضع شده علیه ایران است.

به گزارش ایسنا، نشریه بریتانیایی ساندی تایمز امروز (یک شنبه) در گزارشی به نقل از یک مقام امنیتی آمریکایی مدعی شد که جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا به دنبال آن است که تحریم های وضع شده علیه ایران را با هدف حفظ توافق هسته ای ۲۰۱۵ کاهش دهد و این توافق را به مسیر خود بازگرداند.

این نشریه در ادامه با اشاره به تاکید ایران بر لزوم رفع کامل تحریم ها نوشت که نشانه هایی از رفع این تحریم ها وجود دارد، هرچند که دولت بایدن اصرار دارد ابتدا می بایست یک نشست در چارچوب ۱+۵ با حضور ایران برگزار شود.

به گزارش ایسنا، دولت جو بایدن بارها از تمایل برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سخن گفته است و به تازگی نیز اعلام کرده که آماده بازگشت به مذاکرات با ایران در چارچوب ۱+۵ است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند که آمریکا به عنوان طرفی که از برجام خارج شده و تعهدات خود را نقض کرده است نخست باید به توافق هستها ی بازگردد و با رفع تحریم های ایران حسن نیت خود را نشان دهد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان امروز در گفت‌وگو با پرس‌تی وی تصریح کرد: ما تنها زمانی وارد مذاکره می‌شویم که تحریم ها لغو شود و رفتار آمریکا تغییر کند. به دلیل سیاست های آمریکاست که دارایی های ما در کره جنوبی و ژاپن بلوکه شده اند. این رویکرد می بایست تعییر کند. اما دولت بایدن همچنان به مسدود کردن پول ایران برای خرید واکسن کووید ١٩ ادامه می دهد.
ظریف با اشاره به تحولات هسته ای ایران از زمان خروج آمریکا از برجام گفت که ایران اکنون ذخیره اورانیوم بیشتری دارد، هرچند که ما هیچ کس را تهدید نمی کنیم و تنها از حق خود استفاده می‌کنیم.
به گفته وی  اگر آمریکا خواهان تعامل اقتصادی با ما نیست اما باید به بقیه اجازه تجارت با ایران را بدهد.
وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال خروج ایران از برجام تاکید کرد که ایران نیازی به این کار ندارد. آمریکا باید بداند که ما نیازی به خروج از برجام نداریم و می توانیم از حقوق خود در توافق بهره ببریم. ما توافق نکردیم که آن را کنار بگذاریم ما مذاکره کردیم که به تعهداتمان عمل کنیم. ما طبق مفاد برجام حق داریم که از اجرای تعهدات‌مان عقب بنشینیم.

ظریف یادآور شد: آمریکا در بازی خود و تلاش برای اعمال فشار بر ایران یک اشتباه بزرگ کرد؛ اکنون وابستگی ما به نفت به مراتب کمتر شده است. آمریکا در نهایت، دیر یا زود خواهد فهمید سیاست‌هایش غیر قانونی است و باید این سیاست های خود را تغییر دهد چراکه نتیجه ای نداشته است.

وی با بیان این که آمریکا پس از بازگشت به برجام باید خسارات ما را جبران کند، تاکید کرد: و باید متعهد شود که دیگر چنین رفتاری را تکرار نکند.
ظریف گفت: ما درخواست های زیادی داریم و خواهان اقدام عملی از سوی آمریکا هستیم، نه حرف. اما اکنون مشکل این است که بایدن در حال دنبال کردن سیاست های ترامپ است، نه اوباما.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۵:۱۱

ای بایدن بدبخت بی عرضه بی دل و جرأت

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۹:۱۴

به پیره مرد توهین نکن زشته

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۲

چرا

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۰

صبر کن.هنوز برای قضاوت زود هست.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۲۳:۱۲

ابهت امریکا تمام شد ایران سفت بایستد امریکا باید ازمنطقه هم برود واسرائیل هم نابود گردد بایدن ی پیر خرفت بیشتر نیست میشود امتیاز گرفت

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۴ ۰۰:۴۵

و البته بد شانس

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۴ ۰۲:۳۲

عیب نداره غصه نخور. حالا چند دلار خریده بودی؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۴ ۰۸:۴۷

...سیاستمدار کهنه کاره با پنبه سر می بره.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۸:۱۶

بایدن بیا بایدن برگردد،

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۸:۵۳

ملت زیربارفشارلقتصادی له شدن شماروبخداوبخاطرملت کمی کوتاه بیاین.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۸:۵۶

اونا که دلشون برای مانمیسوزه شماحداقل بفکرمردم طبقه پایین جامعه باشیدسپاس

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۹:۲۱

احمد نژاد ریس جمهور شود همه چیز به عادی برمی گردد وضع مملکت خوب می شود

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۹:۳۱

برگشت ب برجام و برداشتن تحریم ها ب نفع هر دو طرف هست ب خصوص مردم عزیز ایران ک این چهار سال خیلی رنج کشیدن خدایا خودت کمک کن تا تمام دنیا مخصوصا کشورهای جنگ زده ب ارامش و ثبات برگردن زنده باد ایران زنده باد امریکا

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۲۰:۰۷

یکی نیست بگه تو که اربابای صهیونیستی بهت اجازه نمی‌دادند چرا الکی وعده دادی نوکر یهودی ها

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۲۰:۲۳

بایدن بایدبرقصه از ترامپ نترسه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۲۰:۵۲

... بی خرد فکر می‌کنه که سیاستهای ترامپ با اوباما فرق میکند ، در جمله بالا گفته بایدن باید دنباله رو سیاستهای اوباما باشد ، در صورتی که تمام تحریمها در زمان اوباما تائید شده بود .

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۲۰:۵۴

خدا کنه تحریم ها برداشته بشه و همه چیز ارزان بشه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۲۱:۰۵

سگه زرد برابر شغال است

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۲۱:۰۹

دمتون گرم توروخدا دیگه کوتاه نیاید تااین امریکاییهای یانکی بفهمن دوره زورگویی تموم شده

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۲۳:۱۲

بازی گربه با کلاف نخ مگه وقتی تحریم کردید از ۵+1نظر گرفتید؟ پیش خودتون چی فرض کردید تا چه حد گستاخی مردم ایران بازیچه شما ک نیستند ...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۲۳:۲۹

مگه اوباماچه گلی به سر ما زده که میگید اوباما خوب بوده

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۴ ۰۲:۴۰

ی دیوونه ی سنگی میندازه تو چاه صدتا عاقل نمیتونن درش بیارن حالا حکایت دولت امریکا شده

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۴ ۰۳:۳۹

ما ملت ایران از فتوای رهبر خود پشتیبانی می کنیم وعدول از آن از طرف هر که باشد خیانت به ملت و کشور و انقلاب اسلامی می دانیم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۴ ۰۶:۱۱

بایدن تحریمها را بر میدارد اونم یواش یواش یا گاماس گاماس سیاستش ضد اسرائیل+ ترامپ.هر کاری که ترامپ انجام داده... بایدن ضد ترامپ انجام خواهد داد به امید دفع و رفع زودتر تحریمها بدست بایدن

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۴ ۱۱:۴۵

سلام میگم تحریمهارابه امریکا پیشنهادبکنندیه قسمت الان با بازگشت به برج ام بردارد قسمت دوم را پای میز مذاکره قسمت سوم را بعدمذاکره به همین راحتی هم امریکا قبول میکند وهم معقول همه کشورها میباشد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۴ ۱۱:۵۱

عجله نکن جو یکم حوصله کن دوستان با کلی امتیاز 1400 دارن میان خدمت!