• سه‌شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99120503232
  • خبرنگار : 30077

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:

اینجا کار هست اما کارگر نیست...

اینجا کار هست اما کارگر نیست...

ایسنا/سمنان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه فرصت شغلی در استان سمنان وجود دارد، اما متقاضی کار وجود ندارد، گفت: در استان سمنان کار هست ولی کارگر نیست.

اسماعیل غنیان در کارگروه اشتغال استان سمنان اظهار کرد: با توجه به شواهد موجود، استان سمنان به سمت فنی شدن در حال پیش رفتن است لذا لازم است با مشارکت تمامی دستگاه‌های همکار، افراد جویای کار بدون مهارت به سمت مهارت آموزی در مراکز فنی و حرفه ای هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه مدرک بدون مهارت، منجر به اشتغال نخواهد شد گفت: در سال‌های اخیر میزان اشتغال در استان سمنان در تمامی زمینه ها اعم از استخدام ، پیمانکاری، واگذاری و صدور مجوز حدود ۱۰ هزار نفر را شامل می‌شود

دبیرکارگروه اشتغال استان سمنان ادامه داد: در سالجاری میزان تعهد اشتغال در سطح استان ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که تا این لحظه ۹ هزار و ۸۸۰ نفر معادل ۹۴ درصد اشتغال ایجاد شده و در سامانه رصد وارد گردیده است، تا این لحظه شهرستان شاهرود ، سرخه و سمنان با انجام ۱۰۰ درصدی تعهدات خود بهترین عملکرد را در سامانه رصد دارند.

غنیان اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون مجموعا ۶ هزار و ۸۳۵ نفر جوینده کار در صفحه اشتغال ثبت نام نموده اند که از این تعداد یک هزار و۹۶۲  نفر مشغول به کار شدند، از کل جویندگان کار استان ۶۱ درصد آقایان و ۳۹ درصد از بانوان هستند، همچنین از کل جویندگان کار استان ۶۱ درصد فاقد مهارت هستند و ۳۹ درصد نیز دارای مهارت است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان اشتغال، دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم بوده و ۴۰ درصد نیز دارای تحصیلات عالی هستند، گفت: ۶۵ درصد از افراد به کار گمارده شده را آقایان و ۳۵ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، همچنین ۵۸ درصد از افراد دارای مهارت، در طی ۱۱ ماه گذشته به کار گمارده شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی با مشارکت جهاددانشگاهی در استان سمنان خاطرنشان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد انشگاهی در ۳۱ استان کشور و با هدف کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور اجرا می شود.

غنیان اضافه کرد: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی  و اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای از طریق نرم افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.

وی ادامه داد: فرصتهای شغلی جدید ناشی از اجرای برنامه های اشتغالزایی استان در حوزه های مختلف از جمله اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی، طرح کارورزی، مشوق های بیمه ای، فعالیتهای تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، کشاورزی و همچنین اشتغال بخش دولتی و .... است.

دبیرکارگروه اشتغال استان سمنان کل اعتبارات بخش مشاغل خانگی استان را ۵ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۳.۵ درصد از اعتبارات تخصیص یافته مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۵ ۱۰:۳۹

توزیع ناعادلانه ثروت یعنی همین؛ در استانهای دیگر مخصوصا استانهای مرزی دریغ از کار و کارگاه و کارخانه.