• شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99120906027
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

نسخه‌های تامین اجتماعی الکترونیکی شد

نسخه‌های تامین اجتماعی الکترونیکی شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: چاپ دفترچه‌های درمانی جدید از اول اسفندماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی متوقف شد.

فرزاد فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از این پس، همه اقدامات تشخیصی و درمانی از جمله تجویز دارو، عکس رادیولوژی، آزمایش به صورت الکترونیک ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: کاهش مراجعات به شعب تامین اجتماعی و کارگزاری‌ها برای تمدید تاریخ اعتبار و یا تعویض دفترچه، صرفه جویی در وقت و هزینه مراجعین، عدم نیاز به همراه داشتن دفترچه بیمه در مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشک، مشاهده سابقه درمان، کاهش مشکلات مفقودی دفترچه، کم شدن درصد خطاهای ناشی از نسخه نویسی و عدم بروز اشتباه در نسخه خوانی در داروخانه از مزایای نسخه‌های الکترونیک است.

وی تصریح کرد: عرضه خدمات درمانی در بخش بستری در مواردی که نوزاد فاقد کدملی باشد تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کدملی به نوزاد (حداکثر تا یک ماه پس از تولد) از طریق کدملی مادر امکان‌پذیر است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران اورژانسی منوط به دریافت استحقاق درمان نیست و در حین درمان این فرایند انجام می‌شود.

فیروزی بیان کرد: تمامی بیمه‌شدگان قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق یکی از روش‌ها با وارد کردن کد ملی از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند.

وی اظهار کرد: روش‌های مراجعه به سایت  medical.tamin.ir و شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴* یا شماره گیری #۱۶۶۶* انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی) و استفاده از اپلیکیشن موبایل با مراجعه به سایت pwa.tamin.ir از جمله این روش‌هاست.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در مواردی که بیمه‌شده بر اساس نتایج دریافتی از روش‌های فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان باشد در صورت اعتراض می‌تواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کند.

فیروزی تصریح کرد:  بیمه‌شدگان برای تسهیل دریافت خدمات درمانی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان به نشانی eservices.tamin.ir برای ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه (موبایل) خود در درگاه مذکور اقدام کند.

وی یادآور شد: در این صورت می‌توانند خلاصه سوابق درمانی خود را در پنجره مخصوص بیمه شدگان قسمت خدمات سلامت الکترونیک - پرونده سلامت الکترونیک من ملاحظه کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص ارائه خدمات به اتباع خارجی، گفت: تا اطلاع ثانوی احراز هویت بیمه شدگان اتباع بیگانه با استفاده از کد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه درمانی (۱۰ رقم اول شماره سریال دفترچه) صورت می‌گیرد بنابراین ارائه جلد دفترچه درمانی برای برخورداری از خدمات تشخیصی و درمانی توسط اتباع ضروری است.

فیروزی خاطرنشان کرد: آن‌دسته از بیمه‌شدگان اتباع خارجی که جدیدالورود هستند با ارائه شماره اختصاصی فراگیر (فیدا) می‌توانند از خدمات درمانی در تعهد سازمان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha