• پنجشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99120705243
  • خبرنگار : 71214

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

نفس راحت تهران با افتتاح آزادراه غدیر

نفس راحت تهران با افتتاح آزادراه غدیر

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح آزادراه غدیر این پروژه ملی را بخش بزرگی از جاده ابریشم آزادراهی کشور خواند و گفت: با افتتاح این محور آزادراهی مشکل بزرگ ترافیکی تهران حل می‌شود و پایتخت نفس راحتی می‌کشد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های دولتی که با حضور  رئیس‌جمهور برگزار شد اظهار کرد: امروز هدیه بزرگی به ملت ایران داده می شود؛ یک سرمایه گذاری که از فکر و اندیشه تا طراحی و ساخت آن در یک دولت صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی زمانمند می شوند و دولت های بعدی وارث افتتاح آن خواهند بود، افزود: آزادراه غدیر که عملیات اجرایی آن با سرمایه‌گذاری حدود هفت هزار میلیارد تومان در اسفند  ۱۳۹۴ آغاز شد تماما در طول یک دولت انجام شده است.

اسلامی ادامه داد: آزاده غدیر که عملیات اجرایی آن با سرمایه‌گذاری حدود هفت هزار میلیارد تومان در اسفند ماه ۱۳۹۴ آغاز شد سالانه ۲۰ درصد پیشرفت داشته است که رکوردی در انجام پروژه‌های زیرساختی و یک رکورد در تاریخ وزارت راه و شهرسازی به شمار می رود.

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از تمام طراحان، مهندسان، سازندگان، کارگران، تکنسین‌ها و اپراتورهای فعال در این ابرپروژه گفت: به طور روزانه ۳۰۰۰ نفر در طول ۵ سال اکثرا به صورت دو شیفت در این پروژه کار کردند تا این پروژه آماده بهره‌برداری شود.

وی افزود: این آزادراه که کنارگذر جنوبی البرز و تهران قلمداد می‌شود، بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی کشور است که شرق و غرب کشور را طی می کند و نقطه تبادلی پنجگانه دارد که با کریدورهای شمال و جنوب اتصالات را برقرار می کند و پیرامون این آزادراه بر اساس طراحی های صورت گرفته تیرپارک‌ها و پارک‌های لجستیک شکل خواهد گرفت که بار سنگینی از حجم فعالیت و آمد و شد در جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب تهران را به آن سوی این آزادراه منتقل می‌کند که تهران از این بابت نفس خواهد کشید.

وی هدایت ظرفیت ها و شرکت های پیمانکاری به سمت سیاست سرمایه گذاری و شراکت در ایجاد زیرساخت ها را موضوع مهمی خواند که در وزارت راه و شهرسازی دنبال شده است و تصریح کرد: به این منظور با قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا به عنوان یکی از سازندگانی که در وزارت راه و شهرسازی قراردادهای گوناگونی داشت این الگو را دنبال کرده ایم؛ به طوری که برای نمونه در آزادراه غدیر قرارگاه، سرمایه گذاری ۷۰ درصدی و وزارت راه و شهرسازی سرمایه‌گذاری ۳۰ درصدی داشته است.

اسلامی در بخش دیگری از این مراسم از پایه گذاری آزادراه ابراهیم خلیل(ع) همزمان با بهره‌برداری آزادراه غدیر با فرمان رئیس جمهور خبر داد و گفت: تفاهمنامه و قرارداد این آزادراه ۹۰ کیلومتری که از انتهای ورامین به اتوبان پردیس متصل می شود، آماده شده است تا بتوانیم گره ترافیکی که در شرق تهران متولد می‌شود را ساماندهی کنیم و بار سنگینی را که از شریف آباد تا افسریه وجود دارد را به سمت شمال و جنوب توزیع کنیم. این طرح زنجیره آزادراهی ما را در کلانشهر تهران و استان البرز کامل می کند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۲ حدود ۲ هزار کیلومتر آزادراه در کشور داشتیم اما این عدد تا پایان دولت به ۳ هزار و ۱۰۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید که نشان از رشد ۵۰ درصدی در آزادراه های کشور است. ما ابتدای دولت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور داشتیم اما در پایان دولت تدبیر و امید به ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه خواهیم رسید که حاکی از افزایش بیش از ۵۰ درصدی در این بخش و به معنای ساخت روزانه ۴ کیلومتر بزرگراه در کشور است.  این توسعه ۶۰ درصدی بزرگراه‌ها در کشور نسبت به ابتدای انقلاب، افزایش راندمان، ایمنی، بهره وری و رفاه را برای مردم به دنبال داشته و بسیاری از نقاط پرحادثه را نیز برطرف کرده است.

وی در ادامه با اشاره به الگوی تامین مالی پروژه های عمرانی با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه گفت: تامین مالی حدود ۱۹ پروژه جدید در بخش‌های آزادراهی و ریلی با موافقت وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی و حمایت و تاکید رئیس جمهوری از طریق بازار سرمایه انجام خواهد شد و این پروژه‌های بزرگ و تاریخ‌ساز، تحول بزرگی در زیرساخت های حمل و نقل کشور به وجود خواهند آورد و برای پیش بینی های لازم از طریق این پروژه ها برای دهه آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۸ ۰۷:۲۰

انقدگرونه کی ازونجامیره؟!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۸ ۲۳:۳۹

طرح بسیار جالبی هست چند ساله منتظرم راه اندازی بشه ترافیک هشتگرد تا تهران و از اونطرف تهران به پاکدشت آدمو کلافه مبکنه موقعی که ترافیک سنگین بشه همه هجوم میارن از اونطرف میرن من خودم یکیش

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۰۴:۲۰

هنرنزدایرانیان هست و بس، مردم ازگشنگی دارن میمیرن بداد فقروبیکاری مردم برسید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۱:۵۰

خروجی برای ملارد و بخش اخترآباد نداره

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۶:۰۱

لطفا عوارض رو تجدید نظر کنید..‌ زیااااده 😏

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۸:۲۵

چرا تو نقشه نیست