• شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 99120905762
  • منبع : مطبوعات

فرصتی که علی کریمی هدر داد

فرصتی که علی کریمی هدر داد

علی کریمی از روزی که انتقادات به مدیریت کلان فوتبال را شروع کرد، اساسنامه فدراسیون را هم بی‌نصیب نگذاشت و شروط سخت ورود به عرصه انتخابات ریاست را یکی از موانع حضور بازیکنان و مربیان سابق می‌دانست. اساسنامه در نهایت با تذکر فیفا اصلاح شد و با وسیع شدن دایره انتخاب، برای اولین بار این فرصت به وجود آمد تا ملی‌پوشان سابق هم بخت‌شان را برای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون محک بزنند. با تصویب اساسنامه جدید مطابق انتظار علی کریمی پیشقدم شد و توانست یکی از چهار نامزد تأیید شده ریاست فدراسیون باشد، ولی بعد از آن پایش را از روی پدال گاز برداشت، تقریباً با انتخابات قهر کرد و دوباره در جلد ناراضی فرو رفت.

به گزارش ایسنا، آرمن ساروخانیان در روزنامه ایران ورزشی نوشت: از همان روزهای اول این زمزمه از طرف دوستان و نزدیکان کریمی شنیده می‌شد که «علی اهل لابی کردن نیست»، بدون توجه به اینکه لابی کردن در انتخابات نه یک عمل مذموم که جزئی از قوانین بازی است. لابی در انتخابات فدراسیون فوتبال یا هر مجمع ورزشی دیگری به معنی پیدا کردن اهداف و منافع مشترک برای اجماع روی یک پروژه واحد است. در ترکیبی که برای مجمع انتخاب شده و در انتخابات فدراسیون فوتبال سایر کشورها هم می‌بینیم، تمام اعضای خانواده فوتبال نمایندگانی دارند و باید منافع تمام گروه‌ها از باشگاه‌های لیگ برتری تا تیم‌های آماتور در دورترین نقاط ایران تأمین شود. کریمی هم مثل بقیه نامزدها فقط مسئول توجه به تیم‌های پرطرفدار نیست و برای نشستن روی این صندلی باید نگاه فراگیری داشته باشد. هم‌صحبت شدن کریمی با رؤسای هیأت‌ها می‌توانست این اطمینان را به آنها بدهد که قرار نیست او به عنوان بازیکن سابق پرسپولیس فقط روی لیگ برتر تمرکز کند و در صورت انتخاب شدن تمام استان‌ها را زیر چتر حمایت فدراسیون قرار خواهد داد.

کریمی با شرکت نکردن در میزگرد تلویزیون برای دومین بار به انتخابات و قواعد آن پشت کرد. کسی که مدعی است می‌خواهد فوتبال ایران را از وضعیت فعلی نجات بدهد و در انتخابات ثبت نام کرده، باید از هر فرصتی برای ارائه برنامه‌هایش و جلب نظر اعضای مجمع استفاده کند. با تمام انتقاداتی که ممکن است او به روال این میزگرد داشته باشد و ممکن است به دیدگاه عموم هم نزدیک باشد، شبکه سراسری فرصت بهتری از یک شبکه اینترنتی برای ارائه برنامه‌هاست و قطعاً دسترسی به آن برای اعضای مجمع، رسانه‌ها و عموم آسانتر است. از طرف دیگر کریمی به عنوان نامزد انتخابات فدراسیون نمی‌تواند به تلویزیون پشت کند و در صورت انتخاب به عنوان رئیس باید برای گرفتن حق فوتبال با این مجموعه به توافق و تعامل برسد. البته طرفداران کریمی برای رفتارهای او دلایلی دارند. آنها ممکن است استدلال کنند که لابی بی‌نتیجه است و تکلیف تعداد زیادی از آرا مشخص شده که در این صورت باید پرسید چرا او با چنین پیشفرضی حاضر شده در انتخابات ثبت نام کند؟ آنها همچنین مدعی‌اند که نیت کریمی از حضور در این برنامه تلویزیونی خصوصی وجه خیریه آن بود، ولی او می‌توانست زمان مناسب‌تری برای این کار پیدا کند.

از روز اول هم پیش‌بینی می‌شد که کریمی بخت زیادی برای برنده شدن در این رقابت ندارد، ولی بی‌توجهی به قواعد بازی و انفعال روزهای اخیرش از او یک مهره بی‌اثر در انتخابات می‌سازد. اگر کریمی بعد از ثبت نام و تأیید صلاحیت با تمام توان برای جلب آرا تلاش می‌کرد، حداقل حسن کارش این بود که می‌توانست برآوردی از نفوذ و سهمش در مجمع به دست آورد. در این صورت تعداد آرای کریمی می‌توانست تخمینی از این باشد که خودش یا یکی دیگر از ملی‌پوشان باسابقه در صورت شرکت در انتخابات بعدی چه بختی برای موفقیت خواهند داشت.

حضور کریمی در این انتخابات شجاعانه بود و با ورود به صحنه رقابت با مدیران سنتی سنت‌شکنی کرد، ولی با انفعال روزهای اخیر فرصت خوبی را برای سنجیدن عیار یک بازیکن محبوب در مجمع فدراسیون هدر داد. کریمی شاید با اطلاع از بخت کم برنده شدن به این جمع‌بندی رسید که از تلاش حداکثری دست بکشد، ولی برنده شدن در انتخابات فدراسیون فوتبال در اولین حضور حتی برای علی کریمی کار آسانی نیست و واقعاً اگر هدفش رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون و متحول کردن فوتبال ایران است، باید آن را یک پروژه بلندمدت در نظر بگیرد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۰۹:۳۰

والا تا جایی که همه میدونن بخت پیروزی بیشتر با ایشونه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۰:۱۰

با همين شرايط فعلي كريمي حدود 30 راي دارد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۰:۱۳

هنوز برای قضاوت زود است. علی کریمی نیازی به جلب حمایت صدا و سیما ندارد. ایشان از استقلال رای و استقلال شخصیت برخوردارند. ضمنا نویسنده محترم به قواعد بازی اشاره می کنند که نشان دهنده انحطاط در سیستم اداری کشور است واینکه کسی به این قواعد پشت کند در نظر ایشان ظاهرا شخصیت مقبولی ندارد. درد از همین جا شروع می شود که شرایط ناسالم اداری را یک قاعده بدانیم و خروج از آن و مخالفت با آن را نشانه انفعال بدانیم.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۱:۲۴

احسنت به شما. حرف درستی زدی. و تاسف به حال روزنامه نویسی که به جای بر هم زدن و حدااقل زیر سوال بردن قاعده های بازی!! کثیف و فسادآور به یکی از پاک ترین فوتبالیست های مملکت میگه وارد این قاعده بازی شو و لابی کن و ....

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۱:۰۶

خب روزنامه دولت از حالا انتخابات رو زیر سوال برده و لو داده که انگار علی کریمی رلی نمیاره!! وگرنه از فعل گذشته در نوشته اش استفاده نمی کرد. همین نوشته میتونه سندی برای انتخابات غیر رقابتی باشه.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۲:۴۱

دقیقا ایشون دارن خطاب به تخریب میکنن وگرنه شرکت نکردن توی جنجال ها و شو های تلوزیونی که هدفشون زرد و بی ارزشه نتها ایشون رو از هدفش که اصلاح ورزشیه فوتباله. دور نمیکنه بلکه سندی بر حقیقت هدفشه.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۲:۵۳

واقعا خودتون باور دارید که شرکت در یک برنامه از پیش ضبط شده که با توجه به سوابق صدا و سیما امکان هر گونه سانسوری در آن وجود داشته به نفع علی کریمی بود. مصالحه با ارگانی که سال هاست داره حق فوتبال را تضییع می‌کند هیچ ارزشی ندارد و ایکاش کریمی گزینه نهایی فردا بود که فرق یک مدیر مقتدر فوتبالی با بله قربان گوهای فعلی رو می‌شد

avatar

با سلام و احترام با ریاست علی کریمی فدراسیون فوتبال ایران به جایگاه خودش در آسیا میرسد چون تعارف با کسی ندارد تبریک اینجانب را پذیرا باش مدیر جوان جناب آقای علی کریمی پاشاکی گیلان

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۳:۵۲

این خط و این نشان . قطعا ریاست رو میدن به علی کریمی .

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۳:۵۹

ایشان می خوان بیان فوتبال را درست کنن یا دعوا کنن؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۴:۱۸

علی کریمی انتخاب همه مردم هستش و هرکسی غیر علی کریمی قطعا انتخاب مردم نیست

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۶:۴۲

حالا اگه لابی کرده بود و نتیجه نمی گرفت چی؟ به نظرم کریمی تا کنون راهش رو درست انتخاب کرده.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۷:۵۲

شرکت در مناظره آن هم غیر مستقیم و در صدا و سیمایی که حال و روزش معلوم است و بیست درصد هم مخاطب ندارد حتی به گرد پای اینستاگرام و تلگرام فیلتر شده هم نمی رسد کجاش جزو قواعد انتخابات هست البته انتخابات های شما قواعدی دارد که فقط خودتون می دانید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۸:۱۹

عالی

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۸:۲۹

ضمن ادای احترام به همه عزیزانی که نظراتشان رو فرستادن ، فقط یک نکته میگم : شرکت در برنامه تلویزیونی و ارائه نقطه نظر اگه اون شخص سواد درستی نداشته باشه باعث تضعیف اون شخص میشه، شاید بهمین دلیل شرکت نکرده

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۲۳:۵۲

برای شما متاسفم که پاکی و شجاعت علی کریمی رو نادیده میگیری و قواعد کثیف بازی رو یادآوری میکنی.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۰۷:۳۸

نگاه مغرضانه نویسنده این مقاله کاملا مشهود است.