• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99121208465
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان:

بستر استفاده از نسخه الکترونیک فراهم نیست/ زمان برای اجرای این طرح مناسب نبود

بستر استفاده از نسخه الکترونیک فراهم نیست/ زمان برای اجرای این طرح مناسب نبود

ایسنا/همدان رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: در حال حاضر زمان مناسبی برای اجرای طرح نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی نبود، چراکه هنوز بسترها مهیا نشده و این مسئله باعث افزایش هزینه‌های بیمار می‌شود.

دکتر علیرضا مدرکیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه استفاده از نسخه الکترونیک نیاز به بستر دارد اما این طرح قبل از ایجاد بستر مناسب، به مرحله اجرا درآمده است، تصریح کرد: افرادی که به مطب پزشک مراجعه کنند و دفترچه بیمه خود را همراه نداشته باشند، ممکن است مجبور شوند هزینه ویزیت و به تبع آن، هزینه دارو و آزمایش را به صورت آزاد پرداخت کنند چراکه طرح نسخه الکترونیک ایراداتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های بیمه‌گر مانند تأمین اجتماعی و خدمات درمانی دو سامانه جدا برای نسخه نویسی دارند که باعث سختی کار پزشکان می‌شود، از طرفی سامانه‌ها ایراداتی دارند و ممکن است در دسترس نباشند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه همین مسئله باعث شلوغی و ماندگاری بیشتر بیماران در مطب‌ها شده است، ادامه داد: در حال حاضر که همه با کروناویروس درگیر هستند، زمان مناسبی برای اجرای طرح نسخه الکترونیک نبود.

وی در رابطه با اینکه ممکن است برخی پزشکان تمایلی به همکاری با سازمان‌های بیمه‌گر نداشته باشند، بیان کرد: در این صورت چون دفترچه کاغذی وجود ندارد، بیمار باید هزینه‌های پاراکلینیکی، آزمایشگاه و دارو را به صورت آزاد پرداخت کند.

مدرکیان ادامه داد: قرار بر این بود که در آزمایشگاه و داروخانه نسخه‌های آزاد به نسخه‌های بیمه‌دار تبدیل شوند، اما آن‌ هم خیلی موفق نبوده است، چراکه همه تمایل به همکاری با این سازمان‌ها ندارند، بنابراین مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد، استانی نیست و باید از طریق سازمان‌های بیمه‌گر در سطح کشور حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha