• دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99121107974
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل بنیاد شهید استان:

کرمانشاه 2900 بانوی شهیده و جانباز دارد

کرمانشاه 2900 بانوی شهیده و جانباز دارد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: دیار قهرمان پرور کرمانشاه 2900 بانوی شهیده و جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

حجت الاسلام هادی عسگری امروز(یازدهم اسفند) در یادواره "لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز" با اشاره به حضور فعال زنان کرمانشاهی در صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب، اظهار کرد: استان کرمانشاه 1100 زن شهیده و 1800 بانوی جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

عسگری از زنان شهیده و جانباز به عنوان قهرمانان ملی یاد کرد و افزود: این زنان در اوج جوانی جانشان را در دفاع از کیان ایران اسلامی در طبق اخلاص گذاشته و از این حیث شایسته تقدیر هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به نقش پررنگ زنان استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس گفت: زنان این استان در جریان هشت سال دفاع مقدس نه فقط خانه و کاشانه خود را ترک نکردند، بلکه دوشادوش مردانشان در مقابل دشمنان ایستادند و در عین حال که خودشان در جبهه ها و در بخش های پشتیبانی حاضر شدند، مردان و پسرانشان را راهی جبهه ها کرده و اجازه ندادند دشمنان به اهداف شوم خود برای ضربه زدن به نظام دست پیدا کنند.

عسگری تصریح کرد: زنان در طول سالهای دفاع مقدس فقط با در خانه ماندن برای تربیت فرزندانشان تلاش نکردند، بلکه با تمام وجود و در عمل نشان دادند در حراست از کیان ایران اسلامی از جان خود و عزیزانشان مایه می گذارند.

وی اضافه کرد: آن مادر شهیدی که یک، دو ، سه و حتی چهار فرزند خود را راهی جبهه‌ها کرده و یا دیگری که همسر خود را در عنفوان جوانی برای حضور در جبهه  بدرقه کرده  شایسته تکریم و بزرگداشت است.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هویت واقعی خود پی بردند، گفت: اگرچه زنان در سالهای قبل از انقلاب هم در کوچه و بازار  و در فعالیت های اجتماعی حضور داشتند، اما در سالهای پس از پیروزی انقلاب این نقش پررنگ تر از گذشته شده و آنها به هویت و جایگاه واقعی خود دست پیدا کرده اند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه زن در دین اسلام، گفت:  امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانات خود زنان را انسان ساز دانسته‌اند که  این دیدگاه ایشان نشان از جایگاه والا و وارسته زنان دارد.

عسگری در ادامه اشاره‌ای هم به فراهم بودن بستر برای انجام کارهای خوب در جامعه داشت و گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی فضا برای انجام کارهای خوب فراهم شده و کسی بخاطر مسلمان بودن و اجرای فرامین اسلامی محاکمه و بازخواست نمی شود و همه اینها در حالیست که مسلمانان در طول تاریخ به خاطر مسلمان بودن سختگی ها و مشقت‌های زیادی را تحمل کرده‌اند.

 در این این یادواره  از تعدادی از زنان جانباز کرمانشاهی تجلیل شد.

 انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha