• شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۷:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99120905692
  • خبرنگار : 50286

رییس اتحادیه عنوان کرد

تعطیلی و تعدیل نیرو صنف عکاس و فیلمبردار جیرفت را تهدید می کند

تعطیلی و تعدیل نیرو صنف عکاس و فیلمبردار جیرفت را تهدید می کند

ایسنا/کرمان رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران جیرفت گفت: بخش زیادی از فعالان صنف به سمت تعطیلی واحد صنفی و اخراج کارکنان خود پیش رفتند و این مسئله صنف عکاس و فیلمبردار شهرستان را تهدید می کند.

"علیرضا فرخی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با ابراز نگرانی از موازی کاری بسیاری از ادارت، سازمان ها، مراکز دولتی و نیمه دولتی در امور مربوط به صنف عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت گفت: مشکلاتی فراتر از شیوع کرونا دامن‌گیر صنف عکاسان و فیلمبرداران شده که حمایت قاطع مسئولین شهرستان را می طلبد.

 وی با این توضیح که موازی‌کاری‌ در امور مربوط به این صنف باعث شده همکاران ما با دشواری‌های زیادی مواجه شوند، افزود: متاسفانه ورود به ناحق مراکز متعدد به ویژه دفاتر پیشخوان دولت، اداره پست، پلیس+۱۰ و بعضی از ادارات و ارگان های دولتی به امور مربوط به این صنف از یک طرف و شیوع بیماری کرونا از طرفی دیگر، این صنف را به نابودی کشانده است.

فرخی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی مدتی است که بر دوش بسیاری از اعضاء زیرمجموعه این اتحادیه سنگینی کرده و آنها را وادار به تعطیلی واحد صنفی خود و دست‌کشیدن از این شغل هنری نموده در حالی که این واحدها بار ثبت هویت و فرهنگ یک ملت را به دوش می‌کشند.

وی ادامه داد: براساس قوانین نظام صنفی هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی بدون داشتن پروانه کسب حق ارئه خدمات  فیلمبرداری، عکاسی، فتوکپی، تایپ و تکثیر را در مدارس، دانشگاه ها، ادارات، اماکن و مراکز دولتی و نیمه دولتی  ندارد.

 رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت اظهار کرد: به نمایندگی از اعضای زیرمجموعه اتحادیه مراتب اعتراض و انتقاد همکاران خود را در نشست های متعدد و در جلسات تصمیم گیری بیان کرده ام و با ارجاع موضوع به کمیسیون نظارت شهرستان خواستار جلوگیری از این موازی کاری ها  شدم که موضوع در کمیسیون مطرح و پس از تصویب و تایید هیئت عالی نظارت کشور، از طریق فرمانداری شهرستان جهت اجرایی شدن به تمامی ادارات، ارگان ها، مراکز و موسسات ابلاغ شده اما متاسفانه این موازی کاری ها همچنان ادامه دارد و این اقدام نادیده گرفتن حقوق مسلم عکاسان و فیلمبرداران شهرستان است.

وی افزود: صنف عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت علاوه بر مشکلات یاد شده، از اسفند سال گذشته در پی شیوع بیماری کرونا و بسته شدن تالارهای پذیرایی، فعالیتش کاهش یافته و یا متوقف شد و هیچگونه  درآمدی نداشتند و بعضا عکاسان و فیلمبرداران حتی توان پرداخت اجاره واحدهای صنفی خود را ندارند.

فرخی گفت: این اتحادیه بیش از 350 عضو دارد و بیش از 850 نفر مباشر، گرافیست، عکاس و تصویربردار تحت پوشش این واحد های صنفی مشغول به کار بوده اند که متاسفانه بخش زیادی از فعالان این رسته به سمت تعطیلی واحد صنفی و اخراج کارکنان خود پیش رفتند و این مسئله صنف عکاس و فیلمبردار شهرستان را تهدید می کند چرا که تعطیلی این واحد های صنفی تعداد زیادی از شهروندان به ویژه قشر جوان را بیکار و مشکلات عدیده ای را برای آنان و خانواده هایشان به وجود آورده است.

وی جلوگیری از هرگونه موازی کاری را موردتاکید قرار داد و افزود: انتظار است جلوی  این موازی کاری ها گرفته شود و با متخلفین برخورد قاطع قانونی صورت بگیرد تا از ورشکستگی این صنوف آسیب دیده جلوگیری شود .

رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت گفت: امیدواریم با حمایت مسئولین  در حذف این موازی کاری ها در آینده ای نزدیک، بستری امن، پایدار با اطمینان و آرامش برای اعضای زیرمجموعه این اتحادیه فراهم شود که نتیجه آن ایجاد اشتغال و توسعه بهتر کسب و کار در شهرمان خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha