• چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99120604794
  • خبرنگار : 30054

۳ و نیم نکته درباره خرید فرش کاشان که فروشندگان به شما نمی‌گویند!

۳ و نیم نکته درباره خرید فرش کاشان که فروشندگان به شما نمی‌گویند!

این روزها فرش ماشینی کاشان جزو کالاهای لوکس و گران قیمت محسوب می‌شود و با توجه به قیمت بالای آن لازم است که در هنگام خرید فرش کاشان به خوبی بتوانیم کیفیت واقعی فرش را تشخیص دهیم تا تحت تاثیر تبلیغات فروشندگان یک فرش ارزان و بی کیفیت را با قیمت بالایی خریداری نکنیم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام قالی کاشان، قبل از خرید فرش کاشان باید حتما به این ۳ نکته مهم توجه کنید. چون رعایت همین سه نکته تا حد خیلی زیادی به شما کمک می کند تا کیفیت یک فرش ماشینی را به خوبی تشخیص دهید.

نکته اول: چطور شانه و تراکم واقعی فرش را خودمان تشخیص بدهیم؟

شانه و تراکم فرش ماشینی یکی از مهمترین ویژگی های است که به میزان زیادی بر روی قیمت و کیفیت فرش ماشینی موثر است. به همین دلیل برخی از فروشندگان سودجو و متقلب مقدار واقعی شانه و تراکم فرش ماشینی را به شما نمی گویند. برای مثال یک فرش ماشینی ۷۰۰ شانه را ۱۰۰۰ شانه معرفی می کنند!

این در حالی است که شما به راحتی می توانید مقدار دقیق شانه و تراکم یک فرش ماشینی را با استفاده از یک خط کش ساده مشخص کنید. برای مشخص کردن مقدار دقیق شانه یک فرش ماشینی، کافیست خطکش را به صورت افقی پشت فرش قرار داده و تعداد گره های موجود در ۱۰ سانتی متر از عرض فرش را بشمارید و بعد تعداد گره ها را در عدد ۱۰ ضرب کنید تا مقدار دقیق شانه فرش مشخص شود.

برای مثال در یک فرش ۱۰۰۰ شانه واقعی، باید در هر سانتی متر از عرض ۱۰۰ گره وجود داشته باشد. و یک فرش ۱۲۰۰ شانه ۱۲۰ گره در ۱۰ سانتی متر دارد.

محاسبه تراکم فرش ماشینی هم دقیقا مثل محاسبه شانه فرش است البته با دو تفاوت! اول اینکه برای محاسبه تراکم باید تعداد گره های موجود در طول فرش را بشمارید بنابر این باید خط کش را به صورت عمودی در پشت فرش قرار دهید. و دوم اینکه برای محاسبه تراکم تعداد گره ها را به جای عدد۱۰ باید در عدد ۳۰ ضرب کنید.

برای مثال یک فرش با تراکم ۳۶۰۰ باید ۱۲۰ گره در هر ۱۰ سانتی متر از طول فرش وجود داشته باشد.

نکته دوم: مزایا و معایب هر کدام از انواع فرش را بدانید

فرش ماشینی آکرلیک بهتر است یا پلی استر؟ جواب این سوال در گام اول بستگی به هدف شما از خرید فرش دارد! اینکه فرشی از نخ آکرلیک بافته شده باشد یا پلی استر به تنهایی نمی تواند نشان دهنده برتری یک جنس فرش بر جنس دیگری باشد.

هر چند این درست است که در میان انواع جنس نخ فرش کاشان ، نخ اکرلیک از نظر دوام و ایستایی نسبت به نخ پلی استر از کیفیت بالاتری برخوردار است و فرش های پلی استر به همین دلیل قیمت ارزان تری نسبت به فرش آکرلیک دارند.

فرش های آکرلیک بیشتر به نخ های پشمی و پنبه ای شبیه هستند و نخ های پلی استر (که نوعی نخ پلاستیکی می باشد) بیشتر شبیه به نخ های فرش های ابریشمی می باشد.

فرش های پلی استر بیشتر برای محل هایی مثل آشپزخانه که نیاز به شستشوی زیاد دارند مناسب است. چون این جنس نخ به راحتی شسته می شود و رنگ مواد روغنی و ... را به خود نمی گیرد.

نکته سوم: اطلاعات درج شده در پشت فرش همیشه معتبر نیست!

چه در صنعت فرش ماشینی و چه دیگر تولیدات، صرفا اطلاعات درج شده روی محصول معتبر نیست. چون برخی از فروشندگان سودجو و متقلب مارک اطلاعات پشت یک فرش بی کیفیت را جدا می کنند و به جای آن یک مارک تقلبی می چسبانند تا بتوانند فرش را با قیمت بسیار بالاتری بفروشند.

برای اینکه متوجه شوید که اطلاعات درج شده بر روی مارک فرش درست است یا خیر باید اطلاعاتی مثل کد عضویت در اتحادیه نساجی ایران و کد استاندارد و آدرس دقیق شرکت بر روی مارک درج شده باشد.

نکته سه و نیم: چطور فرش را از ارزان ترین فروشگاه بخریم؟

در یک جمله، گول تبلیغات پر زرق و برق خرید فرش را نخورید! تقریبا تمامی کسانی که تبلیغات زیادی را در رسانه های مختلف برای خرید فرش ماشینی کاشان و ... دارند، خودشان تولیدکننده نیستند. و با توجه به هزینه هایی بالای تبلیغات نمی توانند شرایط خرید مستقیم از کارخانه را برای شما فراهم کنند.

خرید اینترنتی فرش از یک مرکز معتبر واقع در شهرستان کاشان به دلیل حذف واسطه ها و همچنین کاهش هزینه های نمایشگاهی، می تواند هم مبلغ تمام شده فرش برای شما را کاهش دهد، هم با ضمانت کیفیت و صرفه جویی در وقت و انرژی شما راحتی و آسایش را برای شما به همراه داشته باشد.

همچنین امکان جستجو در نمایشگاه آنلاین فرش و پیدا کردن طرح فرش و رنگ مورد نظر، امتیازی است که در نمایشگاه های فرش سنتی، وجود ندارد.

ما به شما پیشنهاد می کنیم برای آسودگی خاطر خود و انجام یک خرید مطمئن و بی دردسر، پیش از اقدام به خرید فرش با کارشناسان سایت قالی کاشان به نشانی https://ghaliekashan.com/  تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی آنان بهره مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha