• یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99121007002
  • خبرنگار : 71219

درد دل‌های همسر بازیگری که در بستر افتاده

درد دل‌های همسر بازیگری که در بستر افتاده

حال و وضع این روزهای محسن قاضی مرادی بسیار شبیه اصغر شاهوردی است؛ دو هنرمندی که هر دو در بستر بیماری افتاده‌اند و همسرانشان پرستاران بی‌منت آن‌ها شده‌اند.

مهوش وقاری و محسن قاضی مرادی از جمله زوج‌های هنری سینمای ایران هستند که سابقه بیش از 30 سال کار را در عرصه بازیگری دارند، اما محسن قاضی‌مرادی چند سالی است که خانه‌نشین شده و آنطور که همسرش می‌گوید، با شدت گرفتن بیماری پارکینسون عملاً در بستر افتاده و برای انجام همه کارهایش به یک نفر حتما نیاز دارد.

وقاری در گفت‌وگویی با ایسنا درباره حال و احوال این روزهای همسرش می‌گوید: حال محسن چندان خوب نیست و تقریباً در شرایط مشابهی با آقای شاهوردی است، منتها ایشان تصادف کردند و در بستر افتادند و محسن به علت پارکینسون به این وضع دچار شده و چون سن محسن هم بیشتر است شرایط سخت‌تری دارد. او تقریبا تمام مهارت‌های خود را از دست داده و نیاز به مراقبت و حضور دائمی یک نفر در کنار خود دارد و من ساعت های بسیاری را باید کنار او باشم و به خیلی از کارها و پیگیری‌ها نمی‌رسم. گاهی حتی فرصت نمی‌کنم جواب تلفن بدهم و آنقدر مشغول و درگیر می‌شوم که ناگهان می‌بینم ساعت به نیمه شب رسیده است.

وقتی از او می‌پرسم که چرا کسی را به عنوان پرستار برای همراهی نمی‌آورند؟ توضیح می‌دهد: حضور یک پرستار قطعاً هزینه زیادی دارد و با خرج و مخارجی که برای درمان و تهیه دارو باید بپردازم - بویژه در این شرایط اقتصادی - کار سخت می‌شود. البته الان منظورم این نیست که نیاز مالی دارم چون اخیرا جایی صحبتی داشتم و نمی‌دانم چرا اینطور برداشت شد که من به کمک مالی احتیاج دارم. البته خرج داروها و آنچه با شرایط بیماری و جسمی همسرم باید تهیه شود، گاهی خیلی بالاست و بعضی از آن‌ها حتی مشمول بیمه تکمیلی هم نمی‌شوند ولی با این حال بیش از هر چیز، به همراهی و درستی آدم‌ها نیاز است.

او در این باره اضافه می‌کند: من در جایی از دارویی نام برده بودم که پیدا نمی‌کردم و دیروز دیدم در اینستاگرام یک خانم که اصلا ایشان را نمی‌شناسم از اصفهان پیام داده و گفته بودند که تعدادی از آن را تقریبا نزدیک به همان قیمت اصلی برایم پیدا کردند و فرستادند. گرچه هنوز با ایشان تسویه نکرده‌ام  ولی محبتی که داشتند را قدردانم و این نوع همراهی را از برخی دیگر که ادعایی هم داشتند ندیدم، کسانی که مثلا خواستند همراهی کنند و من در رودربایستی قرار گرفتم و مجبور شدم برای یک دارو نزدیک به 30 برابر قیمت اصلی پول بدهم. وقتی این اتفاق‌ها می‌افتد فکر  می‌کنم از ماست که بر ماست. ما اول خودمان باید با هم مهربان باشیم و بعد از مسئولان انتظار داشته باشیم. 

وقاری درباره اینکه آیا از مسئولان مربوط، کسی پیگیر احوال آقای قاضی مرادی بوده است؟ می‌گوید: برخی دوستان مثلا از موسسه هنرمندان پیشکسوت لطف داشته‌ و گاهی همراهی کرده‌اند، اما ما عضو این موسسه نیستیم که درخواستی برای کمک و همراهی داشته باشیم و البته از خانه سینما هم همراهی جدی ندیدیم.

او درباره اینکه چطور عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت نیستند؟ ادامه می‌دهد: پیگیری‌هایی را در زمستان سال 1398 انجام داده بودیم و شنیدیم که باید حتما درجه هنری داشته باشیم. برای این درجه هنری هم باید رزومه‌ای را به وزارت ارشاد ارائه کنیم که با اوضاع کرونا و شرایطی که خودم دارم، دوندگی‌ها و پیگیری‌های این چنینی برای من واقعا وقت‌گیر و سخت است بویژه اینکه گفتند باید سی‌دی‌ کارهایمان را ارائه کنیم. اگر موسسه می‌تواند، این لطف و همراهی را کند تا من مجبور به پیگیری‌ و دوندگی نباشم. 

وی اضافه می‌کند: واقعیت این است که برای من هیچ وقت این مدارک و درجه‌ها مهم و معیار نبوده که دنبالش باشم، ولی الان متوجه شدم که شرایط طور دیگری است. همین عنوان "دکتر" که به صاحبان درجه یک هنری می‌دهند و برای خیلی‌ها به ژست تبدیل شده، برای ما هیچ‌گاه مهم نبوده ولی الان خیلی جدی ملاک شده و از دوستی شنیدم که بعضی کارها صرفا برای کسانی انجام می‌شود که این عنوان و درجه را داشته باشند. واقعا برایم سوال است که فرق محسن با آقا یا خانم ایکس که این درجه‌ها را دارند چیست؟! و مهم‌تر اینکه صحت و سقم مدارک لازم برای چنین درجه‌هایی چطور بررسی می‌شود؟ چون مثلا دوستی را می‌شناسم که به سختی مدرک تحصیلی خود را گرفته‌ ولی الان مدرک درجه یک هنری دارد. همه این‌ها را که می‌بینم برایم عجیب می‌شود که آیا من و محسن بعد از این همه سال سابقه باید دنبال سی‌دی بازی‌های خود باشیم تا برای گرفتن درجه هنری اقدام کنیم؟

این بازیگر که چند سالی است خودش هم در فیلم و سریالی بازی نداشته، درباره وضعیت بیمه‌ای خودش و همسرش هم می‌گوید: چند روز قبل از صندوق اعتباری هنر تماس گرفتند و پرسیدند که چرا از بیمه تکمیلی آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. من هم توضیح دادم که زیر نظر بیمه تکمیلی وزارت آموزش و پرورش هستیم ولی گفتند بیمه تکمیلی صندوق بهتر است. نمی‌دانم آیا واقعاً اینطور است یا نه، چون همین الان هزینه‌هایی را برای تهیه لوازمی می‌پردازم که خیلی گران است ولی بیمه پولی بابتش پرداخت نمی‌کند. 

مهوش وقاری که همانند خیلی از نقش‌هایش با آرامش و طمأنینه صحبت می‌کند، تاکید دارد که آنچه گفته برای طرح نیاز مالی نیست و شاید به همراهی بیشتر احتیاج داشته باشد، چرا که پرستاری و مراقبت مداوم و طولانی از بیماری که زخم بستر هم گرفته علاوه بر خستگی‌های جسمی، اثرات روحی هم دارد.

او که محبتش به همسرش کاملا در کلامش مشخص است، در پایان می‌گوید: هر روز که پانسمان محسن را بخاطر زخم‌هایش عوض می‌کنم انگار رگ‌های خودم را می‌کِشم و این شاید بیشترین چیزی باشد که برایم بسیار اذیت‌کننده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۱۴:۱۸

تو ایران همه دکتر هستند مگر خودشان نخواهند ،یک کشور همه دکتر ولی دریغ از سوادی در حد سیکل

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۱۵:۵۱

انشاءاله خدای متعال به ایشان شفا عنایت کنه برایشان صبر و سلامتی آرزومندم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۱۵

ای داد وبیداد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۷:۳۱

چقدر عالی بهار شیراز

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۲۰

چقدرغمگین شدم شماوهمسرتون زیباترین خاطرات زندگی من هستین خیلی دوستون داشتم ودارم خداکمکتون کنه.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۱۶:۲۸

مرحبا به چنین زوج .دوست مریزاد به این بانوی فداکار.که متاسفانه قدردانشان نیستیم.وامیدوارم کسی که کاری از دستش برمیاد انجام بده وبعدا به ای کاش و....نیفتیم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۱۸:۴۹

من فقط میتونم بگم هم خودتون وشوهرتون خیلی خوشم میاد.مسلط وراحت بازی میکردید.وآفرین بشما..تواین صحنه بازی کردی ومراقب شوهر.درودبرشما

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۲۱:۰۰

فائزه نه فایزه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۱۹:۲۵

CD هنری؟؟!!!! مگرموسسه، خانم مهوش وقاری وآقای محسن قاضی مرادی رونمیشناسن؟!! مگرتوی جشنواره هاازایشان قدردانی نشده!!؟؟ دیگه CD میخوان چکار؟! ماسالهاپای تلویزیون بودیم هنرمندیهای این زوج عزیزرودیدیم، مسوولای موسسه چطورندیدن؟! کجابودن این سالها؟! حتما پای تلویزیون یا توی جشنواره هاخوابشون برده!!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۱۹:۵۰

سرکارخانم وقاری، خداوندبه شماقدرت وتندرستی عنایت فرماید، وانشاالله درتمام شئونات زندگی موفق وسربلندباشیدوانشالله آقای قاضی مرادی سریعترحالشون خوب بشه وسالم وتندرست باشن، وامیدوارم مسئولین امربه این عزیزان پیشکسوت هنری عنایت داشته باشندتافردادرپیشگاه خداوندشر منده نشوند، یاحق

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۲۱:۱۵

خدا عمر بابرکت وتن سالم بهتون بده مرحبا به محبت ومعرفتتون خانم وقاری جان

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۲۱:۴۵

واقعا متاسفم برای شرایط به وجود آمده خدا سلامتی بده به همسرتون

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۰۰:۳۳

انشاالله خداقدرت دوباره درخشیدن رابرایتان مهیاسازدآفرین مرحبادست مریزاد ای پهلوان

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۰۰:۴۶

منم بانظرتون موافقم .دست حق یار هردوتاشون.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۲۰:۱۴

خدا شفا شان بده هنرمندان باارزش ما هستند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۶ ۱۱:۲۶

ببنید دوست عزیز اگه بخواهید به فکر روزهایی باشید که شاید هیچوقت فرا نرسن ، پس از همین الان خودتون رو به سختی و محنت انداخته‌ید . درسته که آینده فرا میرسه ولی هیشکی از آینده خبر نداره و به‌خاطر آینده‌یی که ممکنه وجود نداشته باشه روزهایی که الان میتونید به خوبی و خوشی بگذرونید و ازشون خاطرات خوب درست کنید رو از دست ندید. در ضمن علم پزشکی اینقده با سرعت پیشرفت میکنه که هر روز نسبت به دیروز اتفاقات بهتری میفته و شما هم باید ضمن حفظ روحیه خودتون دستورات پزشکی رو به‌طور کامل زعایت کنید و بقیه‌شو به خدا بسپارید.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۲۰:۲۳

مادر من هم پارکیسون داره.... یعنی منم باید منتظر این روزهای سخت باشم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۲۰:۴۰

سلام عزیزم. انشاءالله هر چ از خداوند میخای خدابهت بده دخترم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۲۰:۴۲

سلام.... درود فراوان بر شما که اینقدر صبورین.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۲۱:۲۳

خدا انشالله شفای عاجل بده به قاضی مرادی. وبه همسرش توان مالی زیاد و تندرستی. وبه رئیس صداوسیما غیرت بده که بازیگرا وقتی پیر میشن نیاز به حمایت دارن یه تکونی به خودتون بدید آقای رئیس صداوسیما؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۲۲:۰۷

خدا بهشون سلامتی بده، زوج با اخلاق هنرمند که سالهاست در کنار هم با عشق و محبت زندگی سالمی دارند مثلا سلبریتی‌های دوزاری سگ و گربه باز یاد بگیرند هنرمند بودن مسئولیت اجتماعی دارد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۲۲:۴۰

انشاا..اقای مرادی خوب بشه همگی دعا کنیم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۰۰:۱۱

من عاشق خودتون و بازی هاتون هستم،وبا برنامه های شما و همسرتون خاطرات زیادی دارم،انشالله مشکلتون حل بشه،وخودتون و همسرتون سالم وسلامت باشید.امیدوارم هر چه زودتر مشکلتون حل بشه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۰۰:۴۲

سلام و خداقوت و خسته نباشید خانم وقاری .خدا شفای عاجل عنایت کنند به اقای مرادی.من عاشق هردوتاتونم .زمانی مادهه شصتی ها تا فیلمهای شمارو نمیدیدیم خابمون نمیبرد .انشالله پاینده و برقرار باشید درکنار هم والبته سالم و سلامت

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۰۰:۴۸

انشالله زخم ایشون هم خوب میشه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۰۰:۵۸

خدا شفا بده یا هم که راحتش کنه بره

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۰۴:۱۸

باسلام و خداقوت برشمابانوی فداکار . امان از پارتی بازیهای روزگار .

