• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99121208615
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک کارشناس مسائل آمریکا:

تمرکز ترامپ پیروزی در انتخابات کنگره است

تمرکز ترامپ پیروزی در انتخابات کنگره است

ایسنا/اصفهان یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: ترامپ و مشاورانش فعلاً تمرکز اصلی خود را روی انتخابات ۲۰۲۲ گذاشته‌اند، چرا که اگر بتوانند یک یا هر دو مجلس کنگره را به دست بیاورند؛ پیروزی آنان در انتخابات سال ۲۰۲۴ خیلی راحت‌تر خواهد بود.

امیر ابوالفتح پور در گفت‌وگو با ایسنا درباره سخنان ترامپ در جمع محافظه‌کاران حزب جمهوریخواه، اظهار کرد: روسای جمهور آمریکا بعد از رفتن از کاخ سفید از نقش و نفوذ فراوانی برخوردار هستند و سخنرانی‌های متعددی را انجام می‌دهند و برخی از این روسای جمهور مانند اوباما و بیل کلینتون بابت این سخنرانی‌ها ده‌ها میلیون دلار دستمزد دریافت کرده‌اند.

وی افزود: برخی از تشکل‌ها و تجمع‌ها در آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است و در شکل‌دهی به افکار عمومی نقش مهمی دارد که یکی از این گردهمایی‌ها، نشست "سیپک" یا کمیته اقدام سیاسی محافظه‌کاری است که قدرتمندترین تشکل محافظه‌کاران آمریکا است و سخنرانی در این گردهمایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

این کارشناس مسائل آمریکا، گفت: در حال حاضر دو رئیس‌جمهور جمهوریخواه که در قید حیات هستند جرج بوش و دونالد ترامپ هستند که هر کدام از این افراد نقش و نفوذ زیادی در حزب جمهوریخواه دارند. بنابراین دونالد ترامپ بعد از یک وقفه ۴۰ روزه که از کاخ سفید بیرون آمده، حرکت هوشمندانه‌ای را انجام داده است.

ترامپ حزب سومی تشکیل نمی‌دهد

ابوالفتح پور با بیان اینکه سخنرانی ترامپ چند نکته مهم را در بر می‌گرفت، تصریح کرد: ترامپ به شدیدترین وجه ممکن به رئیس جمهور کنونی آمریکا حمله کرد و سیاست‌های بایدن را صراحتاً زیر سؤال برد. معمولاً مرسوم نیست که روسای جمهور آمریکا وقتی کنار بروند به رئیس‌جمهور مستقر حمله کنند، اما این سنت از چند سال پیش کنار گذاشته شده است.

وی ادامه داد: ترامپ در این سخنرانی درباره این شایعه که قصد دارد یک حزب جدید خارج از حزب جمهوریخواه تاسیس کند صحبت کرد و به صراحت اعلام کرد که قصد چنین کاری را ندارد و تأکید کرد که ما یک حزب بیشتر نداریم و با آن پیروز خواهیم شد که پیامی برای حفظ وحدت در حزب جمهوریخواه بود، این اشاره ترامپ خبر خوبی برای محافظه‌کاران و خبر بدی برای لیبرال‌ها و دموکرات‌ها بود.

این کارشناس مسائل آمریکا، گفت: ترامپ در این سخنرانی هیچ صحبتی در مورد کاندیدا شدن خود در انتخابات سال ۲۰۲۴ نکرد و تلویحاً به گونه‌ای صحبت کرد که این حدس را تقویت می‌کند که در انتخابات بعدی ریاست جمهوری شرکت می‌کند. گمانه‌زنی می‌شد که ترامپ در این سخنرانی رسماً کاندیدا شدن خود را اعلام کند، اما این کار را نکرد که اقدام هوشمندانه‌ای بود تا از هم‌اکنون خود را سیبل قرار ندهد.

ابوالفتح پور گفت: مشخص شد که ترامپ و مشاورانش فعلاً تمرکز اصلی خود را روی انتخابات ۲۰۲۲ گذاشته‌اند، چراکه اگر بتوانند یک یا هر دو مجلس کنگره را به دست بیاورند پیروزی آنان در انتخابات سال ۲۰۲۴ خیلی راحت‌تر خواهد بود.

حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری قطعی نیست

وی گفت: شخصیت ترامپ قابل پیش‌بینی و حضور او در انتخابات ۴ سال دیگر قطعی نیست و تا حد زیادی بستگی به پرونده‌هایی دارد که به تدریج در حال باز شدن علیه او هستند، البته در دادگاه سنا تبرئه شد، اما ماجرای پرونده مالیاتی او می‌تواند برای ترامپ دردسرساز شود که در حال بررسی در دادستانی نیویورک است و ممکن است منجر به طرح دعوا با اتهام‌های فرار مالیاتی و پولشویی علیه ترامپ شود.

این کارشناس مسائل آمریکا، خاطرنشان کرد: معتقدم ترامپ برای اعلام حضور در انتخابات ریاست جمهوری تعلل خواهد کرد و اعلام تصمیم خود را به تعویق خواهد انداخت. البته اگر در انتخابات هم شرکت کند مشخص نیست که به طور قطعی پیروز شود.

ابوالفتح پور درباره رونمایی از مجسمه طلایی دونالد ترامپ در گردهمایی محافظه‌کاران، گفت: این مجسمه به طور سفارشی در مکزیک ساخته شده است. ترامپ شخصیت ویژه‌ای دارد که از یک طرف دشمنان بسیار زیادی دارد که او را به جرائم مختلفی متهم می‌کنند و از طرفی هم طرفداران زیادی دارد که در حد ستایش و پرستش از او یاد می‌کنند که این خصیصه در سنت سیاسی آمریکا خیلی مرسوم نیست. دشمنان او بادکنک ترامپ را به شکل یک نوزاد درست می‌کنند و هواداران او مجسمه طلایی ترامپ را می‌سازند و تا جایی پیش می‌روند که برخی معتقدند این کار به نوعی بت‌پرستی و کیشِ شخصیت در حزب جمهوریخواه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha