• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99121208750
  • خبرنگار : 71505

سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به تملک آثار ارزشمند معماری معاصر تهران

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به تملک آثار ارزشمند معماری معاصر تهران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به تملک آثار ارزشمند معماری معاصر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی اعطا در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امسال به پیشنهاد کمیته معماری و طرح های شهری ردیفی برای تملک آثار ارزشمند معماری معاصر در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری ایجاد شد. خیابان های تهران، نمایشگاه و موزه معماری آثار ارزشمند معماری هستند و تهران از این منظر شهری بسیار غنی است، اما متاسفانه به واسطه جریان غالب اقتصادی متکی به ساخت و ساز در شهر تهران و موانع جدی حقوقی و مدیریتی، بخش مهمی از این آثار ارزشمند معماری تدریجا از بین رفته است.

وی افزود: روشن است که تملک، راه حل اساسی حفاظت نیست، اما معتقدم مناسب است برخی آثار ویژه معماری معاصر توسط شهرداری به عنوان نهاد عمومی تملک شود و به کاربری ها فرهنگی و هنری اختصاص پیدا کند. به همین منظور در ردیف بودجه سال ۱۴۰۰ به پیشنهاد کمیته معماری و طرح های شهری مقرر شد ردیفی با رقم ۲۰ میلیارد تومان به منظور تملک آثار ارزشمند معماری معاصر اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: این پیشنهاد در جلسه سه شنبه صبح کمیسیون تلفیق شورا به تصویب رسید و در جلسه امروز صحن به تصویب رسید.

اعطا ابراز امیدواری کرد که با ایجاد این ردیف، تملک تدریجی آثار ارزشمند معماری معاصر در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: به گمان من، باید به سمتی حرکت کرد که تدریجا آن دسته از املاک شهرداری که در آنها مجموعه مدیریت شهری و واحدهای زیرمجموعه آن استقرار پیدا می کند، ساختمان هایی باشد که به لحاظ معماری نیز واجد ارزش هستند.

وی با بیان اینکه این امر می تواند تضمین کننده تداوم حیات بنا و عدم تخریب و نوسازی آن باشد، گفت: چرا سراهای محلات، برخی شرکت ها و سازمان ها و ادارات کل در بناهای ارزشمند معماری تهران مستقر نباشند؟ با ایجاد این ردیف در بودجه سال ۱۴۰۰ و تداوم آن در سالهای بعد می توان امیدوارم بود موضوع تملک آثار ارزشمند معماری معاصر، تدریجا در برنامه کاری شهرداری قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha