• یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99121007336
  • منبع : شهرداری تهران

در جلسه کمیسیون ماده پنج صورت گرفت: 

تصویب طرح اصلاحی محله مینابی در منطقه۱۵

تصویب طرح اصلاحی محله مینابی در منطقه۱۵

طرح اصلاحی موضعی محله مینابی(منطقه ۱۵) با اولویت تأمین نیازمندی های خدماتی و مسکونی با حضور اعضای کمیسیون ماده پنج شهر تهران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بیست و یکمین جلسه سال جاری کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد.
رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران در این باره گفت: محله مینابی در ناحیه یک منطقه ۱۵ شهرداری تهران واقع شده است؛ این محله ۷۶ هکتاری با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر در شمال بزرگراه بعثت و غرب بزرگراه امام علی (ع) قرار دارد. 
وی افزود: در دهه هشتاد قرار بود بزرگراه امام علی (ع) از این محله عبور کند و بر این مبنا تملک هایی صورت گرفته بود، پس از تغییر مسیر بزرگراه، این تملک ها متوقف نشده و ادامه پیدا کرد، این موضوع باعث شکل گیری املاک فاقد بنا و رها شده و نابسامانی های کالبدی و اجتماعی شد، به طوری که نارضایتی مردم را به همراه داشته و لازم به تعیین و تکلیف وضع موجود بود.
اشراقی با اشاره به کمبود قابل ملاحظه کاربری های درمانی، آموزشی، پارکینگ و فضای سبز در این محله گفت: قطعات مســکونی مینابی در پهنــه های مغایر با سکونت واقع شده و امــکان بهره برداری از حقوق مالکانه در آن ها وجود نداشت و نیاز به بازنگری بود.
وی افزود: بازنگری طرح محله مینابی در جلسات متعدد کارگروه فنی به بحث و بررسی گذاشته شد و نهایتاً طرح اصلاحی در بیست و یکمین جلسه سال جاری کمیسیون ماده پنج مطرح شد، بر این اساس با هدف تأمین نیازمندی های خدماتی محله و امکان بهره برداری از حقوق مالکانه، با کاربری های خدماتی و مسکونی پیشنهادی در این طرح موافقت شد.
 رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران اضافه کرد: همچنین در این جلسه طرح ویژه سه بعدی محله نارمک به وسعت ۵۰۰ هکتار واقع در مناطق ۴ و ۸ مورد رسیدگی قرار گرفت و با پیشنهاد کارگروه فنی مبنی بر ارائه ضابطه ویژه در زیر پهنه R۲۳۱ (بافت های  مسکونی ارزشمند معاصر) محله موافقت شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در  ادامه جلسه، طرح ساماندهی اراضی دره حسنک در محدوده  مابین بزرگراه های یادگار امام(ره) و آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) به وسعت ۱۴۳ هکتار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با پیشنهاد کارگروه فنی مبنی بر انتزاع ۴۷ هکتار از طرح و اقدام برابر ضوابط و مقررات طرح تفصیلی و تهیه طرح یکپارچه در ۹۶ هکتار باقیمانده به همراه تعدیل بارگذاری و ارسال به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران موافقت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha