• یکشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99120301996
  • خبرنگار : 71592

تمرکز رسانه‌های رژیم صهیونیستی بر دختری اسرائیلی که وارد سوریه شده بود

تمرکز رسانه‌های رژیم صهیونیستی بر دختری اسرائیلی که وارد سوریه شده بود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تصاویری از دختر صهیونیستی منتشر کردند که دو هفته پیش وارد سوریه شده و توسط مسؤولان این کشور دستگیر و طبق قرارداد تبادل اسیران با میانجیگری روسیه به اراضی اشغالی بازگشت.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز اسرائیل نوشت، این دختر صهیونیستی که اخیرا پس از یک هفته جنجال دیپلماتیک آزاد شد، صبح روز جمعه با پروازی از روسیه وارد فرودگاه بین‌المللی بن گوریون شد.

این روزنامه برخی تصاویر و فیلم‌های ویدئویی را که از صفحه فیس بوک این دختر برداشته شده، منتشر کرد و نوشت، او زندگی عادی و آرامی دارد.

روزنامه تایمز نوشت، این دختر به دلیل برقراری ارتباط عاطفی اینترنتی با یک پسر سوری وارد این کشور شده است.

این دختر جوان در فیس بوک خود نوشت: هیچ دیواری (مرزی) مانع من نمی‌شود.

تایمز اسرائیل نوشت، این دختر که نامش فاش نشده، ۲۵ ساله و ساکن شهرک مودیعین عیلیت است؛ شهرک یهودیان تندرو حریدی که در کرانه باختری قرار دارد.

دوم فوریه این دختر صهیونیستی از مسیر دامنه‌های جبل الشیخ که در آن اقدامات امنیتی و دوربین‌ها کم است و می‌توان از دیوار مرزی آن رد شد، وارد سوریه شد. هنوز مشخص نیست که این دختر چگونه شناسایی شده است چرا که گفته می‌شود به خوبی به زبان عربی صحبت می‌کند. همچنین هنوز مشخص نیست که چرا منطقه مذکور برای عبور مناسب است. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده در این باره تحقیق می‌کند.

طبق گفته مقامات صهیونیستی، این نخستین بار نیست که این دختر جوان تلاش کرده از مرزهای اراضی اشغالی عبور کند بلکه او قبلا دو بار تلاش کرده وارد نوار غزه شود؛ یکبار زمینی و یکبار هم با قایق. یکبار هم تلاش کرده وارد اردن شود که هر سه بار دستگیر شده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این دختر مشکل شخصیتی دارد و به همین دلیل به عنوان متجاوزی که از مرزها عبور و وارد سوریه شده مورد بازجویی قرار نگرفته است. انتظار می‌رفت بازجویی شاباک از وی در طول تعطیلات آخر هفته ادامه داشته باشد.

این دختر پس از ورود به سوریه به ظن جاسوسی دستگیر و به سازمان اطلاعات سوریه تحویل داده شده است‌. طبق اعلام شبکه ۱۳ مقامات سوری به سرعت متوجه شدند که او جاسوس نیست و سپس روسیه را در جریان گذاشتند و مسکو هم اطلاعات را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد و مذاکرات برای پس گرفتن این دختر شروع شد.

رژیم صهیونیستی در ازای آزادی این دختر، یک زندانی امنیتی سوری تبار و دو چوپان را آزاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha