• سه‌شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99120503381
  • خبرنگار : 71460

درخواست برای تحریم المپیک زمستانی پکن در حمایت از مسلمانان چین

درخواست برای تحریم المپیک زمستانی پکن در حمایت از مسلمانان چین

برخی نمایندگان کنگره از حزب جمهوری خواه از رئیس جمهور آمریکا خواستند در حمایت از اویغورهای چین، المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را تحریم کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، نمایندگان جمهوری خواه کنگرع آمریکا، بایدن را به تحریم المپیک پکن ۲۰۲۲ ترغیب کردند. جان کاتکو در این باره گفت: اقدامات انجام شده توسط حزب کمونیست چین مغایر ارزشهای ایالات متحده و متحدانش در سراسر جهان است.

 نماینده ایالت نیویورک از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواست تا بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ را به خاطر اقدامات این کشور علیه اویغورها تحریم کند. نامه مربوطه روز دوشنبه به  کاخ سفید ارسال شد.

کاتکو ادامه داد: اقدامات حزب کمونیست چین مغایر ارزش‌های ایالات متحده و متحدانش در سراسر جهان است. حضور در المپیک کشوری که علناً اقدام به نسل‌کشی می‌کند، نه تنها این ارزش‌های مشترک را تضعیف می‌کند، بلکه وعده‌هایی را که به همه کسانی که برای یک جامعه آزاد و عادلانه تلاش می‌کنند داده شده را لکه دار می‌کند.  

کاتکو از دولت بایدن خواست تا برای همکاری با متحدان ایالات متحده برای انتقال بازی‌ها از چین به کشوری که واقعاً مطابق با ارزش‌های منشور المپیک زندگی می‌کند، اقدام کند.

نسخه‌هایی از این نامه به کمیته بین المللی المپیک (IOC) و همچنین به جیک سالیوان مشاور رئیس جمهور در امور امنیت ملی، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و الخاندرو مالورکاس وزیر امنیت داخلی ارسال شده است.

در ۱۶ ژانویه نیز حزب مخالف محافظه کار کانادا خواستار به تعویق انداختن این بازی‌ها شد که قرار است از ۴ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ در پکن برگزار شود.

در ماه ژانویه، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده گفت که دولت واشنگتن اقدامات چین در منطقه خودمختار سین کیانگ را "نسل کشی" و "جنایات علیه بشریت" می‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha