• شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99120906206
  • خبرنگار : 30054

رادیو وایرلس، انقلابی در صنعت انتقال داده

رادیو وایرلس، انقلابی در صنعت انتقال داده

پیشترها و قبل از ورود رادیو بی‌سیم به دنیای شبکه‌های اینترنتی ارسال دیتا با محدودیت‌هایی مواجه بود. به عبارت دیگر ارسال دیتا تا یک محدوده خاص امکان پذیر بود. تا اینکه رادیوهای وایرلس پا به عرصه ارتباطات گذاشتند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مستر شبکه، رادیوهای بیسیم یکی از پر کاربردترین تجهیزات شبکه برای پوشش دهی وسیع شبکه وایرلس در مسافت‌های طولانی است. این رادیوها نقاط بیشتری را در یک شبکه پوشش می‌دهند و از قدرت و توان بیشتری نسبت به آنتن‌ها برخوردار هستند.

آن ها از آنتن های بسیار پرقدرت بهره می برند تا بر اساس قدرت آنتن ها، فضای پیش روی خود را به شبکه بی سیم متصل کنند. عملکرد این رادیوها به این‌گونه می‌باشد که در سمت گیرنده با استفاده از یک روتر این امکان را فراهم می‌کنند که اتصالات اینترنتی دریافت شود و اتصالات مربوطه را به واسطه طول موج کوتاه و طول موج بلند به سوی دیگر ارتباط، ارسال نماید.

تبادل اطلاعات در این تکنولوژی با استفاده از امواج و سیگنال ها امکان پذیر می باشد و کاربران را از استفاده سیم و کابل بی نیاز می سازد.

مهم‌ترین کاربرد رادیو وایرلس را می‌توان انتقال و جابجایی داده‌ها، صوت و تصاویر بدون محدودیت مکانی دانست. این امکانات به واسطه آنتن‌های بی‌سیم صورت می پذیرد. استفاده از رادیو بی‌سیم در سازمان‌ها و موسسات بزرگ کارایی بالایی دارد به علاوه در انتقال فایل‌ها در دوربین مدار بسته نیز نقش مهمی را ایفا کرده است.

مزایای رادیو وایرلس:

خرید رادیو وایرلس مزایای متعددی را برای کاربران به دنبال دارد که در زیر به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

. مقرون به صرفه هستند، چرا که استفاده از امواج و سیگنال ها تقریبا نیمی از هزینه مربوط به تجهیزات فیزیکی را کاهش می دهد.

. انعطاف پذیری و قابلیت گسترش بالایی دارند. استفاده از شبکه های بی سیم وایرلس به دلیل عدم استفاده از سیم و کابل این امکان را دارد که تبادل اطلاعات بدون خرابی تجهیزات فیزیکی صورت گیرد و بتوان به راحتی و تا فواصل طولانی تر این شبکه را گسترش داد.

. قابلیت پیاده سازی آسانی دارند چون داده‌های دریافتی را به واسطه امواج دریافت می کنند.

یکی از معرف ترین برندهای تولید کننده تجهیزات وایرلس در دنیا کمپانی میکروتیک می باشد، که محصولاتی متنوع و با کیفیت بالا را تولید می کند. برند نام آشنای میکروتیک که ساخت کشور لیتوانی است که در کشور ما بسیار شناخته شده می باشد.

همان طور که گفته شد برند میکروتیک محصولات متنوعی را ارائه می کند. شما با جستجو در سایت مسترشبکه بزرگترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه در ایران علاوه بر مشخصات قیمت انواع رادیو میکروتیک را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن را خریداری نمایید.

رادیو وایرلس ها توسط یک روتر، اتصال به شبکه اینترنت را دریافت کرده و از طریق امواجی با طول موج کوتاه یا بلند به سمت مقصد ارسال می کنند.

برای این‌ که یک رادیو بی‌سیم را شناسایی کنید می‌بایست با مشخصات اصلی آن آشنا باشید. از مشخصه های اصلی یکو Radio Wireless می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· پردازنده، حافظه رم و حافظه فلش

· لایسنس

· عملکرد سیستم

· استاندارد و مشخصات شبکه بی سیم

·  Passive PoE

 به طور کلی دو نوع رادیو بی‌سیم وجود دارد :

رادیو وایرلس Indoor

رادیو وایرلس Outdoor

این دو زیر شاخه های این محصول  از لحاظ عملکرد و نوع کاملا مختلف هستند به نحوی که نوع کارایی بسیار متفاوتی نسب به هم دارند ،علاوه بر این مشخصات فنی و ظاهری گوناگون و مختلفی نیز دارند. به بیان دیگر رادیو میکروتیک indoor و رادیو میکروتیک outdoor دو نقطه مقابل هم هستند زیرا کمترین شباهتی در انتقال داده‌ها به واسطه این دو وجود دارد.

ارسال بسته با موج کوتاه به واسطه رادیو بی‌سیم outdoor صورت می‌گیرد و اگر در ارسال بسته ها از امواج بلند استفاده شود از رادیو بی‌سیم indoor بهره می بریم.

همانطور که گفته شد رادیوها انواع مختلفی دارند که جهت آشنایی هر چه بیشتر با آنان می توانید به سایت مسترشبکه مراجعه نمایید و کلیه اطلاعات مورد نیاز خود را از آن دریافت نمایید.

همچنین کارشناسان موجود در مسترشبکه می توانند کلیه سوالات شما را پاسخگو باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha