• سه‌شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99120503497
  • خبرنگار : 50028

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

جذب ۸ هزار نیروی جدید تربیتی برای سال تحصیلی آینده

جذب ۸ هزار نیروی جدید تربیتی برای سال تحصیلی آینده

ایسنا/خراسان جنوبی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از جذب و به کارگیری ۸ هزار نیروی جدید تربیتی برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

علیرضا کاظمی، امروز سه شنبه ۵ اسفند در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران شهرستان‌ها و مناطق استان که با حضور مدیران، معاونین و مربیان تربیتی مدارس در بستر شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: تربیت اسلامی مهم‌ترین مأموریت آموزش و پرورش است و مسیر رسیدن به حیات طیبه نیازمند توجه به ساحت‌های تعلیم و تربیت به صورت متوازن است.

به گزارش ایسنا، وی، از طراحی جدید برای تربیت مربی امور تربیتی با رویکرد مهندسی فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای و آگاه به متدهای روز تربیتی از مهرماه ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: لازمه تسریع در دست‌یابی به اهداف سند تحول، گذر از نظام مبتنی بر آموزش صرف به سوی موقعیت های تربیتی رشدمدار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، تربیت را ایجاد رفتار مطلوب پایدار در متربی به صورت تدریجی و تکاملی دانست و ادامه داد: مربیان تربیتی به عنوان الگوهای ملموس نظام تعلیم و تربیت اسلامی، ایرانی هستند و لازمه اثرگذاری فرایندهای تربیتی در متربیان، ایمان، اخلاص و بروز و ظهور این فرایندها در گفتار و سیره عملی مربی است.

کاظمی با اشاره به اینکه مدیران و مربیان تربیتی فرماندهان خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت در این شرایط سخت کرونایی هستند، اظهار کرد: عامل اصلی وجود تضادها در جامعه، کمبود انسان‌های عالم، عامل و الگو است.

وی افزود: داشتن تفکر راهبردی، مشارکت و بسیج همگانی برای اجرای تفکر راهبردی، تزریق نگاه یاورانه در بدنه مدیریتی، انتقاد پذیری و داشتن برنامه راهبردی، پنج عامل موفقیت در حوزه تربیت به شمار می‌روند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از تربیت به عنوان محصول مشترک و برون داد سه نهاد بزرگ خانواده، مدرسه و جامعه یاد کرد و ادامه داد: تربیت تنها در کلاس درس اتفاق نمی‌افتد از این رو ضروری است مدیران مدارس، الگوها و موقعیت‌های تربیتی را در تمام ساحت‌ها برای معلمین و مربیان خلق کنند.

کاظمی ادامه داد: موقعیت‌های تربیتی در حوزه پرورشی فرهنگ‌ساز بوده و لازمه این فرهنگ‌سازی توجه وافر به تشکل‌های دانش‌آموزی در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی و گام دوم انقلاب است.

وی افزود: اگر قرار باشد در حوزه مدیریتی خود موفق باشیم و چند مسأله را حل کنیم باید اصولی را رعایت کنیم که مهم‌ترین آن‌ها داشتن تفکر راهبردی، مشارکت و استفاده از خرد جمعی، فرهنگ سازمانی، عشق به کار و برنامه راهبردی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین آسیب‌های مدیریتی این است که تفکر راهبردی را در حوزه عمل نداریم و نگاهمان برای حل مسائل به بیرون است، یادآور شد: رفتار پادگانی در مدارس فایده‌ای نداشته و نتیجه نامطلوب دارد؛ لذا شعار ما در حوزه پرورشی این است که برای خلق هویت‌های تربیتی هر دانش‌آموز حداقل یک تشکل و یک نقش ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.