• دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99121107548
  • خبرنگار : 71477

درگیری پلیس و معترضان تایلند در نزدیکی یک پایگاه نظامی تحت کنترل پادشاه

درگیری پلیس و معترضان تایلند در نزدیکی یک پایگاه نظامی تحت کنترل پادشاه

پلیس تایلند علیه معترضانی که روز یکشنبه در نزدیکی یک پایگاه نظامی در بانکوک راهپیمایی می‌کردند و از پادشاه می‌خواستند تا فرماندهی مستقیم این واحد ارتش را که در آنجا مستقر بود، واگذار کند، متوسل به شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از آب پر فشار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان به طرف نیروهای پلیس بطری پرتاب کردند و مستقیما به طرف محوطه حصار کشیده شده کانتینرها و سیم‌های خاردار قرار گرفته در ورودی پایگاه "هنگ یکم پیاده‌نظام" در بانکوک حرکت کردند. این پایگاه یکی از چندین واحد ارتش است که دولت پرایوت چان-اوچا، نخست وزیر تایلند در سال ۲۰۱۹ میلادی کنترل آن را به پادشاه ماها واجیرالونگکورن منتقل کرد.

جنبش سیاسی تایلند تحت رهبری جوانان سال گذشته قیام کرد و خواستار برکناری نخست وزیر این کشور شد و با درخواست اصلاح سیستم پادشاهی، تابوها را شکست.

معترضان تایلندی همچنین حمایت خود را از اعتراضات ضد کودتا در میانمار نشان دادند؛ میانماری که از اول فوریه به دنبال کودتای ارتش و بازداشت آنگ سان سوچی، رهبر منتخب این کشور دچار آشوب و ناآرامی شده است.

"چوکیات سانگ‌وونگ"، یکی از رهبران معترضان تایلند گفت: استقبال پرایوت چان-اوچا از سفر یکی از مقامات دولت نظامی میانمار به تایلند در اوایل هفته جاری همچنین نشان داد که او از این دیکتاتور در میانمار حمایت می‌کند.      

وی افزود: این اقدام از نظر مردم میانمار خوب نبود و به همین خاطر آنها در اینجا به ما پیوسته‌اند.

انتقاد علنی از پادشاه در تایلند غیرقانونی محسوب می‌شود و تحت قوانین سفت و سخت این کشور توهین به پادشاهی می‌تواند مجازاتی تا ۱۵ سال حبس به همراه داشته باشد.

این در حالی است که از زمان آغاز این اعتراضات کاخ سلطنتی تایلند هیچ اظهارنظری نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha