• پنجشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۰:۵۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99120704974
  • خبرنگار : 71214

در آستانه افتتاح اعلام شد

همه چیز درباره آزادراه غدیر/ جزئیات مسیر و عوارضی

همه چیز درباره آزادراه غدیر/ جزئیات مسیر و عوارضی
این عکس تزئینی است

مجری آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) اعلام کرد : امروز این آزادراه با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و دیگر دست‌اندرکاران افتتاح خواهد شد که می‌تواند زمان رسیدن را برای رانندگان سواری تا ۱.۵ ساعت و برای وسایل نقلیه سنگین تا دو ساعت کاهش دهد و عوارض آن برای انواع خودروها از ۲۵ تا ۸۰ هزار تومان است.

به گزارش ایسنا، آزادراه کنار گذر جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر اواخر سال ۱۳۹۳ کلید خورد و قرار بود تا پنج سال اتمام این پروژه طول بکشد که البته به نظر می‌رسد این وعده محقق شده چرا که عملیات اجرایی این آزادراه به اتمام رسیده و امروز (پنجشنبه هفتم اسفند ماه) تا قبل از ظهر به بهره‌برداری می‌رسد.

این آزادراه از آبیک در آزادراه فعلی کرج- قزوین آغاز شده و با عبور از جنوب استان البرز و تهران پس از ۱۵۸ کیلومتر به چرمشهر در آزادراه حرم تا حرم در جنوب شرقی تهران می‌رسد البته اگر تقاطع‌های غیر همسطح و دیگر مسیرهای آن را محاسبه کنیم طول این آزادراه به ۲۲۰ کیلومتر می‌رسد.

محمود ملازینل -مجری آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران و مدیرکل دفتر امور مجریان آزاد راه کشور- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این آزادراه که امروز با حضور وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد می‌تواند طول سفر را برای وسایل نقلیه سبک تا ۹۰ دقیقه و برای وسایل نقلیه سنگین تا ۱۲۰ دقیقه کاهش دهد و یکی از ایمن‌ترین آزادراه‌های کشور از نظر اصول جدید ساخت و مهندسی به شمار می‌رود.

وی درباره نرخ عوارض تعیین شده برای این آزادراه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) گفت: بر اساس مصوبه موجود عوارضی برای خودروهای سواری ۲۵۰۰۰ تومان، وانت ۳۰ هزار تومان، مینی بوس ۲۵۰۰۰ تومان، اتوبوس ۳۵۰۰۰ تومان، کامیون دو محور ۵۰ هزار تومان، کامیون سه محور ۶۵ هزار تومان و تریلی ۸۰ هزار تومان تعیین شده است که در ابتدای راه‌اندازی به صورت دستی و غیر الکترونیک و در ادامه و با نصب تجهیزات به صورت الکترونیک دریافت و پرداخت خواهد شد.

ملازینل با اشاره به اینکه در این محور آزادراهی چهار ایستگاه عوارضی وجود دارد، ادامه داد: مردم می‌توانند برای استفاده از هر بخش این آزادراه تنها عوارض آن را پرداخت کنند به گونه‌ای برای وارد شدن به این آزادراه از غرب یعنی از جاده قزوین کرج در ایستگاه اول ۷۰۰۰ تومان، در ایستگاه دوم ۷۰۰۰ تومان، در ایستگاه سوم ۶۰۰۰ تومان و درصورتی که بخواهد از عوارضی چهارم عبور کرده و از همه طول ۱۵۸کیلومتری این آزادراه استفاده کنند ۵۰۰۰ تومان دیگر نیز باید بپردازند که مجموعا به ۲۵۰۰۰ تومان می‌رسد.

مجری آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران و مدیرکل دفتر امور مجریان آزاد راه کشور با اشاره به اینکه در این آزادراه از یک تونل برای عبور از اتوبان کرج-قزوین استفاده شده است، گفت: آزادراه غدیر دارای ۴۹ دستگاه پل در نقاط تبادلی مانند آزادراه کرج-قزوین، جاده قدیم کرج، ماهدشت-اشتهارد، اتوبان تهران-ساوه، جاده قدیم قم، اتوبان تهران-قم، قم-گرمسار است. همچنین در ۱۲ تقاطع که از روی مسیرهای مختلف عبور می‌کند پل احداث شده و پنج پل رودخانه‌ای نیز داریم که البته این تعداد به ۴۹ مورد نمی‌رسد اما در یک منطقه ممکن است پنج پل احداث شده باشد.

وی با بیان اینکه این آزادراه در طول مسیر از و به محورهای مذکور نقطه دسترسی (ورودی و خروجی) دارد، اظهار کرد: برای احداث و بهره‌برداری از آزادراه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) بالغ بر ۳۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که اگر بخواهیم آن را بر اساس ارزش روز محاسبه کنیم به ۷۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. از این میزان ۳۰ درصد از سوی دولت پرداخت شده و ۷۰ درصد نیز قرارگاه خاتم الانبیاء سرمایه‌گذاری کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۰۷:۰۷

تعداد پمپ بنزین ، سی ان جی و استراحت گاه مشخص نیست

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۰۷:۴۵

کار خوبیه، فقط نگفتید برای رانندگان در چه مسیرهایی بهتره که نخوان به ترافیک تهران و شهرهای اقماری اون بخورن بدر میخوره، فقط ازش تعریف کردین و از عوارض گرفتنش گفتین که طبق معمول روی جیب مردم بدبخت حساب باز کردین

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۰:۴۶

سلام بجای این همه حرف وصحبت یه توضیح کوچولو ویک نقشه از راه بهتر بود در ضمن موقع نوشتن نظر این اگهی ها خیلی اذیت میکنن وادم سر گیجه میگیره از بس میان ومیرن چشمک میزنه.....

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۸ ۱۳:۲۰

اصولا این آزاد راه زمان مسافرت از کجا تا کجا را ۱/۵ ساعت کاهش داده؟!!!!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۰:۴۷

چه خبر تونه ؟ چه خب--رت---ونه ؟؟؟ ۲۵۰۰۰ تومن

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۱:۰۲

قرار بود سه ساله باشه نه پنج ساله

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۱:۱۱

جفت آنها هم دولتی هست چرا عوارضی زیادی دارد اصلا عوارض یعنی چی ، کام مردم را تلخ نکنید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۱:۲۲

به این فکر کنید که اگه درهرسال قوه قضاییه جلوی ده فقره اختلاس سه هزار میلیاردی روبگیره ،ایران به بهشت روی زمین تبدیل میشه،واقعا این بزرگراه یکی از بزرگترین مشکلات ترافیکی کشور و مردم رو برطرف میکنه، ای والله داره، هزار آفرین.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۱:۵۹

سلام. فکر کنم با این عواض، می خواهند هزینه ایجاد آزاد راه را در کمتر یک سال در بیاورند. چه خبره این همه عوارض.

avatar

میثم احمدی

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۳:۵۱

باریکلا

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۳:۵۳

دورود احسنت برتمام دست‌اندرکاران این پروژه خدا قوتشون بده ایشالا

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۴:۰۰

با این عوارض سرسام اور فقط خودتون که جیباتون پر پوله میتونید استفاده کنید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۴:۲۷

الکیه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۴:۳۰

واقعا طرح خوبیه خیلی ممنون خیلی راحت کرد راننده هارو

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۴:۴۴

چه خبره ۲۵ هزار تومن برای سواری اینها فکر میکنند مردم سر گنج نشستند

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۱ ۱۰:۳۲

۲۵ تومن برای کل آزادراه هستش

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۴:۵۳

خیلی هم خوب ولی عوارضش خیلی کمه یکم بیشتر کنید بابا هرکسی روزی ی بار از این مسیر بخواد بره باید نصف حقوق ماهایانشو فقط بده ب جاده ...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۵:۰۷

این آزادراه در هیچ نقطه ای گارد ریل فلزی ندارد . در تمام طول مسیر هر قسمتی که نیاز به نصب حفاظ بوده از نیوجرسی استفاده شده . حتی روی پلها نیوجرسی درجا اجرا شده و بالای آن نرده فلزی کار شده

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۵:۲۸

سلام خیلی خوب شده ازطرافیگ اتوبان کرچ راحت شدیم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۶:۵۸

سلام.آنجه در تصویر می بینم چرا آزاد راه این پیچ خطرناک دارد.نمی شد راه طوری عبور می‌کرد‌این پیچ نداشته باشد.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۱۷:۰۳

سلام .در دشت کویر قم به نظرآباد باید این پیچ خطرناک باید‌داشته باشد.۲۵۰۰۰هزار تومان عوارض باید‌از راه پیچ مرگ عبور کند.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۲۱:۴۶

عوارضش خیلی کمه . ضرر نکنید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۸ ۰۰:۳۹

ممنونم ازراه اندازی این آزادراه بخاطرکاهش ترافیک وتصادفات .دست علی یارتمام زحمت کشان این پروژه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۸ ۰۲:۲۰

دست سپاهیان‌ عزیز‌ درد نکند‌ که‌ درکشورمون‌ هرآبادانی‌ هست‌ مدیون‌ این‌ عزیزان‌ بی‌ادّعاست‌‌

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۸ ۰۷:۴۱

قرارگاه خاتم از جیب خودش که هزینه نکرده مال مردم و بیت المال بوده که الان عوارض ۲۵ تومانی گذاشته

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۸ ۱۲:۰۲

داییی اگه زحمتی نداره براتون جاده های دوبانده خیلی معمول جنوب کشور رو هم درست کنین ،

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۰۷:۰۷

در کشورهای غربی هم با احداث هر بزرگراهی، عوارض دریافت می کنند. ایرانیان باید به پرداخت عوارض و مالیات عادت کنند تا کشور از وابستگی شدید به بیماری پول نفت نجات پیدا کند. کشور نروژ با 5 میلیون جمعیت و داشتن ذخایر عظیم سوخت های فسیلی (شهروندانش اگر مالیات و عوارض ندهند ناراحت هستند). شاید برای ما تعجب آور باشد ولی واقعیتی است. پول فروش نفت و گاز را نیز در صندوق پس انداز کشور خرج زیر ساختهای کشور و رفاه شهروندان و نسلهای آینده قرار می دهند. پیروز و سر بلند باشید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۰۲:۱۳

برو سرانه درامد نروژ رو با ایران مقایسه کن بعد نظر بده استاد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۹:۱۱

سلام یکی از اقدامات خوب دولت ها ایجاد بزرگراه در سطح کشور است و این گونه اقدام از بعد روانی و مادی به نفع مردم هست . از پیمانکاران و مجریان این طرح ملی جای تشکر دارد .

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۴ ۰۸:۳۶

خدا قوت فقط دسترسی به تهران خیلی دوره اگه به امام علی جنوب یا آزادگان وصل بشه عالیه وبیشتر قابل استفاده برای تهران هست

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۴ ۱۰:۵۱

کلا ما عادت به نق زدن داریم حالا اگه تو ژاپن یه همچین پروژه ای افتتاح میشد هممون با اب و تاب تعریف میکردیم مشکلات عدیده مملکت ارتباطی با یک کار مثبت نداره ...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۴:۰۹

بسمه تعالی من که سالی چند مرتبه از تهران عبور میکنم اصلا به آن جاده نخواهم رفت چون مقرون به صرفه نیست مقایسه ایران با کشورهای دیگر که دستمزد کارگر و غیره شان چند برابر کشور ماست مقایسه درستی نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۲:۵۷

به فكرراحتي مردم نيستن فقط به فكر اين هستند با احداث ازاد راه جيب مردم خالي كنند اين كه نمي شه گفت براي مردم رفاه ايجاد كردن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۲۳:۳۱

قبل ازاینکه آزادراه افتتاح بشه ی پمپ بنزین، ی جایگاه سی ان جی می‌ساختین، هیچگونه امکاناتی ندارهفقط پول میگیرن، درضمن هیچ تخفیفی هم برای عوارض اعمال نشده، من دوشب پیش ازگرمساروارداتوبان شدم تااتوبان قم 9تومن +7تومن عوارض‌ دادم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۹ ۲۲:۵۰

خدايي به فكرمردم نيستن عوارض ازادراه غديرخيلي زاده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۱ ۱۱:۰۳

بلاخره نگفتین از طرف تهران چجوری میشه وارد بزرگراه شد یکی راهنمایی کنه مثلا از اتوبان قم یا اتوبان ساوه میشه وارد شد یا نه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۸ ۱۲:۴۹

سلام از این اتوبان به جاده شمال دماوند یا مثلا رودهن یا بومهن راه هست یانه

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۴ ۱۲:۵۳

سلام من راننده بنز تک هستم برای رفت وبرگشت باید مبلغ۱۰۰۰۰۰تومان پرداخت کنم خدایش خیلی زیاده خیلی وقتها از شهریار رفت وآمد میکنم هیچ امکاناتی هم نداره این اتوبان برا مردم زیاد خوب نیست ولی برا درامدزایی عالیه باید فقط هزینه نگهداری آزاد راه از مردم بگیرن نه هزینه ساخت آزادراه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۸ ۰۹:۱۶

استانداردزمان ساخت اتوبان سازی در دنیا روزی یک کیلومتر است یعنی ۱۵۷ کیلومتر بایستی در ۱۵۷ روز ساخته شود نه ۵ سال(۱۸۲۵روز) . ۱۱ برابر زمان استاندارد. ضمنا هزینه هر کیلومتر ۳۲۰ میلیلرد تومان هدر دادن پول بی زبون از جیب ملت گرفتار است.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۱ ۱۲:۲۳

مواظب باشید از کارت بانکی مبلغ بیشتری می کشن و من هر چی دنبال یک راه برقراری ارتباط برای شکایت گشتم پیدا نشد.