• دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99121107683
  • خبرنگار : 71129

فعالان هنگ کنگی شعار ضد چین سردادند

فعالان هنگ کنگی شعار ضد چین سردادند

حدود ۱۰۰۰ تن از معترضان هنگ کنگی در مقابل دادگاهی در این دولتشهر امروز (دوشنبه) تجمع کرده و علیه مقام‌های این منطقه و دولت چین شعار سردادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه امروز برای رسیدگی به پرونده ۴۷ فعال حامی دموکراسی است که روز یکشنبه به اتهام خرابکاری و نقض قانون جدید امنیت ملی در هنگ کنگ، وضع شده از سوی دولت چین، بازداشت شده‌اند.

تدابیر امنیتی در محوطه دادگاه و خیابان‌های اطراف آن کم است با این حال بیش از ۱۰۰ مامور پلیس در مقابل این دادگاه مستقر شده‌اند.

فعالان حامی دموکراسی به سازماندهی و شرکت در یک انتخابات درون حزبی غیر رسمی در ژوئیه سال گذشته میلادی با هدف انتخاب قوی‌ترین کاندیداها به منظور شرکت در انتخابات پارلمانی هنگ کنگ متهم شده‌اند؛ انتخاباتی که دولت هنگ کنگ به دلیل شیوع پاندمی کرونا آن را به تاخیر انداخت.

مقام‌های هنگ کنگ گفته‌اند، این انتخابات درون حزبی غیررسمی بخشی از طرح توطئه برای براندازی دولت هنگ کنگ بوده است.

هربرت چو ۵۷ ساله یکی از معترضان گفت: این اقدام یک دستگیری مضحک در تاریخ هنگ کنگ است. اما من به احیای قضاوت و عدالت در سیستم قضایی منطقه ایمان دارم. این آخرین خط دفاعی ماست.

بسیاری از معترضان با لباس سیاه، رنگ مرتبط با اعتراضات ضد دولتی در ۲۰۱۹ در مقابل دادگاه حضور داشتند و برخی هم شعار "آزادی هنگ کنگ، انقلاب زمان ما" و "مبارزه برای آزادی، ایستادگی برای هنگ کنگ" سر می‌دادند.

سایرین نیز سه انگشت خود را به نشانه نماد اعتراضات علیه حکومت خونتا در میانمار بالا گرفته بودند.

یکسری از تجمع کنندگان نیز بنرهای بزرگ زردرنگی را در دست داشتند که رویشان "تمامی زندانیان سیاسی را همین حالا آزاد کنید" نوشته شده بود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز خواستار آزادی سریع این افراد شده و در توئیتی نوشت: شرکت در تجمعات سیاسی و آزادی بیان را نباید جرم پنداشت. آمریکا در کنار مردم هنگ‌کنگ است.

در جریان یورش روز یکشنبه پلیس، ۳۹ مرد و هشت زن بین ۲۳ تا ۶۴ سال، بازداشت شدند.

در همین حال، جاناتان ویلیامز، دیپلمات انگلیس در کنسولگری انگلیس در هنگ کنگ گفت: مشخص است که استفاده از قانون جدید امنیت ملی فراتر از آن چیزی است که مقام‌ها در این دولتشهر و چین وعده آن را داده بودند.

وی افزود: دولت لندن به سیستم قضایی مستقل ایمان کامل دارد که بدون فشار سیاسی، منصفانه و بی طرفانه با متهمان برخورد کند.

روز یکشنبه نیز دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس نیز اتهامات مطرح شده علیه این افراد را به شدت نگران کننده خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha