• شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99120906266
  • خبرنگار : 71132

قاضی زاده هاشمی خبر داد

شواهدی از کرونای جهش یافته "ایرانی" در کشور

شواهدی از کرونای جهش یافته "ایرانی" در کشور

نایب رئیس اول مجلس و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از شواهدی مبنی بر وجود کرونای جهش یافته ایرانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، با ابراز تأسف از وضعیت قرمز در استان خوزستان اظهار داشت: حجم ابتلائات در استان خوزستان بالا است و نزدیک به نیمی از فوتی‌ها برای این استان است. درحالی‌که اگر خوزستان کنترل می‌شد تعداد فوتی‌ها به ۴۰ نفر کاهش پیدا می‌کرد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از وجود کرونای جهش‌یافته در داخل کشور با عنوان «کرونای ایرانی» خبر داد و گفت: علاوه بر موتاسیون‌های (جهش ژنتیکی) آفریقایی و انگلیسی و کالیفرنیایی، باید کرونای جهش یافته ایرانی را هم اضافه کرد؛ البته هنوز کاملا تائید نشده ولی شواهدی از آن در قزوین و آن نواحی هست.

وی درباره تصمیم‌گیری در مورد نحوه سفرها در ایام تعطیلات نوروزی نیز اظهار داشت: در این جلسه، در خصوص موضوع مسافرت‌ها و محدودیت‌ها مباحثی مطرح شد که مسافرت چگونه باشد و کدام شهرها آزاد و کدام شهرها آزاد نباشند و کجاها تراکم وجود دارد و یا ندارد؟ که قرار شد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بر روی این موضوع کار کند.

قاضی‌زاده هاشمی بحث واکسیناسیون را از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بیان کرد و گفت: پرستاران باید در اولویت واکسیناسیون باشند. به‌خصوص بعضی از این پرستاران که باردار هستند بیشتر درخطرند و آن‌هایی که با بیماران کرونایی به‌طور مستقیم در ارتباط‌ هستند باید در اولویت باشند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: واکسن‌ها قسمت به قسمت وارد می‌شود و به همین ترتیب طبق دستورالعملی که ذکرشده واکسیناسیون انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۵:۴۴

آزمون دکتری ۱۵ اسفند به تعویق بندازید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۶:۴۶

به هر حال ما هم دل داریم باید یه کرونا واسه خودمون داشته باشیم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۲۱:۵۶

هههههههه ارههههه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۸:۲۲

اگر شرایط کشور شکننده می باشد باید سفر های نوروزی در کل کشور لغو شود در حالی که در شرایط فعلی مردم به راحتی بین شهر های مختلف تردد می کنند همچنین وضعیت داخل شهر ها نیز بسیار شلوغ می باشد تا وقتی دولت عزم جدی برای حل موضوع کرونا نداشته باشد و فقط حرف زده شود در این خصوص هیچ اتفاق خوبی در این زمینه روی نمی دهد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۱۹:۲۳

حالا رقابت شدیدی بین کرونای انگلیسی و نیویورکی و کرونای ایرانی درگرفته .! ببینید کدام کرونا قویتر است .! نکند کرونای ایرانی مقام اول را کسب کند.! ما که در اینگو نه مو ارد همیشه اول هستیم .!!!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۲۰:۰۱

ايا زنان باردار ميتونن واكسن كرونا بزنن؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۲۱:۲۰

پس چرا مدارس استان خوزستان را تعطیل نمی کنند

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۲۱:۳۱

آقای هاشمی بزرگوار به زنان باردار تزریق واکسن ممنوع هست کمی مطالعه بفرمائید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۲۱:۴۶

من ازدشمن گله ای ندارم.که هرچه بلابوداز‌اشنا بود.ازکرونای ایرانی گذرش بعیده.اگه دلال دستش توکارباشه خدا رحم کنه.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۲۲:۵۳

آقا زاده ها را واکسینه کنید به داده آقا زاده ها برسید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۹ ۲۳:۴۱

اینجوری نمیشد که فقط انگلیس و آمریکا جهش کرونا داشته باشند ما هم باید داشته باشیم. داشتن کرونای جهش یافته بومی حق مسلم ماست.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۱۳:۳۵

اولا باید معلوم بشه این آقا مدرک ویرولوژی رو از کدوم مرکز تحقیقاتی گرفته دوما مرجع اعلام این خبر حتما باید وزارت بهداشت باشه سوما این مجلس تا کی میخواد این جور بی قانونی ها رو ادامه بده چهارم...