• سه‌شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99120503351
  • خبرنگار : 71592

درخواست پولیساریو از آمریکا برای بازنگری در سیاست ترامپ درباره صحرای غربی

درخواست پولیساریو از آمریکا برای بازنگری در سیاست ترامپ درباره صحرای غربی

جبهه پولیساریو از دولت جدید آمریکا خواست، اشتباه فاحش دولت قبلی را در مورد منطقه صحرای غربی اصلاح کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت جدید آمریکا گام های متفاوتی در خصوص تصمیماتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در ماههای آخر دوران ریاست جمهوری خود گرفته بود، برداشته است اما به رغم صرف نظر از برخی تصمیمات مربوط به برخی بحران های منطقه، هنوز مشخص نیست که آیا دولت جدید آمریکا قطعا تغییراتی در تصمیم ترامپ درباره به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی ایجاد خواهد کرد یا اینکه این تصمیم به قوت خود باقی می ماند.

در همین راستا، البشیر ولد السید، وزیر مشاور امور سیاسی ریاست جبهه پولیساریو اعلام کرد، درخواست این جبهه با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا برای لغو این تصمیم در چارچوب اصلاح اشتباه فاحشی است که ترامپ مرتکب شده است‌.

وی در گفتگو با اسپوتنیک افزود، این درخواست از طریق سه طرف نزدیک با جبهه پولیساریو و با آگاهی مطلق از عدالت مساله صحرای غربی صورت گرفت.

السید درمورد واکنش دولت آمریکا به درخواست مذکور گفت، هنوز هیچ واکنش صریح و روشنی وجود ندارد جز اشاراتی در این باره که آمریکا طرفدار قانون بین المللی خواهد بود، نقش سازمان های بین المللی را تقویت و مانع از تهدید امنیت و ثبات می شود.

ترامپ پیش از ترک کاخ سفید، بیانیه به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی را امضا کرد.

پس از خروج استعمار اسپانیا از منطقه صحرای غربی در سال ۱۹۷۵، مراکش بر بخش اعظمی از این منطقه کنترل یافت‌. موریتانی پس از یک جنگ شدید با پولیساریو در سال ۱۹۷۸ بخش جنوبی آن را واگذار کرد و پس از درگیری میان ارتش مراکش و جبهه پولیساریو در سال ۱۹۹۱ در این منطقه آتش بس اعلام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha