• چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99120604695
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ششم اسفند ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ششم اسفند ایسنا

انتقاد روحانی از مخدوش کردن توافق دولت و آژانس انرژی اتمی/ احتمال گفت وگوی آمریکا با کره جنوبی درباره پول‌های بلوکه شده ایران/ واکنش نماینده روسیه در وین به لغو اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران/اعلام نظر مجمع درباره پالرمو و سی اف تی،‌ پایان اسفند ماه و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

مخدوش کردن توافق دولت و آژانس انرژی اتمی،‌ بازی در زمین دشمن است

به گزارش ایسنا، انتقاد رییس جمهور از مخدوش کردن توافق دولت و آژانس انرژی اتمی در صدر اخبار پربازدید بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان این‌که دولت در اجرای قانون اخیر هسته‌ای مجلس شورای اسلامی کار بسیار بزرگی انجام داد، اظهار کرد: ما هم صد در صد قانون را اجرا کردیم و هم هنرمندانه و هوشمندانه به گونه‌ای عمل کردیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که ایران نمی‌خواهد همکاری نکند. اگر کسی بخواهد این توافق بین دولت ایران و آژانس را مخدوش کند در زمین دشمن بازی کرده و اینجا معلوم است اهداف دیگران اجرا و عمل می‌شود.

احتمالا با کره جنوبی درباره پول‌های بلوکه شده ایران گفت‌وگو خواهیم کرد

دومین خبر پرمخاطب،‌ احتمال گفت وگوی آمریکا با کره جنوبی درباره پول‌های بلوکه شده ایران بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مواضع دولت این کشور را درباره آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کرد.

ند پرایس گفته است که کشورش احتمالا با کره جنوبی درباره آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره گفت و گو خواهد کرد اما هنوز هیچ پولی انتقال داده نشده است. 

واکنش نماینده روسیه در وین به لغو اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران

واکنش نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین به لغو اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

میخائیل اولیانوف در پی اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در صفحه توییترش نوشت: ایران پیرو قانون ملی اش، اجرای پروتکل الحاقی را امروز لغو کرد. امیدواریم که این تعلیق طولانی مدت نباشد و به کارگیری مشروط این ابزار راستی آزمایی دوباره در زمینه تلاش های سیاسی برای احیای اجرای کامل برجام (توافق هسته ای) از سر گرفته شود. 

عملکرد مجلس برای ما عجیب بود

خبر بعدی،‌ ابراز تعجب رئیس دفتر رئیس جمهور درباره عملکرد مجلس درباره توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود.

محمود واعظی گفت: انتظار ما این بود که اگر قصد تعامل دارند، قبل از توهین به دولت در مجلس باید این کار را می‌کردند و جلسه می‌گذاشتند. عملکرد مجلس در روز دوشنبه برای ما عجیب بود؛ آنچه که ما انجام دادیم، طبق قانون بوده است و برای ما مهم بود که به کشورهای خارجی بگوییم که دولت جمهوری اسلامی قانون های داخلی را اجرا می‌کند و به تبع آن قوانین خارجی را نیز اجرا خواهد کرد.

اقدام هوشمندانه ایران در مقابل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و غرب

همچنین عماد آبشناس،‌ کارشناس مسائل بین الملل بیانیه منتشر شده توسط سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اقدامی هوشمندانه از سوی ایران عنوان و تاکید کرد:‌ ایران اقدام هوشمندانه ای را در مقابل آژانس بین المللی انرژی اتمی و غرب انجام داد، هر اتفاقی رخ دهد امکان ندارد آمریکا تحریم‌ها را لغو کند زیرا از آن به عنوان ابزار فشار به ایران استفاده می‌کند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

اصلاح آیین نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران

به "قانون هسته‌ای" مجلس نیاز داشتیم/ بیانیه صالحی و گروسی در چارچوب قانون مجلس است

مالک شریعتی: پیگیری قضایی توافق بین ایران و آژانس با هم صدایی دولت و مجلس منافات دارد

قفل تحریم‌ها با اتحاد مردم شکسته می‌شود

آمریکا پس از خروج از برجام در انزوا قرار دارد

نامه ۱۰ سناتور آمریکایی به بایدن در حمایت از بازگشت واشنگتن به برجام

درخواست ۱۵ نماینده جمهوری‌خواه از بایدن برای تجدید نظر در لغو تحریم‌های ایران

نتانیاهو به دنبال تشکیل تیمی برای ممانعت از مذاکره ایران-آمریکا است

***

پایان اسفند نظر مجمع درباره پالرمو و سی اف تی اعلام می شود

برگزاری جلسه کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی لوایح "پالرمو" و "سی اف تی" هم از پربازدیدها بود.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست این نشست را بر عهده داشت گفت : پیرو درخواست رییس جمهور از مقام معظم رهبری و موافقت معظم‌له با تمدید زمان بررسی این دو لایحه، در جلسات متعدد کار کارشناسی مستوفایی انجام و پیشنهاد های مختلف، بررسی شده است که گزارش آن را به صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصمیم گیری ارائه خواهیم کرد. تلاش می کنیم تا پایان اسفند ماه نظر نهایی مجمع را اعلام کنیم .

تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی علیه ایران باید لغو شوند

تاکید نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل بر لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی علیه ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

مجید تخت‌روانچی تصریح کرد: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران نه تنها مانع از دسترسی به منابع مالی و فناوری‌های لازم شده است بلکه بر استفاده مؤثر از توانایی‌های ملی برای انجام تعهدات آن نیز تأثیر نامطلوبی داشته است و از این رو، این تحریم های غیرقانونی و غیر انسانی باید لغو شوند.

تجمع نیروهای قرارداد موقت وزارت نفت مقابل مجلس

خبر بعدی، تجمع جمعی از نیروهای قرارداد موقت وزارت نفت مقابل مجلس بود.

نیروهای قرارداد موقت وزارت نفت هم زمان با برگزاری جلسه علنی مجلس برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار تبدیل وضعیت و همسان سازی حقوق خود شدند.

پیش‌بینی راهکار جدیدی در ارتباط با نحوه تعدیل اقساط مهریه

مرتضی خمسه،‌ رئیس اداره قوانین و مقررات پژوهشگاه قوه قضاییه از پیش‌بینی راهکار جدیدی در ارتباط با نحوه تعدیل اقساط مهریه خبر داد و گفت: راهکار ارائه شده از سوی پژوهشگاه در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و اکنون نیز مراحل نهایی بررسی را در کارگروه مربوطه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی طی می‌کند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

بایدن زمان را از دست بدهد در ایران با نظامیان طرف خواهد بود نه دیپلمات‌ها

تحلیل رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سیاست های بایدن در قبال ایران، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

حشمت‌الله فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: بایدن باید بداند که در این قضیه زمان مهم است و اگر زمان را از دست بدهد ممکن است شرایطی ایجاد شود که دیگر ایشان در تهران دیپلماتی را در برابر خود نبیند و باید با زبان نظامیان صحبت کند مانند اتفاقی که در دوران ترامپ رخ داد. من یک زمانی خطاب به ترامپ گفته بودم که اگر ترامپ برجام را پاره کند باید در تهران با نظامیان صحبت کند و این طور هم شد و بزرگترین تحقیر آمریکا در سالیان اخیر برای دولت واشنگتن در حمله ایران به پایگاه نظامی عین الاسد رخ داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha