• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99121208520
  • خبرنگار : 71610

ائتلاف الفتح: نیروهای آمریکا باید از عراق خارج شوند/ آمریکا هیچگاه تغییر نمی کند

ائتلاف الفتح: نیروهای آمریکا باید از عراق خارج شوند/ آمریکا هیچگاه تغییر نمی کند

ائتلاف الفتح عراق در بیانیه‌ای خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق را تنها راه برای حفاظت از جان نیروهای حشد شعبی خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، ائتلاف الفتح عراق در بیانیه‌ای درباره حمله بامداد جمعه جنگنده‌های آمریکا به نوار مرزی عراق و سوریه نوشت: نیروهای حشد شعبی در نوار مرزی مشترک با سوریه مورد تجاوز نیروهای آمریکا قرار گرفتند.

در این بیانیه آمده است: تجاوز آمریکا به مرزهای سوریه و عراق جنایتی است که نشان می‌دهد نیروهای آمریکا هیچگاه تغییر نخواهند کرد.

ائتلاف الفتح عراق در ادامه تأکید کرد: دولت عراق باید تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از نیروهای حشد شعبی در مقابل چنین جنایت‌هایی را اتخاذ کند. ما برای حفاظت از جان نیروهای حشد شعبی گزینه‌ای جز خروج نیروهای ائتلاف ضد داعش از عراق نداریم.

در ادامه بیانیه ائتلاف الفتح عراق همچنین تأکید شده است: نیروهای ائتلاف آمریکا مأموریتشان را از مقابله با تروریسم به هدف قرار دادن حشد شعبی تغییر داده‌اند و این نخستین جنایت آنها نیست. تحقیقات درباره حملات اخیر به اربیل و منطقه سبز بغداد هنوز تکمیل نشده است.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) جمعه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور حملاتی را علیه مقرهایی در شرق سوریه در واکنش به حملات اخیر علیه نظامیان آمریکایی در عراق انجام داد.

در مقابل حشد شعبی در بیانیه‌ای با افشای دروغ های آمریکا درباره این حمله نوشت: به دلیل حساسیت این موضوع و پیامدهای آن برای حاکمیت، امنیت و ثبات عراق، حشد شعبی تا تکمیل روایت در این باره منتظر ماند و باید اعلام کنیم که نیروهای ما بر خلاف آنچه آمریکایی‌ها گفته‌اند در عمق خاک سوریه حضور نداشته‌اند.

این گروه در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: جنگجویان ما برای حفاظت از عراق در مقابل تروریسم در منطقه نوار مرزی حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha