• سه‌شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99120503227
  • خبرنگار : 30077

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:

آغاز فاز دوم طرح ملی مشاغل خانگی در سمنان

آغاز فاز دوم طرح ملی مشاغل خانگی در سمنان

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از آغاز فاز دوم طرح ملی مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: در مرحله ی توانمندسازی متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی، تا کنون دو هزار و ۴۱۰ نفر از متقاضیان ارزیابی و استعدادسنجی شده اند.

حسن رهایی در کارگروه اشتغال استان سمنان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مدیران اجرایی برگزار شد، گفت: طرح ملی مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری جهاددانشگاهی با الگوگیری از جوامع بین‌المللی و بومی سازی آن در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار در سطح کشور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سهمیه استان در این طرح ملی ۱۳۰۰ نفر بوده است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و اختصاص سهمیه ویژه به استان در فاز اول طرح که شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان است، بالغ بر سه هزار و ۸۳ ثبت نام کردند، از این تعداد، ۹۰۳ نفر در شهرستان های سمنان و سرخه، ۴۴۸ نفر دامغان، ۷۶۳ نفر شاهرود، ۳۰۹ نفر مهدیشهر، ۴۶۵ مفر گرمسار و ۱۶ نفر نیز از شهرستان میامی هستند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: در فاز اول طرح و بررسی ظرفیت ها، مزیت ها و امکانات موجود، تعداد ۲۱ مزیت شغلی غالباً در بخش صنایع دستی از جمله قالی بافی، سفالگری، حوله بافی، جاجیم بافی، گلیچ بافی، گلیم بافی، قالی بافی،معرق و نقاشی روی چوب، مصنوعات دستی چرمی، ساخت تزئینات چوبی، خیاطی و... شناسایی شد.

رهایی تصریح کرد: در مرحله توانمندسازی و فاز دوم طرح، ابتدا متقاضیان به تفکیک مستقل یا پشتیبان، ارزیابی و استعدادسنجی شده و پس از ارائه مشاوره های اولیه، به مرحله آموزش و مشاورزه های تخصصی هدایت می شوند که تا به امروز بالغ بر دو هزار و ۴۱۰ نفر ارزیابی و استعدادسنجی شده اند.

وی اظهار کرد: آموزش در دو بخش آموزش های عمومی به صورت غیرحضوری شامل مباحث مختلف حول محور کارآفرینی و کسب و کار در قالب متن، فیلم، کلیپ و... و آموزش های تخصصی عمدتاً با مشارکت و کمک پیشرانها حول محورهای تولید استاندارد، بسته بندی و نحوه تولید محصول و خدمت انجام می گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: در فاز سوم طرح که اتصال به بازار است نیز فعالیت هایی از قبیل شکل دهی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی و اتصال به بازار و بنگاه های بالادستی، تولید استاندارد و برندسازی، ارتقاء کمیت و کیفیت محصولات و بسته بندی و همچنین کمک به تنظیم برنامه های تولید و فروش از طریق فروشگاه های اینترنتی طرف قرارداد با طرح که زیرنظر کارفرما و مجری همکاری می کنند انجام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha