• سه‌شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99120503766
  • خبرنگار : 50184

رییس کانون وکلای استان:

وکلای کرمانشاه به 5000 نفر مشاوره رایگان دادند

وکلای کرمانشاه به 5000 نفر مشاوره رایگان دادند

ایسنا/کرمانشاه رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه، وکلای کرمانشاه به حدود پنج هزار نفر از مردم استان مشاوره رایگان دادند..

بهروز رستمی در بازدیدی که رئیس کل دادگستری استان امروز(پنجم اسفند) به مناسبت هفته وکیل از کانون وکلای دادگستری کرمانشاه داشت، با اشاره به فعالیت 700 وکیل در استان، اظهار کرد: بزودی با پذیرش 100 وکیل دیگر، افزایش وکلای استان را خواهیم داشت.

وی به تشریح برخی اقدامات کانون وکلای استان طی یازده ماهه امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای حدود 400 نفر از افرادی که از نظر مالی بضاعت کافی نداشتند، وکیل معاضدتی تعیین کردیم تا بتوانند پرونده های قضایی خود را با حضور یک وکیل پیگیری کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان از در اختیار قرار دادن وکیل تسخیری برای حدود 100 پرونده دیگر هم خبر داد و افزود: در پرونده قتل اخیر در استان هم که در جریان آن سه نفر از جمله یکی از همکاران ما به قتل رسیدند نیز برای متهم پرونده وکیل تسخیری در نظر گرفتیم.

وی یادآورشد: همچنین از ابتدای سال تا پایان دی ماه، به حدود پنج هزار نفر از مردم استان مشاوره رایگان دادیم که این نشان می دهد هیچ صنفی به اندازه وکلا به مردم مشاوره های رایگان ارائه نمی دهند.

رستمی در ادامه به رویکردهای جدید کانون وکلا اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم در این مدت به مقوله هایی مانند آموزش و مدیریت پرونده ها توجه بیشتری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: چالش هایی پیش روی کانون وکلای استان وجود دارد که در ماه های گذشته تلاش هایی داشتیم تا بتوانیم بر بخشی از آنها فائق آییم، اما برخی از مشکلات در سطح کلان هستند که همراهی مسئولین را برای رفع  آنها نیاز داریم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان برخی طرح ها در مجلس شورای اسلامی را از جمله این چالش ها دانست و گفت: تصویب برخی طرح هایی که در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، بنیان کانون های وکلای دادگستری را  نابود خواهد کرد، بنابراین امیدواریم نویسندگان قانون توجه بیشتری به کار وکالت داشته باشند.

وی گفت: دردهای وکلا زیاد است، اما از دستگاه قضایی انتظار داریم در این کارزار و بزنگاه تاریخی یاریگیر ما باشد، چراکه تصویب هرکدام از طرح ها مانند موسسات حقوقی می تواند آشفتگی عجیبی را وارد حوزه وکالت در کشور کند که دامن دادگستری ها را هم خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha