• پنجشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99120705234
  • خبرنگار : 71477

۱۳۷ نهاد غیردولتی از کشورهای مختلف از سازمان ملل خواستند تحریم تسلیحاتی علیه میانمار اعمال کند

۱۳۷ نهاد غیردولتی از کشورهای مختلف از سازمان ملل خواستند تحریم تسلیحاتی علیه میانمار اعمال کند

نزدیک به ۱۴۰ نهاد غیردولتی از ۳۱ کشور جهان یک نامه سرگشاده را امضا کرده و از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا پس از کودتای اول فوریه ارتش میانمار، فورا تحریم تسلیحاتی را علیه این کشور اعمال کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این نامه آمده است: شورای امنیت سازمان ملل باید در واکنش به کودتای نظامی میانمار و برای جلوگیری از خونتای این کشور از ارتکاب بدرفتاری‌های بیشتر، فورا یک تحریم تسلیحاتی جهانی را علیه میانمار اعمال کند.

در ادامه این نامه آمده است: دولت‌هایی که اجازه می‌دهند تسلیحات به میانمار منتقل شوند از جمله چین، هند، کره شمالی، فیلیپین، روسیه، اوکراین و تل‌آویو باید فورا تامین تسلیحات، مهمات و تجهیزات مربوطه را متوقف کنند.

سه کشور از دولت‌های نام برده شده در حال حاضر عضو شورای امنیت هستند: چین و روسیه که اعضای دائم شورای امنیت هستند و هر دو از حق وتو برخوردارند و هند هم عضو غیردائم شورای امنیت محسوب می‌شود.

"کنث روث"، مدیر دیده‌بان حقوق بشر گفت: با توجه به قساوت‌های گسترده علیه مسلمانان روهینجا، دهه‌ها جنایت جنگی و سرنگونی دولت منتخب، کمترین کاری که شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند انجام دهد این است که یک تحریم تسلیحاتی جهانی علیه میانمار اعمال کند.

امضاکنندگان این نامه گفتند: شورای امنیت باید همچنین تحریم‌های هدفمند، ممنوعیت سفر جهانی و مصادره اموال را علیه رهبری خونتا و نهادهایی که ارتش مالک آنهاست، اعمال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۷ ۲۱:۱۴

ها ها ها ها ... حقوق بشر استاندارد دوگانه #انگلیس یک #کودتاچی #تحریم ... یک کودتاچی #تکریم !!! خبر فوری یورونیوز: 25/02/2021 برابر با 07 اسفند 1399 لندن ، فرمانده ارتش #میانمار را به دلیل نقش وی در #کودتا تحریم می کند بی بی سی : 5 نوامبر 2015 برابر با 14 آبان 1394 عبدالفتاح #سیسی، رئیس جمهور {کودتاچی} #مصر به #بریتانیا سفر کرده و در #لندن با دیوید کامرون، #نخست_وزیر بریتانیا دیدار کرده است. در اینستاگرام https://www.instagram.com/p/CLt8tPtF7wo/?utm_source=ig_web_copy_link در تلگرام https://t.me/hoghoghbeinolmelal/3634 مشروح pdf و word را در کانال مطالعه نمائید https://t.me/hoghoghbeinolmelal/3635 https://t.me/hoghoghbeinolmelal/3636