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۰۶:۱۳

اینجا ایرانه!!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۰۸:۰۸

برا این هنرمند عزیز آرزوی سلامتی دارم ،،واقعا اگه تهران بودم به عیادت آقای قاضی نوری میرفتم،،،خدا اجر همسر گرامی شون بده که مانند پروانه دور همسرشان می چرخند،زخم بستر خیلی سخته متأسفانه برادر خود من هم بخاطر بیماری چند سالی درگیر هستند،،،و حال خانم وقاری را درک میکنم انشاءالله خدا همه مریض ها شفا خیر دهد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۰۹:۴۲

در چنین شرایطی که احساس تعهد و پایبندی همسران نسبت به همدیگر در حداقل ممکن قرار دارد و متاسفانه در بین هنرمندان جامعه که الگوی بارز برای جوانان ما هستند باب شده این مساله بسیار ارزشمند است که خانم وقاری در نهایت متانت و وقار همیشگی خودشون تمام زندگی خودشون رو وقف پرستاری از همسر نازنینشون می کنند خدا قوت بانوی هنرمند ایران زمین شما به معنای وافعی هنرمندید و باعث افتخار همه ما... خیلی عزیزید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۰:۴۸

ان شاءالله خدا شفای عاجل بده . خدا همه همسران دلسوز و نمونه رو حفظ کنه .

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۰:۵۷

بانوانی مثل شماکم هستند خدا بهتون توانایی بده

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۱:۵۸

آقای قاضی مرادی و خانم وقاری از زوج های هنری خوب کشورمون هستن.و حیف و صد حیف که آقای قاضی مرادی در بستر هستن.باید به خانم وقاری احسنت گفت که چند ساله دارن از همسرشون مراقبت میکنن چیزی که دیگه تو این زمونه نایابه.الهی که خداوند شفای عاجل بده به آقای مرادی

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۳:۲۳

خدا قوت خانم وقاری توی این دوره زمونه مثل شما کم ونایاب هستن ان شاءالله که توی زندگیت خیر ببینی وعاقبتت بخیر بشی دستمریزاد احسنت

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۳:۲۹

دوستان عزیز،ازاین جورافرادتوجامعه زیاداست،منتهاچون اقامحسن وخانم ایشان معروف هستند،مرتب مطلب براشون چاپ میشه...به فکرافرادی باشین که جزخداکسی روندارن...خیلی زیادن.به هم کمک کنیم تاازاین شرایط بدبیرون بیاییم.به خداثوابش رومیبینیم.برای کی جمع کنیم؟اخرش سر خاکت هم نمیان.حداقل به افرادی که کمک کردیم یه فاتحه شب جمعه بفرستن......به هم کمک کنیم...شرایط خیلی سخته عزیزان.شب عیده...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۷:۴۳

به هر حال اینا دو زوج هنر مند الگو بودن نه مثل بعضی سلبریتیهای سبک سر که ازدواجشون یک سال هم طول نمیکشه این دو عزیز خیلی محبوب هستن وما با فیلماشون خاطره داریم ماندگار هستن همیشه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۷:۰۴

خدایا! خودت رحم کن و به همه بیماران عالم، شفای عاجل عنایت بفرما! خدایا! هیچکس را محتاج مرد و نامرد نکن. عاقبت بخیر باشی خانم وقاری عزیز!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۹:۰۲

خداخودش شفای خیربهشون بده وب خانم وقاری هم قدرت وتوان.ماهم براشون دعامیکنیم.تعجب میکنم ک ازشمادوهنرمندبنام کشورسی دی خواستن.ماایرانیاهمه سی دی هستیم براشماهنرمندنازنین.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۹:۲۳

خداوند به آقای قاضی مرادی و همه بیماران شفا بده و به خانم وقاری سلامتی، احسنت بر شما خانم وقاری، خدا حلال مشکلات هست، توکل بر خدا...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۲۱:۵۷

خدا شفاش بده واقعا ناراحت شدم که حال ایشون وخیم تر شده قدر هنرمندان کشورمان رو بدونیم و در این شرایط سخت اونها رو تنها نگذاریم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۶ ۰۸:۴۲

با سلام می دانم هر چه بگویم آقای قاضی مرادی زنده نخواهند شد و افسوس که اعجوبه خاطراتم را این چنین در بستر و در این حالات شکسته دیدم انشاالله خدا رحمتشون کنه و در خانه ابدی در آرامش باشند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۶ ۱۴:۰۰

بسیار این زوج دوست داشتنی و محترم هنرمندانه بازی میکنند. نقشهای ماندگار. مسلط و طبیعی! روح این بزرگوار شاد و خدا رحمتشون کند. خداوند همسر گرامیشان را حفظ کند و به ایشان صبر دهد.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۶ ۲۳:۵۰

خداوند به شما که اینقدر با وفا هستید زندگی راحتی ببخشد که خدا به دل آدمها میدهد ما از زحمات شما و همسرتان سپاس گذاریم