• یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99121007268
  • منبع : نمایندگی کردستان

استاندار کردستان:

مرز سیرانبند بانە در آیندە نزدیک بە روی مسافران بازگشایی می‌شود

مرز سیرانبند بانە در آیندە نزدیک بە روی مسافران بازگشایی می‌شود

ایسنا/کردستان استاندار کردستان و معاون وزیر داخلە اقلیم کردستان بر سر بازگشایی مرز سیرانبند بە روی مسافران و رسمی شدن این مرز تا اوایل سال آیندە بە توافق رسیدند.

 بهمن مرادنیا بعد از استقبال رسمی از سرلشکر چتو صالح معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق و هیاتی متشکل از مسئولان مرتبط‌ حوزه مرز در شهر بانه و در نشست مشترک خبری اظهار کرد: از طرف ایران مشکلی در خصوص رسمی شدن مرز سیرانبند و گشودن مرز به روی مسافران وجود ندارد، اما اقلیم کردستان عراق برای آماده شدن برخی زیرساخت ها نیاز به زمانی حدودا یک ماهه دارد و امیدواریم در زمانی کمتر از یکماه این امر عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون برای مبادلات تجاری و بازرگانی در این مرز مشکلی وجود ندارد و کارها طبق روال سابق در جریان است، افزود: رسمی شدن مرز سیرانبند مورد تایید دولت مرکزی در هر دو کشور قرار گرفته و برای تردد مسافر رفع برخی نواقص ضرورت دارد کە تا یکماهە آیندە این نواقص رفع خواهد شد.

مرادنیا با بیان اینکە تجارت و مبادلات مرزی میان مردم دو سوی مرز دارای سابقە طولانی است، گفت: هم اکنون ۲۳۰ میلیون دلار مبادلات تجاری از مرز سیرانبند انجام می شود و این مقدار می تواند بە طور چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

استاندار کردستان اضافه کرد: هدف ما از رسمی کردن مرز سیرانبند بانه افزایش تجارت و مبادلات مرزی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق است.

چتو صالح معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق نیز در این نشست ضمن قدردانی از استقبال گرم مسئولان استان کردستان و کنسولگری ایران در سلیمانیه گفت: تفاهمات انجام گرفته در خصوص رسمی شدن مرز سیرانبند را قبول داریم و برای رسمی شدن آن مقدمات لازم را فراهم خواهیم کرد.

وی افزود: دو طرف از زیرساخت ها و امکانات مرز بازدید کردیم و قرار شد تا یکماه آینده نواقص را برطرف و مرز سیرانبند رسما به روی مسافران بازگشایی شود.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha