• چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99120604678
  • خبرنگار : 71605

تهدید رهبر اتحادیه کشاورزان هند به محاصره پارلمان در دهلی با تراکتور

تهدید رهبر اتحادیه کشاورزان هند به محاصره پارلمان در دهلی با تراکتور

"راکش تیکایت"، یکی از رهبران اتحادیه کشاورزان هند اواخر روز سه‌شنبه مدعی شد کشاورزان سوار بر حدود ۴ میلیون تراکتور، به زور وارد دهلی خواهند شد و ساختمان پارلمان را محاصره می‌کنند تا خواستار لغو کامل ۳ قانون کشاورزی که در سپتامبر ۲۰۲۰ تصویب شده، بشوند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ساختمان پارلمان هند در قلب این کشور- بر فراز Raisena Hills، دقیقاً در مجاورت the Rashtrapati Bhavan، محل سکونت رئیس جمهور- قرار دارد. اگر کشاورزان تجمع عظیم تراکتورها در محل پارلمان هند را عملی کنند، چندین بخش دهلی- از مرزهایش گرفته تا مرکز، جایی که ساختمان پارلمان قرار دارد- درگیر اعتراضات خواهد شد.

این در حالی است که آخرین تجمع مهم بزرگ تراکتورها در دهلی، با درگیری‌های خشن بین کشاورزان و مقامات امنیتی در ۲۶ ژانویه به پایان رسید، زمانی که هند هفتاد و دومین روز جمهوری خود را گرامی می‌داشت. در آن زمان بنای نمادین "قلعه سرخ" مورد حمله معترضان قرار گرفت و پرچم "نیشان صاحب" که برای فرهنگ سیک از اهمیت برخوردار است، در کنار پرچم ملی هند به اهتزاز درآمد.

تصاویر از دهلی آشوب‌زده در شبکه‌های اجتماعی مأموران پلیس را نشان داده بود که در مواجهه با معترضان از باتوم و گاز اشک‌آور استفاده می‌کردند و آن‌ها نیز با شمشیر و دیگر انواع سلاح به مقابله می‌پرداختند.

در ماه‌های اخیر، کشاورزان پریشان‌ هندی در حال استفاده از راه‌های مختلف اعتراض برای جلب توجه عمومی به هدف خود هستند. اوایل این هفته، هزاران کارگر کشاورزی از سراسر هند در شهرها و روستاهای خود در اعتراض ۴ ساعته Rail Roko شرکت کردند. کشاورزان حین اعتراضات بر روی خطوط ریلی نشسته و مسیر قطارها را مسدود کردند. آن‌ها همچنین با مسافران گرفتار وارد گفت‌وگو شدند تا روایت خود از ماجرا را توضیح دهند.

کشاورزان معترض قبل‌تر نیز برای ابراز خشم خود نسبت به قوانین جدید، بزرگ‌راه‌های ایالتی و ملی هند را مسدود کرده بودند.

با وجود چندین دور بحث و گفت‌وگو بین رهبران کشاورزان و مقامات دولتی، تاکنون هیچ نتیجه‌ای برای حل و فصل اوضاع حاصل نشده است.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha