• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99121208673
  • خبرنگار : 50163

مسکن؛ مهم‌ترین دغدغه مددجویان کمیته امداد در خرم‌دره

مسکن؛ مهم‌ترین دغدغه مددجویان کمیته امداد در خرم‌دره

ایسنا/زنجان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خرم‌دره گفت: از مهم‌ترین دغدغه‌های مددجویان این نهاد در خرم‌دره، مسکن است.

محسن داوودی صبح امروز (۱۲ اسفندماه) در نشست خبری با اشاره به ۱۴ اسفند، سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره)، عنوان کرد: همزمان با این ایام و روزهای پایانی سال، جشن نیکوکاری در کل کشور برگزار می‌شود که این جشن در خرم‌دره نیز از شنبه (۹ اسفندماه) آغاز شده و تا جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه از اهداف مراسم جشن نیکوکاری، ترویج فرهنگ احسان، نیکوکاری، خیرخواهی و رفع نیازهای مادی و معنوی محرومان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کل شهرستان است، بیان کرد: امسال جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» با همکاری ارگان‌های مرتبط و ۱۴ مرکز نیکوکاری فعال در شهرستان برگزار می‌شود تا با جذب کمک‌های مردمی، کام نیازمندان در پایان سال با توجه به کرونا و تورم موجود در جامعه شیرین شود.

این مسئول از فعالیت سه پایگاه ثابت در سطح شهر و خرم‌دره در  مساجد، ادارات، شرکت‌ها و معابر خبر داد و افزود: در مجموع ۹۰ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در خرم‌دره پیش‌بینی شده و روز ۱۵ اسفندماه نیز این کمک‌ها در مصلی نماز جمعه جمع‌آوری و به نیازمندان تحت پوشش اختصاص خواهد یافت.

داوودی با یادآوری این مطلب که سال گذشته حدود ۷ میلیارد ۸۰۰ میلیون ریال کمک‌های مردمی در آستانه سال نو در خرم‌دره جمع‌آوری شد، تصریح کرد: هدف‌گذاری انجام شده برای سال‌جاری، جمع‌آوری ۸ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خرم‌دره با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های این نهاد، طرح پویش ایران مهربان است که به صورت کشوری بوده و هر کارمند، صنف، شرکت می‌توانند حامی یک فرزند معنوی شوند، تاکید کرد: از اهداف طرح این است که هیچ فرزندی از فرزندان ایتام و محسنین بدون حامی نماند.

این مسئول با یادآوری اینکه ۱۷۰۰ خانوار در تحت پوشش برنامه‌های حمایتی کمیته امداد هستند که ۱۲۵۰ خانواده از حمایت‌های دائم و از همه خدمات بهره‌مند هستند، گفت: با توجه به شیوع کرونا، ۴۲۰ خانواده فصلی و موقت نیز تحت حمایت هستند.

وی با پرداختن به این مطلب که از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، توانمندسازی خانواده‌ها با محوریت اشتغال و خودکفایی است، افزود: با توجه به این امر، همه جامعه هدف تحت پوشش مستعد اشتغال، به سمت بازار کار هدایت می‌شوند و امسال ۲۷۸ خانواده تحت پوشش این نهاد در خرم‌دره از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند و برای ۴۷ نفر از فرزندان خانواده‌ها نیز کاریابی انجام شده که سهم بیمه کارفرما را کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می‌کند.

داوودی با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۳۸ سرفصل برای جامعه هدف خدمت‌رسانی می‌کند، اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر کمک به نیازمندان به صورت موردی و تک‌خدمتی و چندخدمتی نیز برای مراجعان نیازمند خدمت ارائه می‌دهد و هر آنچه که مورد نیاز محرومان باشد ورود پیدا می‌کند.

وی با یادآوری این مطلب که کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خانوار از بدو تولد تا کهن‌سالی برنامه دارد، یادآور شد: برای کودکان با همکاری شبکه بهداشت برای ۲۳۰ کودک زیر پنج سال که مشکل سوءتغذیه داشتند، مساعدت ۳۳ میلیون تومانی انجام شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خرم‌دره با بیان اینکه ۱۵۶۶ حامی از ایتام تحت پوشش در خرم‌دره حمایت می‌کنند که امیدواریم این فرهنگ در جامعه توسعه یابد، تاکید کرد: امسال در بحث ایتام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خیرین شهرستان به ایتام کمک کرده‌اند که این کمک‌ها به طور مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود.

این مسئول از جمع‌آوری ۶۰۰ میلیون تومان صدقه طی سال‌جاری در خرم‌دره خبر داد و خاطرنشان کرد: این صدقات کمک خوبی برای رفع نیاز نیازمندان است و صدقات جمع‌آوری شده در هر شهر به نیازمندان همان شهر هزینه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha