• چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۳:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99120604953
  • خبرنگار : 71621

کاخ سفید: ایران به تعهداتش پایبند شود، ما نیز وظایف خود را انجام می‌دهیم

کاخ سفید: ایران به تعهداتش پایبند شود، ما نیز وظایف خود را انجام می‌دهیم

سخنگوی کاخ سفید گفت در صورت پایبندی ایران به تعهداتش، واشنگتن از آن به عنوان سکویی برای توافقی قوی‌تر و طولانی تر استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی درخصوص حملاتی راکتی به عراق مدعی شد: ما هنوز به ارزیابی نهایی برای انتساب این حملات نرسیده‌ایم. واشنگتن ایران را مسئول نمایندگانش در دیگر کشورها می‌داند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حق پاسخ دادن را برای خود محفوظ می‌داند مدعی شد که این پاسخ حساب شده و در زمان و به گونه ای خواهد بود که آمریکا صلاح می‌داند.
سخنگوی کاخ سفید در رابطه با بازگشت آمریکا به توافق هسته ای هم گفت: اگر ایران به تمام تعهداتش ذیل توافق هسته ای پایبند شود، آمریکا نیز وظیفه خود را انجام می‌دهد و  از آن به عنوان سکویی برای توافقی طولانی تر و قوی تر استفاده خواهد کرد.

وی همچنین گفت که ایران هنوز با پایبندی به تعهداتش در توافق هسته ای فاصله دارد و آمریکا هم اقدامی برای رفع تحریم‌های ایران آن گونه که خواسته شده است، انجام نداده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۶ ۲۳:۳۷

باور کن اگر هزار سال هم بگذره تا امریکا تحریمها رابرندارد ایران قدم از قدم برنخواهد داشت. مردم ایران یادشان نرفته از فردای برجام شروع کردید به تحریم کردو همان برجام راهم اجرا نکردید.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۳:۲۵

ما عوام الناس یک مثل داریم که میگه « اول برادریت را ثابت کن بعد طلب ارث بکن» یعنی شما اول دبه درآورید زدید زیر امضایتان. با نامردی ما را تحت فشار گذاشتید که آوانس بگیرید. نخیر آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. ما به شما اصلاً و ابداً اعتماد نداشتیم و نداریم. این پنبه را هم از گوشتان دربیاورید. مذاکره ای در کار نیست. تازه باید امتحانتان بکنیم. لغو تحریم بمنظور سیاه کردن و دبه درآوردن آفسایده.