• دوشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99120402718
  • منبع : دانشگاه صنعتی امیر کبیر

معاون فناوری دانشگاه امیرکبیر خبر داد

اجرای پروژه‌های ملی در حوزه سوپر کامپیوتر و مدیریت کلان‌داده‌ها

اجرای پروژه‌های ملی در حوزه سوپر کامپیوتر و مدیریت کلان‌داده‌ها
عکس تزیینی است

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در سال جاری حدود ۲۵ درصد قراردادهای اجرا شده این دانشگاه در حوزه سوپر کامپیوتر و مدیریت کلان داده‌ها بوده است که پروژه‌های ملی در این حوزه تعریف شده و درحال انجام آنها هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین حسینی تودشکی در مراسم تفاهم نامه میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه اردکان گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در برنامه راهبردی خود خط سیر جدیدی را دنبال می کند که نتیجه آن دستیابی به دانشگاه نسل سوم و چهارم است.

وی افزود: مشخصه اصلی دانشگاه های نسل سوم و چهارم میزان اثربخشی دانشگاه‌ها در کشور و جامعه است.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: دانشگاه‌ها نباید تک بعدی باشند، بلکه باید فعالیت های آنها هم در حوزه تولید علم و هم در حوزه رفع نیازهای صنعت و جامعه باشد.

دکتر حسینی تودشکی عنوان کرد: قوانین ارتقا و جاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نحوی بازنگری و تدوین شده است که دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم حرکت کند.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکیر حوزه‌های استراتژیک تعریف شده تا فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه دانشگاه در این حوزه ها تعریف شود.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: حوزه های محیط زیست، آب، فناوری اطلاعات، مدیریت کلان داده‌ها و سلامت موضوعات استراتژیک دانشگاه برای فعالیت است.

دکتر حسینی تودشکی خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود ۲۵ درصد قراردادهای اجرا شده دانشگاه در حوزه سوپر کامپیوتر و مدیریت کلان داده‌ها بود و پروژه‌های ملی در این حوزه تعریف شده که درحال انجام آنها هستیم.

وی گفت: برای اجرای این توافق نامه شورای راهبری ۵ نفره متشکل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه اردکان و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تشکیل شده است تا براین اساس این تفاهم نامه به نحو احسن اجرایی شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: فضای فیزیکی لازم نیز برای اجرای این تفاهم نامه تعیین و تجهیز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha