• شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99120906055
  • منبع : نمایندگی همدان

اشتغال خانگی تنها راه خروج از رکود اقتصادی خانواده‌ها

اشتغال خانگی تنها راه خروج از رکود اقتصادی خانواده‌ها

ایسنا/همدان شهردار شیرین سو گفت: کارآفرینی و رونق اشتغال خُرد و خانگی، راه حل کاهش بیکاری و تقویت بنیان های اقتصادی خانواده های منطقه شیرین سو است.

سیدمصطفی موسوی شنبه ۹ اسفندماه در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری ما بین شهرداری شیرین‌سو و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کبودراهنگ، مطرح کرد: کارآفرینی و گسترش کسب و کارهای خرد و خانگی راه حل کاهش بیکاری، کاهش مهاجرت و تقویت روحیه جوانان و خانواده ها مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد: گسترش مهارت آموزی شهروندان شیرین‌سو و ارائه آموزش‌های تخصصی کسب و کارهای خانگی از اهداف انعقاد تفاهم نامه شهرداری شیرین سو با مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کبودراهنگ است.

موسوی اظهار کرد: شیرین سو یکی از نقاط مستعد و قابل پیشرفت استان همدان است و مردم این منطقه از دیرباز به فرشبافی و پرورش گوسفند مهربان شهرت داشته اند و هدف این است که این شغل ها نیز در کنار حرفه های هنری تقویت شود تا خانواده ها بتوانند در خانه های خود کسب درآمد کنند.

وی گریزی به نقش آموزش در مهارت آموزی زد و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در این منطقه نبود آموزش و مهارت آموزی در سطح بخش است که با راه‌اندازی مرکز کسب‌وکار شیرین‌سو امیدواریم این امکان فراهم شود و از خانواده ها دعوت می کنیم با حضور در این دوره های آموزشی حرفه های مورد علاقه خود را بیاموزند.

موسوی افزود: یکی از صنایعی که در شیرین سو وجود دارد و از شهرت جهانی نیز برخوردار است قالی مهربان است که به علت عدم آگاهی مردم منطقه از نحوه انعقاد قرارداد و یا بازاریابی مدت‌هاست که سود ناشی از آن در جیب واسطه ها رفته و صاحبان اصلی آن از سود بی بهره هستند.

شهردار شیرین سو با تأکید بر برنامه محوری شهرداری شیرین سو بر آموزش بیان کرد: خانواده های بخش شیرین سو با هدف اشتغال در خانه خود و کسب درآمد با حضور در دوره های آموزشی توانمند می شوند.

وی تالاب زیبای شیرین‌سو را یکی از مناطق مستعد این منطقه دانست و تصریح کرد: هدف از برگزاری دوره های آموزشی این است که با ایجاد کارگاه های صنایع دستی همچنین ایجاد بازار فروش برای تولیدات، زیرساخت‌های تفریحی و توریستی برای ایجاد اشتغال پایدار در تالاب را فراهم کنیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کبودراهنگ در ادامه با بیان اینکه آموزش و مهارت آموزی تأثیر بسیاری در بهبود وضعیت اشتغال دارد و می‌تواند در هر زمینه‌ای راهگشا باشد، گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت استان و مرکز شهرستان توسعه کارآفرینی و مهارت آموزی است و در هر نقطه‌ای از شهرستان که نیاز به ورود این مرکز باشد، اقدامات لازم انجام می شود.

 آرش پیغمبری گریزی به ظرفیت های شغلی و گردشگری شیرین‌سو زد و اظهار کرد: با نهایی شدن طرح جامع گردشگری شیرین سو و ایجاد زیرساخت‌های تفریحی و توریستی در تالاب منطقه شیرین سو، مسئولان مرکز فنی وحرفه ای کبودراهنگ آمادگی دارند نسبت به آموزش و مهارت آموزی افراد متقاضی اقدام کنند.

وی اشاره ای هم به برگزاری دوره های آموزشی کرد و یادآور شد: تاکنون افراد زیادی در نقاط مختلف شهرستان در این مرکز آموزش دیده و اکنون با راه اندازی کسب و کار در منازل خود و کارگاه های کوچک کسب درآمد مناسبی برای خود ایجاد کرده اند.

پیغمبری در ادامه گفت: مدیران فنی وحرفه ای کبودراهنگ در همه زمینه ها از موضوع اشتغال و کارآفرینی در مناطق و روستاها حمایت می کنند به طوریکه هم اکنون دو کارگاه قالیبافی و تولید ظروف سفالی و میناکاری در همین مرکز به صورت دائمی دایر است که موجب ایجاد اشتغال جوانان و بانوان خانه دار نیز شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کبودراهنگ در پایان ابرازامیدواری کرد که با نگاه ویژه مسئولان و حمایت از ایده های نو و خلاقانه همچون مرکز کسب و کار شیرین سو توانمندسازی خانواده ها فراهم شود چرا که خانواده توانمند باعث رفع بسیاری از مشکلات جامعه و محل زندگی  خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه تفاهم‌نامه همکاری شهرداری شیرین‌سو و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کبودراهنگ با هدف توسعه کسب و کار خرد و خانگی، کارآفرینی و اشتغالزایی و آموزش های تخصصی برای شهروندان شیرین‌سو منعقد شد.

پس از انعقاد تفاهم نامه شهردار شیرین سو به همراه رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای از کارگاه کارآفرینی سرامیک، سفال و میناکاری کبودرآهنگ بازدید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha