• یکشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99121007381
  • خبرنگار : 71145

توضیح واشنگتن درباره عدم مجازات ولیعهد سعودی

توضیح واشنگتن درباره عدم مجازات ولیعهد سعودی

کاخ سفید امتناع آمریکا از اعمال تحریم‌ها علیه ولیعهد سعودی در پرونده جمال خاشقجی را توجیه کرد.

به گزارش ایسنا، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان در پاسخ به عدم اعمال تحریم‌ یا مجازات‌هایی علیه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که در گزارش سازمان اطلاعات ملی آمریکا به مقصر بودن او اشاره شده است، گفت: چه در طول تاریخ و چه در برهه جدید دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه از اعمال تحریم‌ها علیه رهبران دولت‌های خارجی که با ما روابط دیپلماتیک دارند و حتی دولت‌هایی که روابط دیپلماتیک با ما ندارند، امتناع ورزیده‌اند.

او ادامه داد: به نظرم راه‌های کارآمدتر و موثرتری برای منع تکرار این اتفاقات در آینده وجود دارند و نیز زمینه برای همکاری با سعودی‌ها در حوزه‌هایی که اتفاق نظر وجود دارد و منافع ملی آمریکا تامین می‌شوند، فراهم است و این همان چهره دیپلماسی است.

پیشتر یک مقام کاخ سفید از اهمیت اعلام تصمیمات کلی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره عربستان کاسته و گفته بود، دولت بایدن تدابیر بزرگتر و بیشتری لحاظ نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۰۳:۴۵

با اینکار گاو شیرده، همان گاو شیرده باقی خواهد ماند و حتی می‌توانند بیشتر از این گاو شیر بدوشند چرا که بهانه ای در دست دارند که گاو لگد نزند.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۸:۱۴

دقیقا

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۴:۳۸

نه این تفسیر دیگری از دیپلماسیه.آنچه که شما بخواهید.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۶:۱۵

میشه گفت که آدمهای دولت جدید امریکا تازه اومدن یاد بگیرن که چطوری با کشورهای دیگه حرف بزنن و از طرفی هم هنوز درگیر مشکلات گذشته خودشون هستن و بهتره از چین یاد بگیرن که چطوری فقر و بی پولی رو توی کشورشون ریشه کن کردن

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۷:۳۴

این گاودرمالکیت امریکاهست هرموقع بخواهدمیزندش هرگاه بخواهدیونجه میدهدبدین شکل افصاردست خودشان است برای چه اینقدرخبرسازی میکنندوهیچ اقدامی هم صورت نمیگیرد تمام دولت های خودفروخته عرب همین هستندوبعضی هاشان مسیرخودشان راپیداکردندبه امیدروزی که ملتهایشان رهبرخوبی پیداکنندوعلیه دولت های دست نشانده دست به اقدامی بزنند

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۲۳:۲۰

گاو های شیرده گاوهای خوبی اند که خداوند برای انتفاع بشر خلق کرده. مثل گاوهای عربستانی که از هر لحاظ شیراتر وخوبند.امریکا به هر قیمتی خریدار این نوع گاوها است.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۰۰:۰۵

ولی عهد عربستان پسر خونده آمریکا شده پس دیگه خون خاشقجی کیلو چنده خون مردم یمن هم همینطور کلا به مردم دنیا ربطی نداره پسر شاه عربستان هر کار دلش بخواد بکنه پول عشق است ...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۰۶:۲۴

این ها را بی خی خی. از گاو برجامی بگوئید که هیچ شیری نداشت.... البته ظاهرا هنوز بعضی ها منتظر گلابی هاش هستند.... خه خه خه خه خه.....