• چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99120604190
  • خبرنگار : 50184

قایقرانی کرمانشاه صاحب پیست کانوپولو می‌شود

قایقرانی کرمانشاه صاحب پیست کانوپولو می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات قایقرانی استان کرمانشاه گفت: بزودی عملیات اجرایی احداث پیست قایقرانی کرمانشاه در مجموعه ورزشی 15 خرداد اجرایی می شود.

ناجی پیمان ضیایی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به مشکلات زیرساختی قایقرانی در کرمانشاه، اظهار کرد: نداشتن یک پیست اختصاصی یکی از مشکلاتی است که قایقرانی کرمانشاه طی سالهای گذشته همواره با آن روبرو بوده است.

وی تصریح کرد: تا حدود یکسال پیش قایقرانان ما تمرینات خود را در دریاچه شهربازی کرمانشاه انجام می دادند، اما با خشک شدن دریاچه به منظور لایروبی آن، مجبور شدیم برای ادامه تمرینات به سراب نیلوفر کوچ کنیم.

رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه اضافه کرد: علیرغم استعدادهای بسیار خوبی که قایقرانی کرمانشاه دارد و تعداد قابل توجهی ملی پوش که در این رشته داریم، اما متاسفانه نداشتن یک پیست استاندارد و استفاده از فضاهایی که مربوط به هیات نبود، مشکلاتی را پیش روی ما قرار می داد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت با مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان رایزنی کردیم و پیشنهاد دادیم  قطعه ای از زمین مجموعه 15 خرداد را برای احداث یک پیست کانوپولو به هیات اختصاص دهند که مورد موافقت قرار گرفت.

ضیایی خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه همچون تهیه نقشه و استعلامات برای احداث پیست انجام گرفته و باتوجه به اینکه در مرحله انتخاب پیمانکار است، امیدواریم پس از تعطیلات نوروز عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی ابعاد این پیست را 35*25 متر اعلام کرد و افزود: 350 میلیون تومان اعتبار برای احداث این پیست در نظر گرفته شد و طبق پیش بینی ها با شروع عملیات ظرف مدت دو ماه پروژه به اتمام خواهد رسید.

رئیس هیات قایقرانی استان کرمانشاه اضافه کرد: این استخر علاوه براینکه محلی برای تمرینات قایقرانان کانوپولو خواهد بود و امکان گرفتن میزبانی اردوهای تیم های ملی را به ما می دهد، رشته های پایه همچون کایاک، روئینگ، دراگون بوت و کانادایی و ... هم می توانند در آن به تمرین بپردازند.

وی راه اندازی این استخر را فرصتی خوب برای رشد رشته دراگون بوت در کرمانشاه دانست و گفت: تا پیش از این ورزشکارانی که در این رشته فعالیت می کردند، تنها می توانستند تمرینات خود را در استخر آزادی انجام دهند که فضایی استانداردی برای این رشته نیست.

ضیایی در توضیح این رشته هم گفت: در رشته دراگون بوت، 20 قایقران در یک قایق هستند که 10 نفر  آنها یک طرف و 10 نفر طرف دیگر قایق قرار می گیرند و شروع به پارو زدن می کنند و هرگروه که قدرت بیشتری داشته باشد، قایق را  در جهت خود به حرکت در می آورد.

وی اضافه کرد: متاسفانه چون تابحال فضای استانداردی برای این رشته نداشته ایم، نتوانستیم مسابقات آن را برگزار کنیم که با احداث این پیست این امر محقق می شود.

رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه یکی از نیازهای مهم دیگر کنونی این رشته در استان را داشتن یک حامی مالی دانست و گفت: قایقرانی جزو رشته های المپیکی و پرمدال است که خوب دیده می شود، بنابراین از بخش خصوصی استان می خواهیم که حامی این رشته باشند.

انتهای پیام

  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha